Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

IJsmuts

IJsmuts

08-01-2009 om 18:29

Wat zie je op het ijs?

Ik kijk hier mijn ogen uit bij de sloten en plassen.
Ik zag vandaag een jonge vrouw met witte panties (okee, wel 60 dernier denk ik) een zwart minirokje, zwart kort gekleed jasje, zwarte mutsbaret en zwarte heel hoge lakschoenen aan, met een doos noren in haar hand. Ze ging (nou, ja wel zonder die schoenen) schaatsen op een plas in die outfit.
En ik zie vaders op noren die kinderwagens voortduwen en achter zich een slee met 3 kinderen trekken, kletsend over het ijs heen en weer schaatsen.
En veel moeders op heel oude kunstschaatsen (nog van voor de puberteit) die met kinderwagen op het ijs van een grachtje rondschaatsen tussen moeders met noren en een sportbroek, helemaal wedstrijdschaats gekleed.
Ik zie heel veel kinderen op een moderne variant van de friese doorloper (van plastic).
Ik vind het zo leuk om te zien allemaal. Wat zien jullie allemaal op het ijs?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

08-01-2009 om 18:56

In beltschutsloot

zag ik vandaag:
heeeeeel veel mensen, en dan vooral 30+, die meededen aan de toertocht.
Daarnaast zag ik veel vrijwilligers die keihard werkten om alles voor elkaar te krijgen (dat lukte ze prima), maar ook ambulances die soms moesten uitrukken voor gewonden op het ijs. Ook zag ik een quad met daarachter een aanhanger, op het ijs, om assistentie te verlenen aan de ambulancemedewerkers. Ook zag ik mensen met bebloede gezichten die stevig door bleven schaatsen, mensen die genoten van een broodje warme worst, een bakkie snert of warme chocomel bij de koek-en-zopietentjes op het ijs.
Daarnaast zag ik ontzettend veel verschillende soorten schaatsen, en vond ik dat die klapschaatsen wel erg veel herrie maakten.
Al met al geniet ik van die schaatsgebeuren, helaas kan ik er zelf niet aan meedoen, maar ik geniet als ik zie dat mijn man eindelijk zijn droom in vervulling ziet gaan: een toertocht schaatsen samen met zijn zoons!
Groetjes, Minet

Vera*

Vera*

08-01-2009 om 19:28

Minet

die klapschaatsen, man was met een vriend een tocht gaan schaatsen dinsdag. Ze hebben tijdens het schaatsen filmpjes gemaakt. Het leek wel of er een heel peloton reed i.p.v. twee man.

krin

krin

08-01-2009 om 21:39

In het ijs

zag ik een paling. Half vastgevroren. Kreeg opeens zin in ijsvissen , en in toast.

Berijpte bomen

Prachtig berijpte bomen, veel gillende, lachende pubers, de halve school, mijn jongste zoon die het plotseling niet meer zo op dat harde gladde spul heeft en mijn dochter die er vorig jaar weinig van hebben moest en die nu veel meer lef heeft, niet huilt als ze valt en een reuze lol heeft. Genieten.

Faith

Faith

09-01-2009 om 13:31

School

Vanochtend met de school van de jongsten geschaatst. En foto's gemaakt van al die prachtige koude koppies met de mooiste shawls en mutsen die er maar zijn.
In het bos ligt hier een prachtig meertje waar we bij 30 graden boven nul ook zijn en nu lekker schaatsen, met vele bekenden. Wat gezellig!
Faith

Onze school.....

...ligt tegenover de dorps-ijsbaan, en ze zijn deze week al 2 keer wezen schaatsen met de hele school (jawel, onder schooltijd!) wat een feest!

Oudste 2 (8 en 11) hebben mooie lage noren gekregen en schaatsen de sterren van de hemel. Oudste had 68 ronjes afgestempeld vanmorgen, in grofweg 1 1/2 uur tijd! (en het zijn behoooorlijke rondjes, ik denk wel ongeveer een echte 400 meter baan). Dochter van net 7 was ook bere trots. Ze had haar record van afgelopen dinsdag (9 rondjes in 1 1/2 uur) dik verbroken...10 in een uur!!!

Ik denk dat ega de heren morgen ook meeneemt naar een echt groot water. Hoewel ze de buurtijsbaan het einde vinden (de hele school schaatst er tot 9 uur 's avonds) moeten ze toch ook eens op een echte grote plas staan toch??)

Ingrid

Jujube

Jujube

09-01-2009 om 16:31

In utrecht

Hier in de wijk is het echt pittoresk. Alles is wit en overal wordt geschaatst. Vooral om het fort heen is het prachtig schaatsen (zo'n oud verdedigingsbolwerk). Ah, dan ben ik weer zo blij dat we op deze locatie wonen!
Groet,
Jujube

reina

reina

09-01-2009 om 20:26

Vanmiddag

Toen ik vanmiddag naar buiten keek zag ik kinderen en volwassenen van 3 tot 55 op het ijs langs onze tuin. Met schaatsen, met sleeën, met stoeltjes, met hockeysticks en allemaal met plezier! Ik verheug me op morgen!

Man is met de jongens op pad.

Een echte toertocht met stempelkaart, op een echt meer. De laatste keer dat dat kon was 12 jaar geleden. Toen kon ik niet mee wegens 7 maanden zwanger van oudste. Nu helaas weer niet omdat jongste er nog net een tikkie te klein voor is. Maar ik geniet mee via de mobiel. Ze hebben net de eerste stempelpost gehad. Fantastich! De lucht is hier strakblauw, het waait niet...wat wil je nog meer!

Vanmiddag of vanavond maar weer lekker naar de ijsbaan met zijn allen voor de afterparty met de hele familie. het is echt genieten!!

Ingrid

reina

reina

10-01-2009 om 17:37

Geweldig

Vanmiddag de hele middag op het ijs, met manlief, zoon (die akelig goed schaatst), vriendin (schaatsloos ), haar zoontje en veel buurjongens en dan allerlei volwassenen en kinderen die voorbij schaatsten, geweldig! Zo nu en dan even naar binnen om wat te eten en te drinken en dan snel weer het ijs op (we wonen langs een brede sloot). Vanavond gaat de bouwlamp weer aan en gaat de jeugd genieten vanhet ijs en morgen weer zo'n dag, dat ik dat op m'n 51e nog mag meemaken, een hele middag genieten op de schaats!

Eindeloze vlakte

Net als vorige week zaterdag een eindeloze ijsvlakte (veluwemeer). Vandaag wel megadruk trouwens vanwege familietoertochten en minder mooi ijs dan vorige week, maar jongens hebben genoten!! Zelf durf ik niet meer te schaatsen en echtgenoot hield het ook maar 10 minuten vol. Zonen schaatsen goed en met veel plezier anderhalf uur lang. We hoopten nog even op tv te komen, vanwege laag overvliegende camarahelicopter. Dusseh zien jullie vanavond op het nieuws nog twee rode jassen en een zwarte met drie leuke schaatsende jochies erin, dan zijn dat zonen. Een eventuele groengejaste, koukleumende ijspegel met bruin haar ben ik

Oranje maan piepte in de schemering door de zwarte bomen

..twee keer geschaatst rond de bolwerken in de buurt. Weinig mensen, mooi zwart ijs dat wel sleet gaande de dag.
Blije kinderen, zoon van 7 die prima schaatst. Hij wilde zelfs alleen om het fort heen! Jongste van 3,5 op de slee.
Pa had toertocht gedaan maar moest van zoon per se nog mee om half vijf. Die oranje maan dus, en tegenlicht met van die zwarte poppetjes die zwieren. Dat woord alleen al, 'zwieren' - dat ik dat nog een keer zou gebruiken!
En al die mensen die toch proberen te schaatsen, de goede schaatsers zaten natuurlijk op de plassen.

Wat een leuk draadje is dit.

Als ik nog wat over mezelf mag vertellen: jaren niet geschaatst wegens knieproblemen. Toch weer geprobeerd, leek gisteren niet te lukken. Slecht ijs op een grote plas. Vandaag nog eens geprobeerd, gewoon achter ons huis - het ging! ik was zo ontzettend blij dat ik met de kinderen mee kon, lekker glijden en de slee trekken.

Oh ja, en dat we de ijspret konden delen met een vriendin (zonder kinderen) die speciaal daarvoor was langsgekomen.

Tihama

Tihama

10-01-2009 om 21:54

Intens geluk

Ik kreeg vanmiddag de grijns gewoon niet meer van mijn gezicht. Met het hele gezin de grote plas op. Iets dat nog nooit voor is gekomen sinds we hier wonen. We kwamen aan de lopende band bekenden tegen en dat in een hele grote stad.

En vanavond met een hele rij buren de bouwlampen gericht op de vaart hier achter de huizen. Ik ben pas een half uur het ijs af.

Morgenochtend weer. Wat eindeloos fantastisch.

Tihama

reina

reina

10-01-2009 om 22:21

Tihama

Die grijns, herkenbaar! Ik mailde m'n moeder een foto waarop ik samen met m'n zoon op het ijs sta en haar reactie was dat ik er zo vreselijk blij op sta. Ik voelde me inderdaad supergelukkig vanmiddag! Schaatspret met m'n zoon van 23, geweldig, toch!? Ja, morgen weer!!

Tirza G.

Tirza G.

10-01-2009 om 22:27

Tihama (volkomen ot)

Zou jij mij even willen mailen op [email protected]

Tirza

Tihama

Tihama

10-01-2009 om 23:53

Reina

Ben je op het Weerwater geweest? Dat was zo geweldig! Het ligt helemaal dicht, van Haddock tot de Kunstlinie en de Teleskibaan. Het ijs is glad en zwart en minstens 15 cm dik (te schatten aan de luchtbellen). Hier en daar zijn wel hele kleine wakjes, maar als je de 'hoofdroutes' schaatst heb je daar geen last van.

Tiham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.