Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

WC-borstel

WC-borstel

08-06-2011 om 14:38

Wc-borstel elke toiletgang?

Hoi!

Onlangs zei een kennis dat hij elke keer nadat hij naar de wc was geweest (ik denk voor een 'grote boodschap') de wc-borstel er even doorheen haalt.
En jaren geleden zei een collega nadat ze terugkwam van de wc: bah, er zaten remsporten in de pot. Die hoor je even weg te halen als je bent geweest (ze zei dat niet tegen mij, maar in het algemeen).

Nou doe ik dat dus nooit. Ben ik nou heel vies en ga ik tegen de etiquette in?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

08-06-2011 om 14:58

Eehhhh

Wat denk je dat de functie van een toiletborstel is?
Die is niet alleen voor de geplande schoonmaakbeurten, maar ook om remsporen te verwijderen nadat je die veroorzaakt hebt.

Wc-borstel

Euh, ja best vies maar dat is mijn mening.

toiletrol

toiletrol

08-06-2011 om 15:02

Fijn

weer eens een toilet draadje

Je krijgt denk ik allerlei antwoorden die varieren van het papier moeten deponeren in het toilet voordat je begint aan de grote boodschap zodat remsporen onmogelijk zijn, tot de notoire remspoorlatenzitters.

Ik kijk gewoon even, zit er iets, maak ik het schoon, of ik nou thuis ben of ergens anders.

Overigens ben ik intiem bekend met de wc borstel nadat ik in mijn dreumesjaren blijkbaar al kauwend op dat ding de kamer binnenliep waar de verjaardagsvisite heerlijk aan de taart zat. Gelukkig herinner je je niet alles.

He?

Ik denk dat je dat van je moeder moet leren, om remsporen te verwijderen.

Weet je, alles wat jij niet opruimt moet iemand anders opruimen.

dc

dc

08-06-2011 om 15:27

Als er remsporen in de wc zitten, dan haal ik die even weg hoor. Kleine moeite, wel zo lekker voor de volgende.

Ayanna

Ayanna

08-06-2011 om 15:37

Weg ermee

Natuurlijk borstel je even de wc als je remsporen hebt achtergelaten. Waarom zou je dat niet doen? Hoe vind je zelf een toilet waar je komt en waar nog sporen van je voorganger in zitten????
Even over toiletborstels: heb jaren geleden bij de HEMA een toiletborstel gekocht waar een tweede klein borsteltje aan vast zat, speciaal om onder de rand te borstelen. Borstel heeft zijn beste tijd gehad en dat kleine borsteltje is ook inmiddels afgebroken. Ik kan alleen nergens meer zo'n soort toiletborstel vinden. En ik vind hem ideaal! Wie heeft er een idee waar ik zo'n toiletborstel kan kopen?

Terpi

Terpi

08-06-2011 om 15:42

Toiletrol

Joh, ik dacht echt dat iemand zich bekend maakte als ToiletTrol haha!

Chippie

Chippie

08-06-2011 om 16:06

Ja, natuurlijk!

Ja,natuurlijk verwijderje remsporen. Heb je daar dan nooit eerder verontwaardiging over gehoord? Waarom denk je dat dat ding er hangt?

Ja, ik vind het vreselijk vies als ik een wc met remsporen tref. Als het kan ga ik een deurtje verder. Als het niet kan haal ik zelf de borstel door de pot om andermans sporen weg te poetsen. Nee, dat is niet fijn. Idem met druppels op bril of op ran. Die laatt je toch niet liggen!

Chippie

Chippie

08-06-2011 om 16:11

Wc borstel

Jij zegt: "En jaren geleden zei een collega nadat ze terugkwam van de wc: bah, er zaten remsporten in de pot. Die hoor je even weg te halen als je bent geweest (ze zei dat niet tegen mij, maar in het algemeen)."

Weet je het zeker dat ze het niet tegen jou zei? Het was blijkbaar bedoelt voor de 'dader'. Maar helaas, jij begreep het niet. Yek!

Dit is toch een grapje

Er is toch niemand die remsporen in een toilet laat zitten? Behalve kinderen dan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rieke

Rieke

08-06-2011 om 16:56

Ooh smerig,

Natuurlijk maak je dat schoon! Voordat je gaat poepen leg je een toiletpapiertje in de pot, dat is al gezegd lees ik. En ik ben zo'n neuroot die in eigen huis na gebruik vd borstel deze schoonmaakt met heet water, want poep aan de borstel, zelfs onzichtbaar kan ik al niet tegen. Ja ik maak ook heel vaak de plee schoon.

Yura

Yura

08-06-2011 om 18:52

Aanleren

Maar hoe leer ik dat mijn kinderen en man aan? Kinderen zijn nu 11 en 13 en die doen het niet. Toen ze klein waren wilde ik het pertinent niet hebben, omdat ze dan met hun handen overal tegenaan komen in zo'n pot. Ben bang dat ik daarmee mijn eigen glazen heb ingegooid. Inmiddels zijn ze oud genoeg om het wel te doen, maar nu is het zover dat hier continu remsporen in het toilet zitten. Ben de enige die ze weg haalt. Ik gebruik zelf het toilet beneden nooit, dus ik heb het vaak niet door. Als ik weet dat er bezoek komt ga ik kort vantevoren het toilet inspecteren, maar als er onverwacht bezoek komtzoek ik zo snel mogelijk een gelegenheid voor een toiletbezoekje. Echtgenoot vindt het blijkbaar ook niet nodig, hoewel ik er redelijk zeker van ben dat die het van huis uit wel heeft mee gekregen, want zijn familie heeft min of meer een toiletfobie (zijn zus bijvoorbeeld gaat nooit zitten, alleen bij haar zelf thuis), des te genanter als die opeens voor de deur staan. Nav dit draadje ga ik er maar eens de hele dag over lopen zeuren en controleren nadat iemand geweest is en dan terug sturen om weg te poetsen (inclusief echtgenoot).

Wc borstel zoekt sensatie

Sorry hoor, maar ik geloof er geen barst van, dat dit nu echt een serieuze vraag is.

Maar leuke reacties levert het in ieder geval wel op. Nieuwe methode voor een onderzoekje ofzo?

Sancy

Sancy

08-06-2011 om 19:42

Hier

ik heb dezelfde reactie als Terpi.

Biene M.

Biene M.

08-06-2011 om 19:56

Haha

Lollig draadje is dit!

Ik heb thuis geleerd dat je de boel zo moet achterlaten als je het hebt aangetroffen. Dus ook even de druppels van het aanrecht vegen als je hebt gemorst met koffie inschenken. En inderdaad de wc ontdoen van remsporen (en druppels op de rand, ik heb een collega die daar halve plasjes achterlaat, bweh).

Viespeuk

Viespeuk

08-06-2011 om 20:04

Oeps

ik doe het ook niet altijd. Sterker nog, ik denk er niet eens aan, het is nooit in me opgekomen dat dat elke keer zou moeten. Eens in de zoveel tijd (niet elke dag) maak ik de pot schoon en haal dan de remsporen weg. Die er dan soms al even zitten, ja.

Ik "zie". Het gewoon niet. En vies? Ach, zolang ze van mij of mijn huisgenoten zijn, maakt het me niks uit. Van anderen dan weer wel.

Maar jullie hebben wel gelijk. Ik zal er vanaf nu beter op letten.

oregano

oregano

08-06-2011 om 21:13

Toevallig...intiem praatje

hadden we hierover net een discussie...Ik vind dat je het toilet netjes achterlaat middels een wc papiertje. Ik weet wel dat de wc borstel daar eigenlijk voor bedoeld is, maar als ik de wc ga schoonmaken en ik zie de borstel, die gebruikt is door anderen, ga ik bijna over mijn nek...kennelijk erg neurotisch, maar ik vind het zo erg...echt vreselijk. Dus vind ik dat hij alleen gebruikt mag worden voor de wc schoonmaak en dan even weken in een restje chloor. Ik zei dit tegen mijn vriend en die vond mijn suggestie van het wc papiertje walgelijk zei hij..Zo heeft iedereen zo zijn/haar dingen . Dat anderen zelfs de remsporen van anderen kunnen schoonmaken gaat mijn pet ver te boven, misschien heb ik wel poepvrees, zoals er ook bestaat smetvrees ☺ bedenk ik me nu opeens, haha.
Dus het iedee vh wc papier in de pot leggen zal ik hem doorgeven..

Puck

Puck

08-06-2011 om 22:03

Gut

Het draadje over remsporen in een onderbroek van een 7-jarige loopt niet zo bloeiend meer, dus gaan we maar over op remsporen in de w.c. Zouden we een remsporen fetishjist hebben

WC-borstel

WC-borstel

08-06-2011 om 22:04

Oeps....

Weer wat geleerd - en dit heb ik dus niet van mijn moeder geleerd!

Ik ga dit meteen toepassen en ook aan de kinders leren.

Mochten jullie ooit na mij een toiletbezoek gebracht hebben en dat toen niet zo fijn hebben gevonden, dan bied ik hierbij mijn excuses aan!

Dit doet mij denken aan........................

dit draadje doet mij denken aan een berichtje hier op OOL( ?) ,van iemand die de wc borstel wekenlijks in de vaatwasser doet.......................

merel

merel

09-06-2011 om 08:31

Vies zo'n borstel

Inderdaad, ik moet er ook niet aan denken dat mijn kinderen met die borstel in de pot gaan roeren en 'm dan druipend over de rand weer terug zetten. Ik vind het een vies ding. Mijn man gebruikt 'm wel en ik heel, heel soms en dan zie je van die vieze bruine frummeltjes aan de borstel zitten (poep waarschijnlijk dus) yak!!!
Vroeger liet ik poepsporen ook wel eens zitten omdat ik wist dat ze in de "week' lagen, wij hebben een toilet met zo'n plateau, dus de poeprest ligt dan in het water, en ja bij de volgende toiletgang spoelde het dan weg. Maar eigenlijk al een paar jaar, sinds we uit de kleine kinderen zijn en we ook meer mensen over de vloer krijgen vind ik dat toch ineens wel vies ja, dus ik maak het altijd schoon. Maar niet met die borstel, ik neem een propje wc papier en veeg het daarmee weg.

Poep en zo

Ik weet het, een papiertje in de wc leggen voor je gaat, maar ik vergeet dat altijd (en het is niet altijd nodig, het heeft niet altijd dezelfde substantie hoor . Maar ik maak altijd schoon, ik kijk altijd even achter me en dat schoonmaken doe ik dan door een stukje wc papier erop te gooien en daar dan de wc borstel op te zetten. Wordt die ook niet vies, want poepkorrels in de borstel, ieuw! Overigens moet jongste (zoon) eens goed aangeleerd worden hoe-om-te-gaan-met-wcbezoek wnat die laat gewoon een hele drol liggen. Ik maak overigens ook iedere dag één keer schoon met wc-eend ofzo en laat dan de borstel daar even in staan om ook goed schoon te worden.

Cootje

Cootje

09-06-2011 om 16:05

Soorten toiletten

Je hebt diepspoel en vlakspoel toiletten en nog een oud type dat daar tussen in zit. Je kunt inderdaad handig een stuk toiletpapier in de vlakspoeltoiletten leggen. Bij diepspoel hoeft dat niet, je "bolus" verdwijnt direct in het water....Het tussentype met schuine achterzijde is wat moeilijker omdat een stuk toiletpapier daar niet blijft hangen. Het omwikkelen van de wc-borstel met wc-papier is niet handig, want dan gaan de natte papierresten op en in de borstel zitten. Volgens mij trouwens is een wc-borstel gewoon bedoeld om remsporen te verwijderen en op internet staan zat tips om dat ding schoon te maken. En wil je de wc schoonmaken, dan doe je dat met chloor en antikalk en voor je doorspoelt zet je de borstel er even in....ik ben overigens een man, heb een lat-relatie met een hele leuke vriendin maar ook co-ouderschap, vanaf dat mijn kinderen 7 en 10 jaar waren, dus ik weet hoe dit allemaal werkt....

Janna

Janna

09-06-2011 om 21:15

Sus-anne!

Dat verhaal heb ik ook hier op het forum gelezen, en ik ben het nooit meer vergeten...
Ik moet er soms weer aan denken als ik de wc borstel heb gebruikt. Ik moet er echt niet aan denken om 'm in de vaatwasser te zetten.

Chloor is geen schoonmaakmiddel

maar een bleekmiddel.

Vorig jaar of zo was er een undercoverprogramma over schoonmaak in ziekenhuizen. Daar vertelden ze dat men moet schoonmaken met 1. schoonmaakmiddel en pas 2. chloor. Doe je alleen 2, dan blijven de bacteriën die je kwijt wilt juist in stand.

Jongejonge doe allemaal niet zo hysterisch over de wc-borstel en het eventueel reinigen van andermans remsporen. Zitten er geen rasechte schoonmakers op dit forum? Als die zo zenuwachtig waren was er geen schoon openbaar toilet meer te vinden. Het is maar poep hoor, geen radioactief afval, en je hoeft er niet met je vingers aan te zitten.

Oh ja, koop een borstel met zwart haar, dat scheelt een hoop irritatie.

liora

liora

09-06-2011 om 23:04

Ja zeg

Voor jou als bromvlieg is poep niet vies, maar voor de meeste anderen wel! )

Hahaha!

zo is dat

Tanneke

Tanneke

10-06-2011 om 02:17

Getver!

Bah, ik las hierboven net dat iemand de wc borstel in de vaatwasser doet?!
Dat doet me direct weer denken aan Patty Brard. Die had jaren geleden zo'n reality show (weet niet meer hoe het heette). In een van de uitzendingen was ze de badkamer aan het schoonmaken. Eerst eens lekker met de wc borstel door de pot en daarna meteen met dezelfde we borstel het ligbad even "schoonmaken" .
BRRRRR!!!

Ja, ik vind ook: als je bent geweest en je laat iets achter aan sporen, meteeen even de borstel erdoor.
En mijn zoon doet dat ook: bril omhoog, borstel erdoor, borstel terug zetten en bril omlaag.Hij is zes, overigens..

Nav bromvlieg: praktische vragen inzake wc-borstels

Ik ben het met bromvlieg eens dat het handig is een borstel met zwarte haren te hebben, vooral omdat, als je wel chloor gebruikt (doe ik af en toe) de haren van de borstel ook verkleuren. Dat ziet er vies uit.

Maarrrr - borstels met zwarte haren zijn er niet bepaald in overvloed.

En dan iets anders: ik zie regelmatig fraaie wc-borstelgarnituren, zoals dat zo fraai heet (ik denk bij garnituur eerder aan groentegarnering. Nou ja, daar zit tegenwoordig ook e-coli op ). Maar die designdingen, zijn daar nieuwe borstels voor te krijgen? Soms kosten ze ettelijke tientjes per stuk, alles best, maar moet je dat dan om de zoveel jaar uitgeven of kan je nieuwe borstels kopen als je het tijd vindt je oude eens te vervangen?

Groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

10-06-2011 om 11:11

Geleerd dat het niet mag

Ik niet hoor

Maar mijn man's moeder leerde haar kinderen dat je met de wc-borstel dus NIET de remsporen verwijdert. Een wc-borstel is om een remspoorloze pot te reinigen, zodat de borstel geen strontkleur krijgt. Remsporen verwijder je vers, met een wc-papiertje, en daarna was je je handen.

Echt waar, zo hebben ze het geleerd.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.