Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat voor Sarah?

Ik kom er even niet uit, willen jullie eens meedenken? Feestje van een 50 jarige. Ze krijgt geld, maar ik vind het wel grappig om er iets bij te doen. Bij een abraham een potje mosterd (want als 50 jarige weet hij waar de mosterd gehaald word). Maar wat zou ik bij een Sarah kunnen doen? Ze drinken daar thuis niet, dus niet iets met alcohol.  Iemand een leuk idee? 

Ik zou heel blij zijn met een compleet verzorgd dagje wellness, inclusief lunch en massage, liefst met een paar vriendinnen.

(Maar dan is het geld misschien al op)

Fourtyfour

Fourtyfour

29-09-2025 om 12:47 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 29-09-2025 om 11:35:

Ik zou heel blij zijn met een compleet verzorgd dagje wellness, inclusief lunch en massage, liefst met een paar vriendinnen.

(Maar dan is het geld misschien al op)

Daar maak ik haar niet blij mee, vind ze vreselijk. 

Ze krijgt geld (dat was het verzoek) maar ik wil het leuk geven. Haar broer (tweeling) krijgt een potje mosterd met het geld eraan, maar wat zou dus voor Sarah kunnen? Drank valt af, dat hebben ze niet in huis.

Het is wel iets groter/duurder dan een potje mosterd, maar er zijn Sara's van koek te koop bij banketbakkers, voor zover ik weet.

Een uiltje, omdat ze nu zo wijs is?

Ik kreeg een spaarpot voor een rollator, maar daarin zat een cadeaubon van de winkel waar ik een nieuwe bank wilde kopen. Ook had mijn zus stiekem wc-papier met Sarah opgehangen.
Allerlei ludieks in huis, niet zichtbaar vanaf de straat, want niet iedereen hoeft te weten hoe oud ik ben.

Een spaarpot voor als je nog een kind krijgt op je 90e, want zo gaat het verhaal van Sara in de bijbel. 
https://www.debijbel.nl/wereld-van-de-bijbel/kennis-achtergronden/bijbelse-personen/sara

il_1588xN.6577765395_33nz.jpg

Je kunt meerdere shirts met dit thema vinden. En ik had toen voor binnenshuis een vlaggenlijn gemaakt met allemaal foto's van haar van vroeger erop. Gewoon een extraatje omdat 50 jaar niet een gewone verjaardag is. (en idd er is niet echt een Sara item zoals mosterd bij Abraham vind ik) 

navy_c7efc9d3-7423-4382-a99a-db04d0fbccce.jpg?v=1742203017

Bij mijn schoonmoeder hadden ze destijds een Sarah slagroomtaart besteld, in de vorm van een vrouwtje dus. Vond ze zelf best leuk, toch enige aandacht voor de 50 maar niet overdreven. In feestwinkels zijn meestal wel Sarah-dingen te vinden maar die zijn wel wat flauw over het algemeen, dat zijn de Abraham dingen natuurlijk ook vaak.
Verder zou je kunnen denken aan ballonnen in de vorm van 50 (Hema bijvoorbeeld) of een bord met 50 erop. Of een speciale kaart 50 met daar het geld in, als je daar een lieve boodschap in zet dan is het ook persoonlijk en leuk om te bewaren.
Het hangt verder zo af van wat daar gebruikelijk is en wat de jarige zelf leuk vindt. Daar weet jij meer van dan wij. Maar met een aardig kaartje kun je niet gauw misslaan lijkt me. 

toen mijn vriendin 50 werd hebben we een 'ouwe taart' of 'schijt aan je leeftijd' taart gemaakt. Van wcrollen. Kleine dingetjes erbij als maskertje, brildoekjes (om scherp te kunnen zien), een drolkoekje bovenop, snoepjes/ mnm's in soort pillendoosjes (met etiket als vitamines, tegen slapeloosheid enz). Nou ja een heel pakket dus mss wat teveel van het goede als erbij, Maar was wel enorm leuk om te maken en ze moest enorm lachen iig.

Marit! schreef op 29-09-2025 om 16:31:

toen mijn vriendin 50 werd hebben we een 'ouwe taart' of 'schijt aan je leeftijd' taart gemaakt. Van wcrollen. Kleine dingetjes erbij als maskertje, brildoekjes (om scherp te kunnen zien), een drolkoekje bovenop, snoepjes/ mnm's in soort pillendoosjes (met etiket als vitamines, tegen slapeloosheid enz). Nou ja een heel pakket dus mss wat teveel van het goede als erbij, Maar was wel enorm leuk om te maken en ze moest enorm lachen iig.

oh ja zo'n taart kreeg ik ook, heel leuk! Er zat o.a. een dagcrème voor de oudere huid bij en een knalrode leesbril vond het wel heel grappig! 

Als je geld leuk wil veprakken zijn er genoeg tips. https://rush.nl/geld-cadeau-geven-mooi-verpakken/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.