Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat voor koekenpan?

Na jarenlange trouwe dienst heeft een van mijn koekenpannen de geest gegeven: het handvat is afgebroken op zo'n manier dat reparatie is uitgesloten. 
Er moet een opvolger komen, maar ik zit te dubben: wel of niet anti-aanbak? Plaatstaal, roestvrijstaal? Koper valt af want te duur en gietijzer ook want te zwaar ( ik wil een vrij grote, 28cm of meer doorsnee), maar dan nog is de keuze reuze. Dus laat het maar horen: wat is een goede koekenpan? Overigens koken we op gas. 

Groeten,
Temet

Imi

Imi

08-10-2021 om 20:02

Wat voor koekenpan had je?

Temet

Temet

08-10-2021 om 21:34 Topicstarter

Eentje die ooit een antiaanbaklaag had, maar volgens mij was die in de loop der tijd wel verdwenen. Het was er eentje van BK

Imi

Imi

09-10-2021 om 07:38

Oh jakkes, heb je dan nog nooit gehoord gehoord hoe giftig die antiaanbaklaag is als je hem opeet?
Daarom zou je een beschadigde antiaanbaklaag weg moeten doen.
Gelukkig zijn er nu pannen met een veel sterkere antiaanbaklaag en ook met een niet-giftige keramische antiaanbaklaag. Ik zou daarvoor gaan.

https://www.habonne.nl/product/koekenpannen-sauspannen/koekenpan-28-cm-rvs-wafelbodem/

Ik heb deze, echt een geweldig ding. Wat zwaarder dan een BK ding maar bakt echt fantastisch.

Imi

Imi

09-10-2021 om 12:32

Imi schreef op 09-10-2021 om 

Gelukkig zijn er nu pannen met een veel sterkere antiaanbaklaag en ook met een niet-giftige keramische antiaanbaklaag. Ik zou daarvoor gaan.

Overigens heb ik zelf wel geëmailleerd gietijzer. Loodzwaar, maar bakt geweldig.

Ik ben juist een groot fan van plaatstalen koekenpannen met metalen steel. Ze geleiden de warmte optimaal, komen in alle gewenste maten, vergen niet al te veel vet voor het bakken, zijn niet al te zwaar, kunnen ook in de oven, zijn goed schoon te krijgen, bevorderen de gezondheid door ijzer af te staan aan het eten en gaan ook nog eens een leven lang mee.

Haaknaald schreef op 09-10-2021 om 12:23:

https://www.habonne.nl/product/koekenpannen-sauspannen/koekenpan-28-cm-rvs-wafelbodem/

Ik heb deze, echt een geweldig ding. Wat zwaarder dan een BK ding maar bakt echt fantastisch.

Daar zou ik ook voor gaan. En voor 't eerste gebruik goed inbranden en vooral niet in de vaatwasser doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.