Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

winky

winky

07-12-2008 om 14:46

Wat voor soort pas

Ik ben op zoek naar een soort visa kaart.
Er zijn zoveel verschillende. Ik weet niet waar ik goed aan doe.

Het is alleen maar voor op vakantie, je kan makelijker in het buitenland betalen dan met je eigen betaalpas.

Waar moet ik op letten en wat zijn de valkuilen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

07-12-2008 om 14:59

Ervaring

Wij hebben hier thuis een mastercard, die gekoppeld is aan onze betaalrekening. De kosten hiervan zullen waarschijnlijk per bank verschillen. Het gebruik van de mastercard wordt hier 1 x per maand op een vaste dag afgeschreven.

Daarnaast heb ik een visa-card via de anwb genomen, voor het gebruik ervan betaal je pas nadat je hem de eerste keer echt hebt gebruikt. Daarnaast vind ik het voordeel van de visa-card dat je gewoon een rekening thuiskrijgt die je met de acceptgiro kunt betalen wanneer het jou uitkomt.

Groetjes, Minet

Rembrand

Rembrand

07-12-2008 om 15:17

Ook via de anwb.

Mieke.

Ik denk visa of mastercard

Ik zou eén van de twee doen, want die worden volgens mij overal geaccepteerd, ook in geldautomaten (al is pinnen met een Cirrus-bankpas vziw wel voordeliger, dus als dat kan moet je dat doen).
Ik heb destijds een Eurocard/Mastercard genomen via mijn gewone bank omdat ik naar de VS ging en je daar niks bent en kan zonder creditcard.
Ik gebruik het ding nu alleen maar op vakantie en voor boekingen via internet eigenlijk...

Groeten,

Temet

winky

winky

07-12-2008 om 17:16

Wat een snelle reacties

Dank je wel voor de snelle reacties.

vanavond ga ik een kijken oa op de ANWB site.
Daar ben ik lid van.

En natuurlijk kijk ik ook bij de andere.

Alvast bedankt,

Winky

amk

amk

07-12-2008 om 20:00

Anwb

bevalt hier al jaren prima. De rente wordt pas na afloop van de maand in rekening gebracht, dus als je 'm gebruikt en je boekt bv vooraf al een bedrag in credit op de rekening betaal je geen rente. Een ook als je binnen die maand betaald niet.

Je gaat wel een leen overeenkomst aan dus altijd registratie bij BKR, maar dat heb je ook al bij een mobiel telefoon abbonement. Tenzij je een wanbetaler bent heb je daar helemaal geen last van.

Ik gebruik 'm vooral op vakantie. Ideaal langs de franse tolwegen en in de VS idd.

groet,
Angela

Toevallig ook net een nieuwe

Ik heb toevallig ook net een nieuwe en me daarvoor in de kosten verdiept. Mijn conclusie was dat de ANWB-card (VISA) de goedkoopste is maar omdat ik ook al een BIJcard heb (klantenpas Bijenkorf) heb ik ook gekeken wat dat kost als je die ook als creditkaart in gebruik neemt (is trouwens MasterCard). Die BIJcard blijkt 1 euro per jaar duurder te zijn, dus dat maakt praktisch niks uit.
Uiteindelijk toch voor ANWB gekozen omdat volgens manlief VISA wereldwijd iets beter geaccepteerd wordt dan MasterCard. Hij vliegt nogal veel dus ruime ervaring met buitenlandse betalingen.

Maylise

Maylise

08-12-2008 om 11:48

Verschillende

Ik heb een mastercard die gekoppeld is aan een betaalrekening dus gewoon via de bank en waarbij aan het eind van de maand de in die maand gemaakte "schulden" worden afgeschreven. Dat is altijd aan het eind van de maand.

Daarnaast heb ik een visa card en een american express (en ik heb eigenlijk geen idee via welke organisaties) waarbij ik elke maand een acceptgiro thuis krijg.

Ik gebruik de mastercard het vaakst. Mastercard en Visa zijn de meest geaccepteerde kaarten volgens mij wereldwijd gezien en zeker binnen europa kan ik niet altijd met de amercain express betalen. Ik heb daarom altijd minimaal twee kaarten bij me.

Via mijn franse bankrekening die ik nog altijd heb loopt ook nog een visa debet kaart wat in Frankrijk vrij standaard is en die kan je ook vaak als credit card gebruiken. Bovendien heeft deze kaart het grote voordeel dat je bij internetbetalingen over het algemeen geen extra kosten hebt.

Ik zat nog te denken aan diners club maar die schijnt minder acceptatie te hebben dan american express dus dan doe ik voorlopig niet. Bovendien betaal je er ook voor en dan is drie kaarten meer dan genoeg.

Maylise

Geld? ot denk ik

Ik lees deze berichtjes en bedenk me ineens dat ik helemaal niet weet hoeveel wij voor onze credit-card betalen. Ik weet dus niet of het misschien wel heel erg duur is ivm andere aanbieders.
Ben aan het bezuinigen op vanalles maar aan onze credit-card had ik nog niet gedacht,

Juulia

winky

winky

08-12-2008 om 20:51

Ik heb bij de anwb

Hoi
Bij de ANWB heb ik informatie aangevraagd, en bij de visa mastercard ook.
Het is even zoeken, omdat ik hem niet van plan ben te gebruiken alleen voorop vakantie.

Kan iedereen hem eigenlijk krijgen of moet je aan bepaalde eisen voldoen?
Ik bedoel moet je een bepaald bedrag per maand verdienen?
Kijk ik heb geen schulden, sta nooit rood maar verdien nu niet super veel, nou ja gewoon.
Ook heb ik geen registratie bij dat ene bureau.

Het is afwachten.
Winky

Geen probleem winky!

Jij gaat geen enkel probleem tegenkomen bij het aanvragen van een creditcard hoor Winky!

Nog even gegoogled

En ja hoor! Complete vergelijkingssites over creditcards. Zie bijvoorbeeld:

http://mistermoney.rtl.nl/vergelijk-rente-creditcards.asp

amk

amk

08-12-2008 om 22:36

Winky

heb je een mobiel abbonement? Zo, ja, dan sta je er wel geregistreerd.
En met zo'n creditcard ook, en als je de mogelijkheid hebt om rood te staan bij de bank, dan ook.

Registratie bij BKR is niet zo erg, dat is bijna iedereen namelijk. Maar, welke code je achter je naam hebt, dat is belangrijk. Heb je betalingsachterstanden of niet. Dus als je wel geregistreerd staat, bv omdat je een mobiel abonement hebt maar je betaald netjes en dat is bij al je andere registraties ook het geval kan dat soms wel eens positief uitpakken. Bij mij bij mijn hypotheek. Want ze konden zien dat ik op mijn bankrekeningen nooit gebruik maakte van de mogelijkheid om rood te staan en dat is voor een hypotheeknemer natuurlijk gunstig.

groet,
Angela

Boekenclub

Ik heb mijn kaarten via de bank (ook altijd met automatisch afschrijving binnen de rentevrije periode - ik heb geen zin om onnodig rente te betalen), maar denk aan overstappen. Als je toch al lid bent van een boekenclub betaal je voor een visakaart nl. geen jaarlijkse bijdrage.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.