Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma B

Emma B

16-12-2008 om 16:26

Wat voor lekkers kan er met spruiten?

Ik heb in een dolle bui voor de 2e keer spruiten besteld. Vorige week aten we ze in een soort stamppot/ovenschotelachtige creatie, met massalakruiden, tomaat en spekjes en dat vond iedereen best lekker.
Maar nu? Iemand een steengoed idee? Blauwe kaas is uit den boze, vind ik heerlijk, maar de kineren niet. En verder heb ik geen kastanjes in huis.
Wie weet er iets lekkers?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Telebel.

Telebel.

16-12-2008 om 16:30

Lekker

kort koken, en dan creme fraise erdoor, met gebakken champignons en mosterd.

Telebel.

bibi63

bibi63

16-12-2008 om 16:50

Roerbakken

Je kan ze ook lekker roerbakken met een uitje, reepjes vlees (kip, rund, varken, wat je zelf lekker vindt). Dan een beetje kruiden met indische kruiden.
Groetjes,
Bibi

Gado gado

Ik ben gek op spruiten in alle soorten en maten, en ook door de gado-gado.
Rijst koken, eieren koken, groentes (prei, spruiten, bonen) niet te gaar koken en dan pindasaus en uitjes erbij...mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Helaas ben ik de enige thuis die spruiten lust, maar dat laat ik me niet door weerhouden. Opbakken met knoflook en sambal is ook lekker.
Jonne

Telebel.

Telebel.

16-12-2008 om 19:29

Haha,

lekker gegeten dus??
ik doe de mosterd altijd door de creme fraise en spruitjes, Was trouwens een recept van mijn schoonvader, dat aten we altijd met de kerst.

Groetjes.

koentje

koentje

16-12-2008 om 20:43

Ik heb

ze van de week gewoon gekookt en vervolgens knoflook en pijn boompitjes samen gebakken en erdoor geroerd... hhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Suzanne

Suzanne

17-12-2008 om 10:58

Leuke recepten met spruiten

Je kunt ook hele lekkere recepten met spruiten vinden op www.spruitjesjanatuurlijk.nl en op www.thegreenery.com. Heb zelf laatst van de eerste site de spruiten met gamba's geprobeerd, erg lekker! Ga vanavond het recept van Telebel proberen, lijkt me heerlijk en heb alles ervoor in huis, mjammie!

Roerbakken

5 minuten koken en dan roerbakken doet het hier heel goed, met bijvoorbeeld roerbakmie en halve plakjes rookworst, alles geroerbakt in een "sausje" van ketjap met wat kruiderij erdoor.
Of geroerbakte "ballen": spruitjes, krielaardappels en gehakballetjes.
Stamppot spruiten doet het ook lekker, met bijvoorbeeld gebakken appelringen.
En heel soms ook gewoon gekookt, met aardappels, een saucijs en jus

Met slagroom en hamblokjes

spruitjes kort koken (max. 5 minuten), dan roerbakken met 1 uitje en hamblokjes, als laatste nog een pakje slagroom erbij, en smullen maar!

Chilispruitjes

Beetgaar koken/stomen, spekjes met gesnipperd uitje en teentje knoflook uitbakken, spruitjes erdoor scheppen, chilipoeder erover, even roerbakken en op het laatst evt. blokjes zoetzure appel erdoor. Raam open als je gaat slapen, dat dan weer wel!

Carolien

Carolien

19-12-2008 om 09:44

Hier...

... koken wij de gehalveerde spruitjes zo'n 10 minuten. Daarna fruiten we een uitje en een teentje knoflook in de wok, de spruiten gaan erbij en tenslotte gaat er een scheut zoet ketjap bij. Dit recept stond een keer op het netje met spruitjes en wij vinden het allemaal erg lekker. Het bittere van de spruiten is weg, ze smaken nu licht zoet en dat vinden de kinders heerlijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.