Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mama van Jesse

Mama van Jesse

30-10-2008 om 20:08

Wc blokjes

Oké, oké, even ééntje in de categorie: "Waar maak je je druk om".......maar:

Ik heb inmiddels verschillende merken wc-blokjes/wc-verfrissers geprobeerd en ze hebben allemaal 1 ding gemeen: Ze lekken en ze ruiken vreselijk sterk!
Met name dat lekken vind ik zo vervelend, zo'n gekleurde streep in de wc-pot......

Dus mijn vraag:
Wat hangt er in jullie wc-pot? Welke blokjes/dingen lekken niet en ruiken een beetje bescheiden??

Ik ben benieuwd!!

Alvast bedankt!!

MamavanJesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
winky

winky

30-10-2008 om 20:34

Niets

Eerst hing ik ook altijd wc blokjes, in vloeibare vorm enz.
Maar sinds kort heb ik dat allemaal weggedaan en maak regelmatig de toilet schoon en hij ruikt niet vies.

Merla

Merla

30-10-2008 om 20:37

Helemaal niets

Als ik iets smerig vind dan is het wel zo'n hangend wcblokje in de wcpot.
Het moet dan wel 'lekker' ruiken, maar als je nagaat dat het voor een doorsnee jochie een leuk en uitdagend spelletje is er juist bovenop of tegenaan te piesen dan is dat lekker er snel af hoor haha.
Nee, zonder gekheid, ik vind het vies. Ik heb dan ook niets in de pot hangen. Wel heb ik vaak een geurzakje (zo'n envelop-achtig iets met een leuk plaatje erop, momenteel staat er eentje met nostalgische afbeelding) in de wc (niet pot) staan. Dat zorgt ook voor een lekker geurtje. En als je dan verder die wcpot elke dag (of mijn part om de dag) even gewoon schoonmaakt is zo'n blokje echt niet nodig.

Gevaarlijk

Wie kleine kinderen heeft ( of regelmatig op bezoek krijgt) doet er goed aan WC blokjes uit het huis te bannen, ze zijn namelijk erg gevaarlijk bij inwendig gebruik.

Bovendien zijn ze erg slecht voor het milieu.Ik leg altijd een doekje met lavendelolie op het toilet. Veel goedkoper en werkt nog beter ook.

MaximeM

MaximeM

30-10-2008 om 23:53

Wc eend

Hoi,

Ik heb die van wc eend maar die lekken helemaal niet bij mij. Als ik eens andere heb, dan lekken ze ook niet. Misschien moet je ze iets meer naar voren hangen ofzo?

mvg
Maxime

Suzanne

Suzanne

31-10-2008 om 06:52

Afvoer verstopt gehad door zo'n rotding

Hier ook niets meer. We hebben hangende toiletten en daar passen die krengen gewoon niet goed op. Toen manlief slaapdronken een keer in de nacht naar de wc ging, is er dan ook eentje in de pot gevallen. Hij spoelde door en realiseerde zich toen dat dat ding erin gevallen was.. te laat.. We hebben er een flinke verstopping door gehad waar de rioolreiniging eraan te pas moest komen. Geen blokjes meer dus en het ruikt niet minder fris.

Verstopping

Jaren geleden in mijn toenmalige woning een boekje van de woningbouwvereniging gekregen met allerhande onderhoudstips, en daaronder ook het onderwerp wc-blokjes. Met de waarschuwing: die dingen veroorzaken vaak verstoppingen, dan moet de ontstoppingsdienst komen, dit komt niet voor rekening van de verhuurder.

Ik heb dat verstoppingsverhaal nadien meermalen gehoord - en in dit draadje dus ook weer - en dat is voldoende voor mij om zo'n ding niet te gebruiken.

Dat ze slecht voor het milieu zijn wist ik niet, een extra reden om het maar te laten.

Groeten,

Temet

Mamasan

Mamasan

31-10-2008 om 09:56

Ik vind ze juist altijd wel lekker ruiken. Boven heb ik zo'n bakje met vloeibaar spul, dat je op een houder klikt. Beneden zit er een wc-eend blokje in het toilet. Laatst was ik bij vrienden waar het heel lekker rook op het toilet. Die hadden zo'n heel breed toiletblok, dus ik had me voorgenomen om die de volgende keer te kopen. Bij mij ruikt het op het toilet 'van nature' niet zo fris als ik zou willen, ondanks dat de wc's heel vaak worden schoongemaakt. Beneden hebben we een oude granito-vloer en originele tegeltjes. Volgens mij zit daar na 70 jaar de ranzigheid gewoon in. Boven idem dito, met het verschil dat daar linoleum op de vloer ligt. Het oude zeiltje (van de vorige bewoners) stonk verschrikkelijk, maar nu met nieuw zeil nog steeds. Volgens mij zit het daar ook gewoon in de wandtegels. Met een lekker sterk geurend toiletblok creëer je toch nog een beetje de illusie van schoon.

Kari1

Kari1

31-10-2008 om 10:23

Haha pelle

En weer zijn we het eens. (hoewel, dit keer met Pelleman.) Ook hier hangen blokjes omdat we een schuimlaagje een prettiger aanzicht vinden dan het gat van de pot.
Trouwens hier geen geur (rúik je die dingen dan?), en ze hangen heel stevig en ik zie niet hoe je zou moeten doen om ze in de pot te laten vallen. Het milieu spaar ik dan wel weer op andere manieren...
Kari

Mama van Jesse

Mama van Jesse

31-10-2008 om 16:45

Haha

Bedankt voor de reactie tot zover.

Momenteel hangt hier wc-eend, maar dan zo'n vloeibaar geval, en die lekt dus. Ik zal wel gewoon pech hebben, denk ik.

Niets heb ik ook een poos gedaan, maar dat vind ik toch minder fris op de één of andere manier. Alles is net vernieuwd dus echt stinken doet het niet, maar goed, niets vind ik dus maar niets.

Ik ben benieuwd wat voor reacties er nog meer komen, en of er veel mensen zijn die vloeibare dingen gebruiken.

Groet,
MamavanJesse

Amarins

Amarins

31-10-2008 om 20:48

Yep

... bekend met alle bezwaren, maar dus toch een blokje, ambi pur flush. Lavendel. Als tegenprestatie neem ik al 15 jaar de trein naar mijn werk .

ilsepilse

ilsepilse

31-10-2008 om 21:58

Verstopping

een jaar of 2 geleden ook een verstopping gehad, die loodgieter zei ook never never gebruiken !
nu ook nooit meer dus !
ilse

MaximeM

MaximeM

02-11-2008 om 11:44

Nog nooit gevallen

Hoi,

Ik blijf het vreemd vinden dat zo'n ding dus blijkbaar in de pot kan vallen. Is bij ons echt nog NOOIT gebeurd. (wat doen jullie allemaal op de wc dan?

Maxime

rosa

rosa

03-11-2008 om 09:37

Ambi pur donkerblauw

en heel tevreden mee. Vallen nooit in de wc.
rosa

Ambipure minispray

Ik heb ook niks in de pot hangen, vind ik ook vies, en meestal kan ik niet tegen de geur.
AmbiPur mini spray (coton-geur) heb ik nu tegen de muur hangen. Daar ben ik tevreden over! Druk het in als het nodig of als ik bezoek krijg, blijft lang hangen, maar niet te overdadig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.