Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Debbie

Debbie

10-12-2015 om 21:57

Wat voor cadeautjes met kerst?

Iemand een idee voor goedkope cadeautjes voor 3 kinderen leeftijd 11 en 14?
We hebben niet heel veel maar wil ze toch graag iets geven onder de boom.


Jacquel

Jacquel

13-12-2015 om 14:26

Gewoon kijken bij de Action en de kringloopwinkel

Wij doen ook aan cadeautjes voor het gezellig, niet omdat we een hele wensenlijst hebben. Maximaal 5 euro per persoon. We zijn met ons tienen en het is me gelukt om voor 50 euro 18 cadeautjes te scoren, dus 1,8 cadeautje per persoon. Het zijn puzzels, boeken (gratis uit de minibieb), hele mooie (nieuwe) sjaal (1 euro uit de kringloop), te beschilderen mok (ca. 3 euro van de Action). Eigenlijk vind ik het uitzoeken van de cadeautjes leuker dan het krijgen. Je probeert ze toch af te stemmen op de ontvanger. En daarmee vind ik het heel goed passen bij de kerstgedachte, nl. je richten op je medemens.

Annie

Annie

13-12-2015 om 17:17

Kerst...

Ach, gelukkig, de jaarlijkse kerstdiscussie.

Ik hoor hier niemand zeggen dat het om grootste vreetpartijen of dure cadeaus gaat. Volgens mij is voor bijna iedereen Kerst speciaal. Ieder op een eigen wijze.

Mijn pret begint al als ik bij Ikea 2 boompjes haal voor 1 euro per stuk. Die hang ik vol met >10 jaar oude kerstballen. Maar Kerst is voor mij geen kerst zonder boom. Maar die mag ook heel klein, kunst of wat mij betreft van papier zijn.

Kerstvakantie vind ik heerlijk. We gaan niet weg, maar gewoon minimaal een week samen thuis zijn. Heerlijk.

Samen eten tijdens de Kerst is ook bijzonder. Op niet veel andere momenten schuift de hele familie aan. Maar ook een kerstontbijt vind ik speciaal omdat we niet vaak echt met z'n allen uitgebreid eten. Door de week door verschillende school/werktijden en in het weekend sporten we veel... En natuurlijk staan er dan een paar extra lekkere dingen op de tafel. Maar we hebben ook wel eens een KerstBBQ gehad, onvergetelijk. Dit jaar wordt het waarschijnlijk gourmetten. Ik werk de 24e en de kinderen willen het graag. Tweede kerstdag eten we eigenlijk standaard uitgebreide boerenkool met vrienden. Easy as beans.

Samen wandelen is ook zo'n traditie. De chocomelk en slagroom na ook...

Kerstcadeaus: Soms een spel voor met z'n allen, soms iedereen een boek

De kerststress in de winkels; je ontkomt er niet aan. Maar het heeft ook veel te maken met het feit dat de winkels 2-3 dagen niet geopend zijn. Ik probeer iedere jaar de kerstpakketten bij elkaar te schuiven, dan kom ik al een heel eind qua snoeperij. De houdbare dingen haal ik gewoon bij de gewone boodschappen in huis. Dan valt het allemaal wel mee.

Jamie

Jamie

13-12-2015 om 20:20

winkels?

'Maar het heeft ook veel te maken met het feit dat de winkels 2-3 dagen niet geopend zijn. '

Alle winkels zijn tweede kerstdag en zondag gewoon open hier!

tja

als Francaise vier ik Kerst met cadeaus. Nu dat mijn kinderen groot zijn kunnen we Sinterklaas laten vervallen waar mijn ex-man en ik niets mee hebben, en Kerst vieren zoals "het hoort" (voor mij!): met cadeaus.
Ik heb net een topic aangemaakt in pubers omdat ik op zoek ben naar ideetjes.
sini

Superboek voor avontuurlijke kinderen (11+): Stranders

Spannend en lekker dik kinderboek met een ijzersterk verhaal!
Zie voor recensie: https://www.hebban.nl/recensies/ilja-van-de-sande-over-stranders

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.