Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

WC-borstel

WC-borstel

08-06-2011 om 14:38

Wc-borstel elke toiletgang?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

12-06-2011 om 12:09

Andere tijden

Heb er heerlijk bij zitten breien.

Fiorucci

Fiorucci

12-06-2011 om 12:52

Andere tijden (ot)

Mijn favoriet is die over de elfstedentocht van, ik meen, 1963...

Belle Époque

Belle Époque

12-06-2011 om 14:01

Andere tijden

http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2010-2011/Andere-Tijden-Special--De-andere-jaren-vijftig.html

Daar ga ik vanavond eens lekker voor zitten met de laptop, terwijl de kinderen The Matrix gaan kijken

Tirza G.

Tirza G.

12-06-2011 om 15:44

Maar dan nog

Wat gééft dat nou, zo'n remspoor? Ja, gut, het ziet er niet uit misschien - maar ook dat is betrekkelijk. Het stinkt niet, de mogelijke bacterien springen heús niet omhoog om jou te bevuilen, je komt er niet tegenaan, je hoeft het water wat er langs spoelt nergens anders voor te gebruiken: kortom: er zit een bruin streepje in de WC. Nou. Duhuh. Daar ís die WC toch voor?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2011 om 21:00

Wonderlijk

al die andere meningen over hoe je de wc achterlaat. Bij ons op het werk is het een regelmatig punt van afschuw en irritatie. Laatst had iemand zelfs poep op het randje waar de toiletrollen gezet worden gesmeerd. Hoe goor wil je het hebben?! En vrouwen: kijk toch eens achterom als je geweest bent! Zeker in de ene week in de maand. In die ene week sta ik bijna op mijn kop om te kijken of een volgende niks vervelends tegenkomt.
Ik koop al een tijdje jaarlijks een nieuwe borstel bij Ikea, die zijn lekker goedkoop en simpel van model. Dan gaat de oude de bak in ook al ziet hij er best nog redelijk uit. Ik heb dit jaar een zwarte meegenomen, Ikea heeft dus ook zwart, en ben daar wel tevreden over. Als ik remsporen zie borstel ik die weg en spoel dan met het beetje spoelwater wat weer beschikbaar is (dat is bij ons vrij weinig zo snel na het doortrekken) de borstel weer af. Soms maak ik gelijk even gebruik van de gelegenheid door er een beetje schoonmaakmiddel in te spuiten en dan ruikt de pot weer lekker fris. Mocht ik per ongeluk op de bril gedruppeld hebben met de borstel dan maak ik dat uiteraard ook schoon.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-06-2011 om 21:26

Kaaskopje toch!

Maar zet je de bril dan niet omhoog als je de wc schoonmaakt?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2011 om 00:38

Neuh

Als ik remsporen verwijder niet nee. Ik druppel zelden, dat scheelt. Bij een schoonmaakbeurt staat de bril wel omhoog.

An

An

13-06-2011 om 09:37

Maarmaarmaar......

zijn er nu mensen die de remsporen wegborstelen en de borstel dan zo terugzetten??? Met poep eraan??? Dat vind ik veel viezer dan een remspoortje achterlaten. brrr. Dat van dat papier eerst, die ga ik uitproberen.

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 16:16

Onderbelicht

Wat mij opvalt in deze hele discussie, is dat veel mensen zeggen nog even achterom te kijken. Betekent dat dat je de deksel niet dichtdoet voor het doorspoelen? Dat vind ik dan weer vies, brrr... Miljoenen microben die door het toilet (of erger nog, door de badkamer) vliegen, brrr... En dat komt dan op de wasbak, het zeeppompje, het handdoekje... En als je je tandenborstel niet in een kastje bewaart, ook op je tandenborstel. Met de deksel omlaag is 't natuurlijk ook niet waterdicht, maar toch...

Sinds ik hier ooit over las, doe ik altijd de klep dicht voor het doortrekken. En daarna pas checken dus...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rieke

Rieke

13-06-2011 om 16:31

Valkyre

Haha, ooh wat smerig wordt dit. ik had al besloten niets meer te lezen maar ja heb me weer laten verleiden door titels. Kijk wel naar je poep voor je doortrekt, je kunt veel narigheid voorzijn, o.a. Darmkanker ( bloed bij de ontlasting)

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 16:33

Maar valkyre

Als je zo redeneert, zit vervolgens alles op dat deksel en moet je dat acuut soppen...) Ik denk dat je niet de illusie hebben dat een toilet en omgeving geen microbe zal bevatten.

+ Brunette +

+ Brunette +

13-06-2011 om 16:37

Wc-deksel

Onthullend, Valkyre! Tot een jaar of tien geleden dacht ik dat het WC-deksel een uitvinding was voor om dat lelijke "zwarte gat" te verbloemen. Daarna ontdekte ik dat een WC met dichte klep een handig stoeltje is. Maar dat wat jij zegt... een complete verrassing. Weet je de bron nog?

dc

dc

13-06-2011 om 20:22

Pff

Ik ben mijn hele leven gezond doorgekomen zonder de deksel op het toilet te doen bij het spoelen, dus de "viesheid" boeit me echt niet!

Biene M.

Biene M.

13-06-2011 om 21:35

Deksel

Op mijn werk (in een ziekenhuis nog wel) hebben de wc's helemaal geen deksel. Maar ik denk nu te weten hoe we het aantal ziekenhuisinfecties spectaculair kunnen terugdringen, ik mail het meteen naar de ideeënbus

Vic

Vic

13-06-2011 om 21:48

Nog een wc-vraag

Ha, hier zitten deskundigen. Weten jullie waarom kinderwc's vaak een bril hebben waar een stuk uit 'mist' aan de voorkant?

Belle Époque

Belle Époque

13-06-2011 om 21:57

Deksel erop, niks ervan!

Oud-Engels gezegde: "If you want a cool surprise, pull the chain before you rise."
En voor het ouderwetse koortje mag je natuurlijk ook het moderne knopje gebruiken, al wordt dat even naar achteren tasten als je zit

Vies? Mwoah

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2011 om 22:53

Ik heb

geen deksel op mijn toiletpotten. Ik heb wel mannen die zittend plassen. Goed he.

Tirza

Valkyre

Valkyre

14-06-2011 om 00:43

Het was

geloof ik Dr Oz (bij Oprah), haha. En nee, ik heb niet de illusie dat dat deksel alles tegenhoudt. Maar het ging erom dat er miniscule waterdruppeltjes door de badkamer vliegen als je doortrekt, en daar kunnen ook faecale bacterieen in meegedragen worden (tot wel 2 meter ver geloof ik). Sindsdien staat mijn tandenborstel IN het badkamerkastje...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic en kaaskopje

Kaaskopje: die borstels van Ikea heb ik ook. 70 cent of zo kosten die, geweldig! Ik haal ze vrij vaak. En zwarte ja, witte worden na verloop van tijd zo viezig van kleur, ook zonder poep eraan.
Vic: ik denk dat dat is omdat kinderen vaak van de wc af 'schuiven', vooral als de wc wat hoger is, en dan de bril op die plek vies wordt. Denk ik. Ik heb hier namelijk een schuiver

+ Brunette +

+ Brunette +

14-06-2011 om 12:37

Amerikaanse hysterie

Ophrah en haar team, een echte autoriteit op wetenschappelijk gebied, ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Toch blijft dat soort info op de een of andere manier hangen, al is de bron nog zo dubieus, ik begrijp je wel hoor, Valkyre. Daarom heb ik vanmorgen bij het doorspoelen mijn hand ter hoogte van de wc-bril laten zweven en voelde helemaal geen druppeltjes of nevel. Theoretisch zal het allemaal best kloppen maar ik ga mijn tandenborstel niet naar het kastje verhuizen. De kans dat je doodgaat van het eten van groente lijkt me groter dan dat een foute bacterie toevallig op mijn tandenborstel neerstrijkt.

Ayanna

Ayanna

14-06-2011 om 21:50

@ gale zwankezwaan

) Ik verslik me nu accuut in een dropje....Geweldige reactie!

Ayanna - speciale wc borstel

Ik woon in het oosten van het land en we doen regelmatig boodschappen in Duitsland.
Daar koop ik in grote supermarkten, of ook bij grote drogisterijen, die WC borstels met een extra borsteltje.
Die dingen zijn niet duur, twee of drie euro.

Ik heb hier in huis altijd een of twee borstels op voorraad, want oude, vieze borstels maak ik niet schoon, die vervang ik.

Angelika, Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wc borstel voor de badkuip

LOL

Dat doe ik echt, alleen ik gebruik twee borstels in onze badkamer. De eerste gewoon, naast de WC, de andere op een andere plek, opgehangen aan een opvallend bandje.

Is de WC borstel oud en vies, gaat die weg.
De badkuipborstel wordt Wcborstel, bandje eraf, en uit de voorraadkast komt een nieuwe bakkuipborstel, die weer een opvallend bandje om krijgt.

Angelika, Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ayanna

Ayanna

15-06-2011 om 10:41

Angelika....

laat ik nou 10 minuten van de duitse grens vandaan wonen! Supertip! Was sowieso van plan om volgende week naar de Real te gaan dus ik ga meteen op zoek! Dankjewel!!

Bellefleur

Bellefleur

15-06-2011 om 10:51

Deksel naar beneden...

Doen we niet meer. Het is mijn zoon al twee keer overkomen dat ie 's ochtends vroeg met z'n suffe kop óp het deksel is gaan zitten. Ja, ook mijn zoon plast zittend. Gevolg: al voor het ontbijt de plee staan dweilen. De eerste moest ik huilen van het lachen. De tweede keer huilde hij van schaamte. Dus de deksel blijft ten allen tijde hoog. Overigens heb ik dankzij dit draadje gelijk twee pleeborstels op mijn boodschappenlijstje gezet. OOL, keep up the good work!

Yura

Yura

15-06-2011 om 12:30

Wc borstel voor de badkuip (ot)

Ooit heel lang geleden had ik een bijbaantje als kamermeisje in een chic hotel. Ik weet nog goed hoe verbaasd ik was hoe we de badkamer dienden schoon te maken. We hadden een emmertje met sop en daarin een borstel. We smeerden alles in in die badkamer met die borstel en dat sop: wastafel, kraan spiegel, badkuip, douchekop, kraan, bidet, kraan, toilet van binnen en van buiten en de vloer. Daarna pakten we een (gebruikte) handdoek van de van de vloer en wreven alles droog en glimmend. Vervolgens met datzelfde sopje en emmertje weer door naar de volgende badkamer. Die badkamers zagen er schitterend glimmend uit dat weet ik zeker, maar als er een kweekje van de kranen was genomen weet ik niet wat daar uit was gekomen. Overigens sindsdien inspecteer ik altijd als ik een hotel kom de karretjes van de kamermeisjes wat voor gereedschappen er worden gebruikt of soms werp ik een blik in een badkamer die wordt schoongemaakt. Dit om mij ervan te vergewissen dat er niet op dezelfde manier wordt schoongemaakt als hoe ik het destijds moest doen.

Yura

Yura

15-06-2011 om 16:03

25 jaar

In de 25 jaar na dit bijbaantje heb ik regelmatig in hotels gelogeerd en ik heb werkelijk nog nooit iemand op dezelfde schoonmaakmethode kunnen betrappen gelukkig, dus inmiddels ben ik redelijk gerust gesteld.
Van die doekjes (je bedoelt gewoon stoffen doekjes om schoon te maken?) heb ik ook zo geleerd van mijn moeder, maar dan gaat het over stof ofzo en niet over e-coli bacterien die je loopt te verspreiden.

Off topic

toen ik op mijn werk dit topic en enkele opmerkelijke feitjes noemde, vroeg mijn collega of ik soms op faecesbook zat....

Vanavond metropolis

Vanavond gaat het in Metropolis tv (21 uur op Ned 3) over persoonlijke hygiene. Dat werpt vast een heel andere blik op onze Westerse overhygiene. Ik denk dat we weinig wc-borstels tegen komen in India en China .

Zie onderstaande beschrijving:
In de eerste aflevering van Metropolis' achtste seizoen gaan we gelijk tot het gaatje; met onze aflevering over persoonlijk hygiëne krijgen we een exclusief kijkje in de toiletten van verschillende wereldburgers. We zien hoe mensen zichzelf schoon houden op allerlei plekken op aarde. Zo poetsen ze in India hun tanden met houtskool, laten ze in China hun voeten schrapen door een professional en wassen ze zichzelf in Jakarta op de badkamerboot. Poepen en tandenpoetsen gebeurt trouwens vanaf hetzelfde vlot.

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2011 om 16:35

Hhmmm

Wij hebben dan, als het goed is, dan net gehoord dat zoon is geslaagd, ik geloof niet dat ik dit ga bekijken onder het genot van de taart..)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.