Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carolien

Carolien

19-12-2008 om 09:29

Wat voor ophangsysteem kerstkaarten heb je?

Gèk word ik van al die kerstkaarten ophangen! Ik heb al verschillende methodes geprobeerd maar niets is ideaal.
Als je alles onder elkaar met plakband ophangt, valt geregeld een deel van de kaarten eraf. Als je een draad met knijpertjes gebruikt, blijft die draad weer niet hangen door het gewicht, grrr.

Hoe doen jullie dat????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

19-12-2008 om 10:03

Plakband op deur

Hoi,

Ik plak ze een voor een op met plakband op de deur. Zo'n lijn of knijpertjes werkt niet, zeker niet als iemand dan ook nog eens een kaart wil openen om te kijken van wie die ook alweer was. Dus ze gaan hier los op de deur. Naderhand netjes eraf halen en het plakband wat blijft zitten (meestal niet na een week of 2, wél als je een tekening een paar maanden laat hangen) maar dan kan je het plakband met een beetje lampenolie verwijderen.

Maxime

amk

amk

19-12-2008 om 10:18

Niet

ik hang ze gewoon niet op. Of misschien een paar. De rest geef ik aan mijn dochter om mee te spelen.

Angela

Draad met knijpertjes

Ik heb wel draad met knijpertjes (zeeman, 0,79 ct per stuk). Per draad kunnen er 12 kaarten aan, ik heb er 3 gekocht en meer kaarten dan dat verwacht ik ook niet.
Ik heb ze (met bijgeleverde zuignapjes) aan het raam bevestigd en strak gespannen. Ze buigen wel iets door van het gewicht maar tot zover blijven ze prima hangen hoor.
Vorig jaar heb ik lang rood lint gekocht, die van boven naar beneden aan de deur bevestigd en met paperclips de kaartjes opgehangen. Ging ook prima, maar ik kon dit jaar nergens lint vinden in de kleur die ik zocht.

Neerzetten

Omdat wij weinig kaarten sturen krijgen wij er ook maar een handjevol (win-winsituatie noem je zoiets geloof ik - goed voor het milieu ook). Ik zet ze gewoon neer ergens, en in de tweede week van Januari gaan ze bij het oud papier.

Groeten,

Temet

tonny

tonny

19-12-2008 om 12:20

Lint en kleine knijpertjes

ik span altijd ergens een lint (bv. achter een schilderij/fotolijst die er toch al hangt) en hang de kaarten op met knijpertjes.

Mooie kaarten bewaar ik, daar doe ik soms nog wat knutseligs mee, later.

tonny

Doe het niet met ...

... buddy's op de muur. Wij hadden 2 maanden geleden alle geboortefelicitaties op de muur geplakt met buddy's. Toen we ze er af haalden bleken de buddy's overal vlekken achter te laten. Misschien doordat het gele buddy's uit Frankrijk waren. Maar ja, de muur is nog niet geverfd dus we hebben de kerstkaarten er maar weer overheen geplakt.

Chantelle

Chantelle

19-12-2008 om 13:58

Ik hang ze niet op

Veel te veel gedoe en het staat ook zo rommelig. Ik leg ze allemaal in een grote schaal op het aanrecht.

reina

reina

19-12-2008 om 14:12

Lint en knijpertjes

Ik bevestig met punaises smalle linten aan de deur (aan boven- en onderrand) en daar gaan met kleine knijpertjes de kaarten aan.

Rieke

Rieke

19-12-2008 om 15:05

Metalen ketting

Speciaal voor kerstkaarten met een oog bovenaan om het op te hangen aan een spijkertje oid. Ik heb ze aan een uiteinde van een gordijnrail geahngen. Tussen in zitten ongeveer 30 metalen knijpertjes waar je de kaarten tussen klemt, kunnen meerdere kaarten aan 1 knijper. Simpel doch praktisch. Je ziet alleen niet alle kaarten volledig. bij de Xenos iets van 1 euro ofzo.

Met buddy op de (buitenkant van) de wc-deur

We hebben in de gang ook een klein boompje (snoepboompje - met kransjes en van die pepermunt-wandelstokjes) en de kaarten plakken we met Buddy op de buitenkant van de WC-deur. Dat geeft de gang wel een heel vrolijk gezicht. En je haalt het er ook zo weer van af - en dan wordt de WC-deur ook weer eens lekker afgelapt

Mandje

Hier staan ze in een mandje op de salontafel.

Met plakband aan een kozijn van de open keuken

Ik denk dat het er wel weer afgaat. De verf blijft al tien jaar zitten..Ze hangen allemaal onderelkaar. De oogst is hier niet zo giga maar zo oogt het toch wel gezellig.

Mandje heb ik afgeschaft

We hebben het één keer gedaan, zo'n mandje. Stond leuk, maar je bekeek de kaarten toch alleen maar als ze binnen kwamen, verder niet. Daarom hang ik ze weer gewoon op, dan zie je ze gewoon vaker.

Petr@

Petr@

21-12-2008 om 00:43

Rozenrek

Ooit ben ik een keer heel creatief bezig geweest: ik heb zo'n uitschuifbaar rozenrekje met goud bespoten en daar hang ik de kaarten aan op met kleine rode knijpertjes.

Met plakband aan de deur

Lekker kris kras door elkaar, is de deur ook in kerstsfeer

Heb ze trouwens ook wel eens op het raam van de schuifpui geplakt, staat vanaf binnen ook leuk, vanaf buiten zag je alleen de stukjes plakband en de achterkant van de kaarten hihi

gula

Nasha the first

Nasha the first

21-12-2008 om 14:02

Een kaartenhouder

volgens mij van organza of zo, er kunnen ook lichtjes aan de zijkant branden, maar dat vreet batterijen, dus doen we maar niet meer....

Carolien

Carolien

22-12-2008 om 11:45

Ja, nasha, die zoek ik!

Wat leuk dat er zoveel reacties op mijn vraag komen!Helaas hebben de meeste van jullie dezelfde methodes geprobeerd als ik (en die vind ik niet handig).

Die organza kaartenhouder zag ik gisteren bij een buurvrouw. Geweldig ding! Zij had 'm een paar jaar geleden bij het Kruitvat gekocht, nu hebben ze 'm niet meer. Weet jij waar je ze kunt kopen, Nasha?

Nasha the first

Nasha the first

22-12-2008 om 20:24

Eeeh....

ja, bij Trekpleister of Kruidvat ) Daar heb ik hem ook vandaag namelijk....weet niet of ze nu nog steeds te koop zijn daar ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.