Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

AnnA

AnnA

07-12-2016 om 10:26

Weet iemand hoe P+R Olympisch Stadion werkt?

Binnenkort ga ik op een doordeweekse dag naar Amsterdam en wil dan parkeren bij P+R Olympisch stadion. Maar hoe werkt dat dan? Je hebt P+R tarieven en gewone tarieven, zitten daar mensen die je helpen of moet je alles met een parkeer automaat regelen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zit dit linkje te bekijken maar kom er niet helemaal uit. http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-olympisch-stadion

Vogel

Vogel

07-12-2016 om 13:36

Nou

Niet bij Olympisch stadion maar wel bij Arena, dat zal wel hetzelfde gaan.
Het idee is dat je met OV naar het centrum reist, als je de auto ophaalt stop je eerst je OV-kaart in de betaalautomaat, die ziet dan dat je inderdaad naar het centrum bent geweest, en als je daarna je parkeerkaart invoert betaal je maar een schijntje. Het wijst zich vanzelf, er staat ook duidelijk aangegeven welke haltes meetellen voor dat goedkope tarief en welke niet.
Ik ben niet zo'n held met dat soort dingen, maar dit gaat altijd vanzelf goed, gewoon doen wat de automaat aangeeft.

Pirata

Pirata

07-12-2016 om 13:39

pas op

Ik ben er zelf niet geweest, maar bij het OS gaat het fout als je de verkeerde slagboom kiest bij het inrijden. Dan betaal je een véél hoger tarief. Dus het gaat niet hetzelfde als bij de Arena!

Inanna

Inanna

07-12-2016 om 13:48

2 keer gedaan

en 2 keer redelijk goed gegaan.

De eerste keer ging feilloos, geparkeerd, GVB kaartje gekocht bij de automaat in de parkeergarage. Daarmee op en neer gereisd met de bus en daarna bij de betaalautomaat eerst de parkeerkaart ingevoerd, daarna het GVB kaartje en 1 euro betaald.

De tweede keer was de GVB automaat kapot, dus moesten we kaartjes in de tram kopen, de trambestuurder zei "alweer? doet dat ding het ooit wel eens?" Zorg dus dat je geld bij je hebt om in de tram te betalen (tenzij je een OV chipkaart hebt, die kun je ook gebruiken). Je kunt dan later bij het GVB geld terugvragen omdat dit duurder is dan de tramkaart die bij de P+R deal hoort. Ik ben dat natuurlijk vergeten...
Het is belangrijk dat je op de terugweg in het OV incheckt in het centrum (voor een lijst met haltes, zie http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling ) en uitcheckt bij het olympisch stadion. Dan wijst het zich op de betaalautomaat redelijk vanzelf.

AnnA

AnnA

07-12-2016 om 16:36

maar ik heb geen ov kaart en dan?

Ik heb geen ov-chip kaart, kan ik daar dan een losse kaart kopen ofzoiets? In een automaat?
Ik zag namelijk op de site twee tarieven, eentje van 3.30 per uur en de ander van 1 euro per dag (dat is alleen i.c.m. met dat P+R) ik wil natuurlijk niet het verkeerde tarief hebben, dus al goed opletten bij de slagboom.

AnnA

AnnA

07-12-2016 om 16:39

slagboom al ontdekt (met dank aan google maps)

Super!! Ik heb net even gekeken op google maps en zie die twee inrij banen al. Nu ben ik dus alleen nog benieuwd hoe dat dan gaat als je niet zelf met een OV kaart komt... kan je die daar kopen? Of een losse dagkaart? (met de trein koop ik gewoon een los treinkaartje, die ene keer dat ik ga, dus heb ik geen ov kaart nodig)

Vogel

Vogel

07-12-2016 om 17:05

@Pirata

Het gaat dus wel hetzelfde als bij Arena, want daar is ook maar een gedeelte van de parkeergarage gereserveerd voor P&R en moet je dus ook niet door de verkeerde slagboom naar binnen.

Em AnnA: voorzover ik weet kun je ook een eenmalig kaartje voor het GVB. (Ze schijnen in Amsterdam ook veel buitenlandse toeristen te hebben.)
Maar ik zou gewoon een anonieme OV-kaart kopen. Volgens mij ben je dan bij de NS per keer ook een euro goedkoper uit.

Inanna

Inanna

07-12-2016 om 19:37

Anna

Je kunt in de parkeergarage een kaartje kopen voor de tram/bus, kan echt niet missen, je komt er langs als je naar buiten loopt. Hij staat naast de automaten waar je voor het parkeren betaald.

"De P+R GVB kaarten kunt u kopen bij de blauwe automaten (1 per persoon, maximaal 5 stuks per auto). U kunt ook met uw eigen OV-chipkaart verder reizen (voordeliger als u alleen reist). De OV-vervoerskosten voor max 2 personen zijn € 5,00. Voor elk persoon meer tot max. 5 personen per auto betaalt u € 0,90 per persoon extra"

Dit is retour.

Je kunt ook een kaartje kopen bij de bestuurder of reizen met je eigen (anonieme) OV chipkaart. Maakt voor het parkeren niet uit, als je maar bij het betalen een kaartje hebt waarmee je hebt ingecheckt in het centrum en uitgecheckt bij het OS. Ik vond het ook wel even spannend hoor, want je kreeg eerst het gewone tarief te zien en daarna scan je het OV kaartje en gaat het bedrag terug naar 1 euro.

Ik vind zelf een anonieme kaart te duur, ik ga echt nooit met het OV en die enkele keer dat ik met de trein ga print ik mijn kaartje thuis, dan betaal ik die extra euro ook niet, maar dat hangt natuurlijk af van hoeveel gebruik je maakt van het OV

AnnA

AnnA

09-12-2016 om 11:06

Bedankt!

Bedankt voor de info, moet gaan lukken hoor!
Nee ik koop ook geen anonieme kaart...ik ga hooguit één keer per jaar met het ov. Ooit er eens een gekocht voor dochter en die kunnen we nergens meer vinden en kostte toch 7,50 plus het geld wat je erop zet. (uiteraard eigen schuld dat dat ding weg is, maar die 7,50 zou ik er dan in 7 jaar eens een keer uitgehaald hebben qua kosten (mits ik hem niet kwijt maak )

Het is onduidelijk op de website of je nu per OV heen en weer naar centrum moet reizen of dat alleen van belang is vanuit het Centrum terug te reizen. Instappen op een halte in het centrum is dan de voorwaarde maar kan dit ook een overstap zijn ? Wie kan deze 2 vrage beantwoorden op basis van ervaring. Nogmaals de text van de website is ambivalent.   

dit is bericht uit 2016.
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.