Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Debbie

Debbie

10-12-2015 om 21:57

Wat voor cadeautjes met kerst?

Iemand een idee voor goedkope cadeautjes voor 3 kinderen leeftijd 11 en 14?
We hebben niet heel veel maar wil ze toch graag iets geven onder de boom.


Angela67

Angela67

10-12-2015 om 22:07

1 cd voor alledrie

mega pophits van dit jaar?
gr Angela

Jamie

Jamie

11-12-2015 om 07:54

tijdschrift

Een tijdschrift of donaldduck pocket etc.

Noet

Noet

11-12-2015 om 09:41

niets

sinterklaas is het moment van kadootjes, kerst is het moment van samen zijn.

Klinkt bot, maar het geeft zo veel rust in huis na de drukke sinterklaas periode.

Als ik me moet afvragen wat moet ik nu weer geven, zijn er blijkbaar ook bij mijn kind geen duidelijke wensen meer en is die tevreden met wat ze heeft.

Katniss

Katniss

11-12-2015 om 10:19

Zelfde

Ik heb in het verleden ook wel eens pakjes onder de boom gedaan. Altijd min of meer thematisch en iedereen hetzelfde. Bijv allemaal een luchtje of tijdschrift. Dan kregen de kinderen natuurlijk wel een kinder-/tienerparfum en ik Givenchy, maar dat verschil zagen zij natuurlijk niet

Krullevaar

Krullevaar

11-12-2015 om 10:21

nuttigs?

Dat vind jij Noet, lang niet iedereen staat er zo in.

Ik geef met Kerst ook altijd nuttige kadootjes, zoals een nieuwe broek, trui, pyjama (want uitverkoop). Een leuk leesboek, DD pocket, tijdschrift. Iets voor hun sport/hobby (nieuwe voetbalsokken, trainingsbroek, stiften, etc). Nieuwe handschoenen/sjaal/muts. Beltegoed, iTunes tegoed. Wat ze nodig hebben en kunnen gebruiken en dan ook 1 of 2 dingen voor de leuk.

Het hoeft niet perse duur te zijn en als het geld er niet is dan houdt het gewoon op.

tonny

tonny

11-12-2015 om 10:39

geen

Hier zijn we niet zo van de kerstcadeautjes. De afgelopen jaren gaf ik met Kerst iedereen een boek, maar dit jaar is mijn budget op. Volgende keer weer.

Benieuwd wat ze zeggen

(zelf kreeg ik vroeger met Kerst iets van chocola, stond feestelijk op mijn ontbijtbord.
Iets wat op kan, lijkt me geen gek plan in een tijd waarin kinderen vaak al van alles hebben. )

Noet

Noet

11-12-2015 om 10:43

Krullevaar

natuurlijk is dat mijn mening, net zoals jij jou mening poneert.

Alleen niets geven blijkt tegenwoordig bijna niet meer te mogen.

Krullevaar

Krullevaar

11-12-2015 om 11:03

Klopt helemaal Noet

Alleen zeg jij het zo stellig, alsof het een feit is: "sinterklaas is....., kerst is.... enz.".

Sorry, zal aan mij liggen maar ik heb altijd moeite met mensen die hun mening als feit presenteren.

Ik ken nog genoeg mensen die niks geven en dat kan heel goed. Bij ons is Sinterklaas echt alleen met kadootjes voor de kinderen. Met Kerst krijgen ook de volwassenen iets, maar geen heel dure kado's.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

11-12-2015 om 13:07

nou......het komt niet in mijn hoofd

Op om iets te geven met de kerst.
Kerst draait (en draaide in het verleden) bij ons om samenzijn en saamhorigheid. Tijd ruimte en aandacht voor elkaar, en een stuk bezinning.

En wat de rest van de wereld doet, dat boeit me niet zo veel.

Noet

Noet

11-12-2015 om 13:08

Krullevaar

voor mij is het ook een feit, net als Sindbads vrouw, het komt niet in mijn hoofd op om iets te geven.

Katniss

Katniss

11-12-2015 om 13:14

En dat mag ook...

maar Debbie vraagt om ideeën voor leuke cadeautjes onder de boom. Ik vind dat altijd ook enorm gezellig staan, mooie pakjes in een glimmend papiertje. Nu ik dit tik bedenk ik dat ik nog de candy canes in mijn boompje moet hangen Pakjes komen er dit jaar niet onder. Het is wat mij betreft ook geen must.

Jamie

Jamie

11-12-2015 om 15:10

inderdaad katniss

Ik ben ook aan kerst gaan doen omdat het zo leuk staat die mooie pakjes onder de boom. Hoeft niet veel te kosten maar leuk ingepakt doet alles al.

Mijntje

Mijntje

11-12-2015 om 15:21

gewend

Het is ook maar wat je gewend bent. Ik ben kerst met cadeautjes van huis uit niet gewend, ik ben ook pal daarvoor jarig, dat is me ook wat te gortig.
Maar mijn eega (en dan vooral mijn schoonmoeder) wel. Dit jaar alleen wat voor de kinderen, voor mijn oudste is er altijd wel een boek waarvan ik vind dat hij dat moet lezen

Debbie

Debbie

11-12-2015 om 15:48

geen sinterklaas vandaar kerst

Wij hebben niks aan sinterklaas gedaan dus vandaar een cadeautje voor de kerst.

Mijn kinderen zijn geen dure of luxe cadeautjes gewend daar moeten ze zelf voor sparen.

Maar een cd of een tijdschrift vinden ze inderdaad erg leuk dus ik ga daar voor op pad.

Fiorucci

Fiorucci

11-12-2015 om 16:19

Kan toch allebei

Een pakje onder de boom staat gezelligheid, saamhorigheid en bezinning toch niet in de weg? Ik stop rond 5 dec een letter en kleinigheidje in ieders schoen, met kerst koop ik wat pakjes, en de kinderen ( 15, 18, 23) doen dat ook voor ons.

Debbie

Misschien ook nog een idee: een DVD-set. De complete Harry Potterfilms ofzo. Da's dan 1 cadeau voor alledrie samen, en die sets zijn meestal rond deze tijd links en rechts in de aanbieding.

Zelf vind ik dat éen cadeaugelegenheid mooi zat is, maar wij zitten hier met een familie waarin de ene helft dol is op de Sint en de andere helft (buitenlandse achtergrond) niet echt, die heeft meer met Kerst, zodat mijn kinderen altijd twee keer cadeaus krijgen. Ik ben er niet dol op, maar zo gaat het nu eenmaal. Ik houd het aantal pakjes op peil maar kosten en uitspattingen binnen de perken door ook nogal wat kledingachtige zaken in de zak of onder de boom te doen.

Groeten,

Temet

Noet

Noet

12-12-2015 om 10:19

maar als het er om gaat dat het gezellig staat

kun je toch ook gewoon wat doosjes mooi inpakken ter decoratie?
Er hoeft toch niet iets in te zitten dan.
Decoratiemeuk genoeg overal.

Ik kan me er nu al op verheugen dat die boom weer weg gaat. We hebben ook afgesproken dat minstens de helft van de kerstmeuk dan opgeruimd wordt en naar de kringloop gaat.

Arendje

Arendje

12-12-2015 om 15:27

oh nee

'kun je toch ook gewoon wat doosjes mooi inpakken ter decoratie?'

Oh nee, dat lijkt me zo erg. Denk je leuke kadootjes te krijgen, krijg je letterlijk een doos met niks. Dan zet ik liever een houten kistje met mandarijntjes neer. Die mag iedereen dan lekker leeg eten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-12-2015 om 16:10

Och Noet

Zou bijna denken dat je een hekel hebt aan Kerst.

Zoals je het nu schrijft lijkt het wel alsof je je het meest verheugd op het moment dat die ellende weer het huis uit gaat. Ja prima toch, maar daar heeft TO niet zo heel veel aan.

Tonny

Tonny

12-12-2015 om 17:31

Haha Noet

Wees maar blij dat je in Nederland woont. Ik las net een blogje van vriendin van familielid dat dit jaar naar de VS verhuisde ergens werk. Daar wordt pas wat van je verwacht qua Kerstmeuk

Als nu nu al verlangt naar het vertrek van de kerstboom, zou ik toch dringend uitkijken naar een decoratiestijl wat je wel blij van wordt.

Puzzel!

Een puzzel natuurlijk! En dan meteen de hele Kerst met zijn allen puzzelen. Die van Jan van Haasteren zijn erg leuk.

Noet

Noet

12-12-2015 om 18:28

blij

ik wordt heel blij van mijn dochter die die boom optuigd, zij wordt er wel blij van.
Normaal heb ik ook geen meuk staan, ergo er gaan alleen maar spullen het huis uit. Ik lever elke maand wel een bananendoos of 5 bij de kringloop af momenteel. Dat ik ooit gedacht heb al die spullen odig te hebben, ik ben heel erg blij met de ruimte die we steeds weer winnen. En nee, het stond al niet heel erg vol.

Ik verheug me heel erg op kerst, juist omdat we de meuk niet meer hebben. Vooral omdat we de essentie van kerst weer bereiken, samen zijn en tijd voor elkaar hebben, gedenken hoe vreselijk goed wij het hebben, zonder grote vreetpartijen, dure kadoos etc.

Ik zet het hier juist wel neer om een tegengeluid te geven, dat het ook anders kan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-12-2015 om 18:38

OT daar snap ik dus helemaal niks van...

Al niet veel hebben staan en dan nog maandelijks 5 bananendozen met spullen afleveren bij de kringloop? Waar komen al die spullen dan vandaan?

Enne: het is niet dat je niet geloof hoor, maar het lijkt me zo veel.

Moni

Moni

12-12-2015 om 19:43

Eén vindt het vreetpartijen, de ander geniet van koken en eten

Wij maken als gezin het kerstdiner klaar. Iedereen (inclusief twee pubers) kiest wat gerechtjes uit en verheugt zich op de dag zelf. De week vooraf wordt er volop overlegd en afgewogen.
We krijgen drie gasten die zorgen voor nog een gerecht en het kaasplankje.
Overdag zijn we gezellig samen aan het koken, bij het diner wordt er best veel gegeten. Is het dan een grote vreetpartij? Tja, er wordt best veel en lang gegeten. Maar we genieten van elke stap in het koken en van elke gang bij het diner. Ook dit is samen zijn en van elkaar genieten.

Ook een tegengeluid? Of doet ieder zijn ding dat past?

Noet

Noet

12-12-2015 om 19:57

tja

dat vraag ik me ook af
Ben wel terug gegaan van een groot wandmeubel naar 1 klein kastje, dat leeg is, maar anders stond er niets meer aan die kant van de woonkamer.

Ik heb 2/3e van mijn kleding weg gedaan, het servies geminimaliseerd tot genoeg voor 2dagen ipv voor een feestje.
Van 3 doosjes dvd naar 1/2, ik heb nog 15 cd's over.
Ik ben bezig met de slag die volgt op stevig opruimen, van ruim voldoende naar net genoeg.
Ik moet mijn berging nog, daar staan nog behoorlijk wat dozen met bv kinderboeken van mijzelf, speelgoed van dochter en zelfs tuingereedschap terwijl ik geen tuin meer heb.

Ik ben daar nu een maand of 5 mee bezig en een bananendoos zit zo vol.

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2015 om 08:44

Noet

Je gaat gelijk uit van gigantische vreetpartijen en dure cadeaus. Jammer, want zo zwartwit als jij het stelt is het niet. Wij hebben een hele gezellige kerst, met wat kleine pakjes, en een vrij normale maaltijd. Overigens, blij zijn met elkaar en genieten van samenzijn doen we altijd, daar heb ik echt kerst niet voor nodig.

Jamie

Jamie

13-12-2015 om 09:11

ook een beetje jammer

Start dan je eigen draadje als je een tegengeluid wil geven. TS vraagt voor een goedkoop ideetje en jij hebt het over dure cadeaus en vreetpartijen en dozen naar de kringloop. Overigens: kerstspullen na de kerst naar de kringloop brengen vind ik niet slim. Dat had je in oktober moeten doen.

Arendje

Arendje

13-12-2015 om 09:26

waarom?

'Ik ben bezig met de slag die volgt op stevig opruimen, van ruim voldoende naar net genoeg.'

Waarom dan?

Jaina

Jaina

13-12-2015 om 13:19

Staat los van elkaar

Cadeautjes hebben natuurlijk helemaal niks met de betekenis van kerst te maken maar daarom zijn ze nog wel leuk
Gezellig samen zijn zie ik ook niet als de betekenis van kerst maar een bijkomend fenomeen.
Kerst is voor mij de geboorte van Jezus. Daar stil ik bij stil.

Maar dat houdt niet in dat we daarnaast niet gezellig samen kunnen zijn en cadeautjes kunnen uitwisselen. Het een staat los van het ander.

Cadeau ideeën: iedereen een mooi boek en een grote puzzel, een DVD en gezelschapsspel voor iedereen samen,

Andere ideeën: een trui of ander kledingstuk wat ze graag willen hebben, iets praktisch zoals een mobiele oplader voor als je geen batterij meer hebt, luidsprekers voor de telefoon of nieuwe oordopjes (die gaan hier altijd stuk), spullen voor sport/hobbies, creatieve spullen (goede potloden, verf, ander materiaal), kleurboeken voor volwassenen, een computerspel...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-12-2015 om 14:11

Hahaha Arendje

Dat was de vraag die ook onmiddelijk bij mij opplopte: waarom ga je voor net genoeg.
Ruim voldoende lijkt mij goed genoeg. En ergens een lege kast neerzetten staat ook nogal ver van mijn belevingswereld af.

Maar wellicht inderdaad iets voor in een ander draadje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.