Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

12-08-2009 om 22:35

Wat zet ik op mijn geboortekaartje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

14-08-2009 om 22:13

Roosje

"op het geboortekaartje \'Naam is geboren!\' En dan \'alle\' statistische gegevens, leuk voor later en handig als baby ooit zijn horoscoop wil laten maken Op de andere kant komt een mooie zwartwit foto van hem."
Zorg je er dan voor geen unisex naam te kiezen of een naam die in de verste verte unisex kan zijn (zie ander draadje)? Anders laat je de ontvangers van het kaartje nog zitten met de twijfel van welke soort de nieuwe wereldburger eigenlijk is...
Kari

Bij onze

veel te vroeg geboren IVF tweeling stond er :

Dankbaar en in stille verwondering geven wij kennis van de geboorte van: naam en naam

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2009 om 22:58

O ja

Zo kreeg ik ooit een kaartje met de naam Salome. Wij zijn met met Salome. Maar nergens of het een jongen of een meisje was. En ik wissut nie.

Die maten en gewichten staan toch allemaal uitgebreid in je kraam-beval-ziekenhuisverslag?

Tirza

Rosa

Rosa

15-08-2009 om 08:29

Over lengte

Ik zou zelf nooit de lengte op het geboortekaartje zetten omdat dat echt heel erg natte vingerwerk is. Onze jongste (maandje te vroeg geboren) werd gemeten in het ziekenhuis, 43 cm. Een week later werd ze nog eens gemeten (ik vond maat 50 namelijk best goed passen) en toen was ze 51 cm. Volgens mij groeit er geen baby in een week 8 cm, dat is in de haast gewoon verkeerd gemeten. Als ik op het kaartje 43 cm had gezet waren er vast mensen met piepkleine kleertjes gekomen die ze nooit aan had gekund. Zonde.

Rosa

Rosa

15-08-2009 om 08:30

Trouwens

ik zou ook nooit gewicht op kaartje zetten. Ik zie niet in waarom. Bij ons stond er: op woensdag 11 september 2006 is geboren onze en dan de naam wat groter er onder. Ik vond dat "onze" gewoon zo lief.

liora

liora

15-08-2009 om 08:56

Kiki

Hoi Kiki,

Als een kant saai is zonder tekst, kan je ook nog eens de naam doen. Bij mij heeft de drukker zelf de naam heel mooi zacht grijs groot nogmaals gedrukt.

Liora

liora

liora

15-08-2009 om 09:04

Leuk

Erg leuk draadje dit! Ik vind gewicht ook niet zo boeiend, zou het er alleen op hebben gezet als ik een kind onder de 2 kilo of boven de 5 kilo had gekregen.

Ik heb er trouwens wel beide keren op gezet: zoon van Liora, inderdaad zodat mensen wisten dat het een jongen is.

En wat ik hier mis en ik weer wel heb vermeld is de geboorteplaats, maar dat heeft ook te maken met mijn grote liefde voor Amsterdam, de stad waar ik woon en waar mijn zoons geboren zijn.

Kari1

Kari1

15-08-2009 om 11:16

Ha ja tirza

Mijn posting naar Roosje was ook door ervaring ingegeven.
Wij hebben toen maar een felicitatiekaartje gestuurd in de trant van: gefeliciteerd met jullie baby. Die bestaan gelukkig ook.
Kari

Geslacht & gewicht

Ik vind het geslacht van een kind eigenlijk echt niet zo boeiend.... maar omdat onze zoon een 'meisjesnaam' heeft heb ik in het kaartje wel gemeld dat 't een jongen is; juist omdat ik geslacht niet interessant vind zou ik het vreselijk vinden rozige meisjesbabyspullen te krijgen.

En dan die vermelding van het gewicht: zou het niet geweldig zijn om dat je hele leven te doen! Bij ieder kaartje, iedere keer niet alleen de naam vd afzender maar ook het gewicht! Van ieder kind, zodat de nieuwsgierige tantes helemaal op de hoogte blijven, en oke, voor de volledigheid ook van iedere volwassene....

Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-08-2009 om 11:55

Kari

Voor de twijfelaars staat er verder op het kaartje: Zoon van ... en broertje van ....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-08-2009 om 21:27

Geboortedatum

Wij zijn bij de geboorte van dochter 7 jaar geleden vergeten de geboortedatum op het kaartje te zetten. Zo stom!!! Nu nog steeds krijgt ze ruim rond haar verjaardag de felicitatiekaarten, omdat er een heleboel mensen zijn die niet precies weten wanneer ze jarig is.

Dendy

Rosa

Rosa

16-08-2009 om 16:17

Dendy

Ik kan me voorstellen dat je je ongelooflijk stom voelt als blijkt dat de geboortedatum niet op het kaartje staat. Maar vind jij ook niet dat degene bij wie je besteld hebt je daar even op had mogen wijzen?

Ik heb wel eens een geboortekaartje gekregen met echt een giga-taalfout er op (verassing in plaats van verrassing), waarom zegt zo'n drukker dat dan niet even tegen die mensen?

Maylise

Maylise

16-08-2009 om 22:49

Simpel houden

Ik hou ook absoluut niet van pratende baby's, komische zinnen en grappig bedoelde gedichtjes.
Wat Polly schreef vind ik ook erg goed. Op het geboorte kaartje van een jonger kind moet het om dat kind draaien, niet om het oudere broertje/zusje.
Gedichtjes vind ik vaak erg hit and miss. Soms tref je enorm mooie toepasselijke gedichtjes op geboorte kaartjes aan en soms de meest walgelijke gedrochten.
Maar echt alles is beter dan komisch pratende babies...

Ik heb trouwens het gewicht en lengte ook niet genoemd in de geboorte kaartjes van mijn kinderen.

Er stond zoiets als geboren:
Namen kind

Geboortedatum + tijdstip

Namen ouders
Namen broers/zussen

Adres/telefoonnummer

Verder nog wel een gedichtje er bij. Dat zal vast ook niet iedereen mooi hebben gevonden.

Ipv alleen geboren vind ik iets als geboren in liefde ook wel mooi.

Maylise

Hanne.

Hanne.

17-08-2009 om 11:41

Ben ook saai

Ik ben ook niet van de gedichtjes of de 'overbodige' info.

Bij beide kinderen stond alleen

'geboren', naam, datum en onze naam en adresgegevens.

En ondanks dat kind 1 een 6 ponder was en kind 2 een 8 ponder heb ik bij beiden geen kleertjes gekregen die te klein waren. (meeste mensen kopen toch geen maatje 50).

De grootste 'blunder' die ik ooit op een geboortekaartje heb gezien was overigens dat alleen de naam van het kind (en alle statistische gegevens) er op stonden. Maar niet wie de ouders waren....moest dus eerst een rondje bellen voordat ik er achter was wie ik kon feliciteren.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-08-2009 om 12:54

Toepasselijkheid

WIj hadden op het laatste kaartje, van onze jongste de volgende tekst staan: haal flessen uit de kelder, en haal muziek in huis, laat iedereen het horen, de reiziger is thuis.

Iedereen die onze situatie begreep, vond het prachtig en zeer toepasselijk, maar vele die niet wisten hoe het hier ging begrepen het niet, maar hebben er ook niet heel negeatief op gereageerd.

greot, polly

Mathilde

Mathilde

17-08-2009 om 13:09

Leuk draadje

Meteen maar eens gekeken op de geboortekaartjes van mijn kinderen. Op de voorkant stond bij de oudste een neutraal plaatje van kinderspeelgoed, bij de jongste een wat stoerder plaatje met een jonger en ouder kind erop. Tekst op de rechterpagina: Hoera! (Naam kind) is geboren op (datum). Dan onze namen eronder, ons adres, telefoonnummer en mail adres. Op de linkerpagina de uitnodiging voor het babyfeest (ter vervanging van kraambezoek).
Mijn man was destijds nogal tegen dat Hoera! maar ik vond het anders wel heel erg kaal. En we waren ook blij. Dus. We waren er trouwens nogal laks mee, met die kaartjes. De eerste keer duurde het ruim een week voordat iedereen ze binnen had, de tweede keer ruim twee weken (eh, drie denk ik wel). De kids waren zelf trouwens ook zo laat haha.
Diep in mijn hart had ik net zo lief geen kaartjes verstuurd, maar dat vond ik weer zielig voor mijn kinderen. Mamma waarom heb ik eigenlijk geen geboortekaartje? Ach kind, dat vond ik niet zo belangrijk. Vooral mijn oudste zou zich dan waarschijnlijk wel gekwetst voelen. Die vraagt nu al wanneer ik EINDELIJK eens aan het babyboek van haar broertje begin (dat van haar heb ik wel af, en daar kijkt ze graag in). Hij is nu 3,5, de stakker.

Tirza G.

Tirza G.

17-08-2009 om 13:21

Hhahahah mathilde

Wat hou ik toch van zelfspot, heerlijk heerlijk. Ik weet nog zooooooo goed hoe enórm overwogen ik de toenmalige kaartjes heb uitgezocht, zo fantastisch en toepasselijk - en ik vínd ze nou toch een partij suf, niet te geloven. Maar ja Je doet het er mee he.

Tirza

Kiki

Kiki

17-08-2009 om 13:27

Zo de geboortekaartjes zijn besteld

Ik heb nog een tekst dat we al erg verwend zijn en of ze niet gewoon een donatie uit naam van mijn kind aan het microkrediet voor moeders kunnen overmaken en dan gironummer erbij

Pff, ik hoef namelijk niet nog meer knuffels.

Alleen heb ik het dan natuurlijk aardiger gesteld

Katrien

Katrien

17-08-2009 om 14:30

Doet me denken aan

de geboortekaartjes van mezelf en mijn zussen. Mijn ouders hebben, onbewust, een beetje een (pijnlijk) foutje gemaakt.

Aankondiging toen ik geboren was (namen uiteraard fictief):

"Jan en Mies kondigen met grote vreugde de geboorte aan van hun dochter ..."

Bij hun tweede dochter:

"Jan en Mies kondigen met vreugde de geboorte aan van hun dochter ..."

En bij de derde (mijn jongste zus dus):

"Jan en Mies kondigen de geboorte aan van hun dochter..."

Van Grote Vreugde naar Vreugde naar gewoon aankondigen...

Overigens hebben we dat pas ontdekt (en er eigenlijk nog goed mee gelachen) toen we voor hun 25ste huwelijksverjaardag een gedenkalbum samenstelden waar we de drie geboortekaartjes naast elkaar in plakten. Toen viel het verschil in aankondiging ons plots op.

Katrien

Goede waarschuwing katrien

Bij mijn moeder, die als tweede dochter weer de opvolger in het familiebedrijf niet kon worden, kon er niet meer vanaf dan "een gezonde dochter".

toen het derde kind een zoon bleek was grote vreugde nog zacht vergeleken met de positieve krachttermen op het kaartje.

Zijn ze in de familie nooit vergeten.

Bellefleur

Bellefleur

18-08-2009 om 09:28

Oeps...

Van de week bij de kapper zag ik een geboortekaartje met daarop een gedichtje dat begon met: 'uit een toverdoos gekomen' Ik kon mijn koffie nog net binnen houden. Ik zag ineens beelden van niet nader te noemen onderdelen van een vrouw met glittergel en confetti...
En ik kreeg ineens een heel ander idee van het begrip toverstaf.

Toen mijn ouders hun vierde dochter kregen stond op het kaartje dat hun meisjeskwartet nu compleet was. En toen kwam ik twee jaar later als vijfde. Tsja.

Puck2

Puck2

18-08-2009 om 10:23

Bellefleur

Grinnik. Mijn dag is weer goed.

Nasha 1st

Nasha 1st

18-08-2009 om 15:10

Proest

leuke Bellefleur!

Primavera

Primavera

19-08-2009 om 12:08

Grijns, bellefleur

Het duurde even voordat ik het vrouwelijke doos-concept uit het woord toverdoos gehaald had, maar toen was er geen houden meer aan. Mijn man vroeg wat ik toch zo te lachen had achter de pc. Tja, vertaal dàt maar eens in het Italiaans.

Marmar

Marmar

20-08-2009 om 02:54

In div talen....

Tja, wat doe je als ouders als je verschillende nationaliteiten en moedertalen hebt? Voor het goede begrip bij alle geadresseerden hadden we de tekst en de geboortedatum op het geboortekaartje van oudste links en rechts in de twee talen gezet. Gecentreerd dan de naam van het kind. Onderaan onze namen, adres etc.
De drukker had 't er moeilijk mee en had 4 drukproeven nodig voordat alle fouten eruit waren... vooral Nederlands schijnt toch wel een moeilijke taal te zijn in Rotterdam.

Asa Torell

Asa Torell

20-08-2009 om 20:27

Rodebeuk

Bluh, je verhaal doet me denken aan mans opa, die bij de geboorte van man, de oudste zoon van zijn zoon, een krante-advertentie heeft gezet 'uns ist ein Stammhalter geboren' (en zijn verdere gedrag naar zoon en kleinzoons versus dochter en kleindochters was hier dan ook naar).
Helaas is hij net te vroeg doodgegaan om nog even mee te maken dat ik mooi roet in het eten heb gegooid bij de volgende generatie .
Is je oom trouwens braaf de opvolger geworden?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.