Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sjaan

sjaan

10-08-2009 om 14:54

Weggeven kinderkleding

Vraagje, ik heb zoals jullie waarschijnlijk ook wel ieder voorjaar en najaar kleding van de kinderen die niet meer past. Meestal is het nog mooi en kan het nog een 2e ronde mee.

In het verleden gaf ik die kleding meestal aan mijn moeder die via haar werk mensen kende die kinderen hadden jonger dan die van mij en die financieel niet zo veel te besteden hebben. Mijn moeder zorgde dat de kleding daar terecht kwam.

Op dit moment heeft mijn moeder alleen clienten die al veel grotere kinderen hebben, dus ze hebben niks aan kleding voor een meisje van 3 en een jongen van 7. Ik zoek dus eigenlijk mensen waaraan ik mijn kleding kan schenken die het goed kunnen gebruiken. Ik kan het natuurlijk in de kleding containers stoppen, alleen heb ik soms mijn twijfels of dit allemaal goed terecht komt.

Hebben jullie een idee bij welke instantie ik het zou kunnen brengen, zodat het echt terecht komt bij gezinnen die het nodig hebben. Ik vind het anders altijd zo zonde van de kleding..

Alvast bedankt voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sassie

Sassie

10-08-2009 om 18:39

Ja, daar zeg je me wat....

Die vraag zit ook in mijn hoofd. Ik heb voor mijn zoontje en dochtertje een aantal behoorlijk dure kledingstukken die ze dadelijk niet meer dragen.
Het is kleding waarvan sommige stukken echt 1 keer gedragen zijn en dus gewoon zo goed als nieuw zijn.

Ook ik ken verder niemand die het kan gebruiken. Ook ik heb zo mijn bedenkingen bij die kledingcontainers. Ik heb gehoord dat ze dure kleding eruit filteren en gewoon weer doorverkopen etc...
Via marktplaats verkopen vind ik teveel gedoe. Vooral verhalen van het opsturen en dan te horen krijgen dat het niet aangekomen is of beschadigd, is voor mij al aanleiding om het niet te doen.

Dus bij deze sluit ik me aan bij Sjaan.

Rafelkap

Rafelkap

10-08-2009 om 18:45

Bijvoorbeeld

naar een asielzoekerscentrum of blijf van m'n lijfhuis. Daar zullen de mensen het echt nodig hebben.

amk

amk

10-08-2009 om 21:23

Wat is er mis met doorverkopen

als er met het geld dat verdient wordt wel het doel gebaat is?
Ik geef mijn kleding bv aan het leger des heils, die verkopen het tegen een schappelijke prijs. (goedkoper als onze kringloopwinkel) en het geld dat er mee verdient wordt wordt gebruikt voor hun andere activiteiten.

Marie L

Marie L

11-08-2009 om 09:08

Kledingbank

Je zou de kleding via een 2ehandswinkel kunnen verkopen. Dan zie je er nog iets voor terug. De winkels bij ons in de buurt geven de niet verkochte kleding per seizoen aan een goed doel (weeshuis in Oost-Europa).

Als je de kleding liever weggeeft, is de Kledingbank misschien een goed idee. Meestal zitten ze daar te springen om kinderkleding. In Rotterdam zit er ook een: www.kledingbank-rotterdam.nl

Succes!

Weggeefwinkel

In Den Haag is er de Weggeefwinkel, voor mensen die echt vrijwel geen geld hebben, merendeels voedselbankklanten. Ik ken geen beter adres voor kinder- en volwassenenkleding dan dat. Het enige minpunt is dat de gever zelf de spullen zal moeten brengen naar Den Haag.
Hoe zeker komen de kleertjes in Wit-Rusland ook echt bij arme kinderen terecht? Sinds ik Angela Groothuizen in Roemenie terug zag gaan naar het kindertehuis, dat een jaar eerder erg geholpen was met oa kleding en knuffels, heb ik grote argwaan over Oostblokbestemmingen. Alles was binnen de kortste keren verkocht daar en de opbrengst verdween in de portemone van de leiding. Oud verhaal, maar heeft diepe indruk gemaakt op mij.
Onyx

sjaan

sjaan

11-08-2009 om 11:41

Probleem

Inderdaad had ik gezien dat in het westen en midden van het land weggeefwinkels enz. zijn. Zoiets zoek ik dus eigenlijk ook. Maar ik woon in het oosten van het land en om nu helemaal naar Den Haag of Rotterdam te rijden is me een beetje te gek af.

En inderdaad als je iemand kent die de spullen persoonlijk brengt en ziet wat er gebeurd is ook prima. Daar zou ik het ook wel heen willen brengen, dan weet je ook zeker dat het op de plek komt.

Ik heb het ooit al eens doorverkocht en heb nu ook wel wat op marktplaats staan, maar heb het idee dat er vooral mensen op reageren die kleding doorverkopen. Die halen de merk artikelen eruit en doen de rest weg.
En ik hoef er zelf ook niks aan te verdienen, ik zou het fijn vinden om er iemand mee te helpen. Liefst gewoon een gezin of alleenstaande ouder die het goed kan gebruiken.
Inmiddels heb ik voor de jongens kleding al een adres gevonden, een alleenstaande moeder met 3 jongens. Die kan wel wat kleding gebruiken.

Nu dus nog een adres voor een meisje met maat 98 die nog een hele najaarscollectie kan gebruiken...

Dus tips voor het oosten van het land zijn welkom!

Puck2

Puck2

11-08-2009 om 21:28

Almelo?

Sjaan, ook Oost Nederland is groot, maar ik weet dat er in Almelo aan de Ootmarsemsestraat een adres zit waar ze kleding en speelgoed inzamelen voor oost-Europa. Heb je daar wat aan.
En verder kan je je spullen aanbieden op gratis-af-te-halen/gratis-op-te-halen-sites.

sjaan

sjaan

12-08-2009 om 09:12

Ja weet ik

Wij wonen in de achterhoek, dus Almelo is ook nog een behoorlijk eind.

Heb inmiddels ook de kleding op een site gezet om gratis af te laten halen. Dat was een goede tip! Ben benieuwd...

sjaan

sjaan

14-08-2009 om 09:49

Dan...

Kan ik net zo snel naar Arnhem rijden, daar zit er volgens internet ook 1.

Hetty,*

Hetty,*

14-08-2009 om 21:44

Grappig

Mijn man werd deze week benaderd door een bekende om mee te helpen een internetwinkel op te zetten voor nieuwe en gebruikte (merk)kinderkleertjes. Tja, daar zijn er natuurlijk heel veel van, maar dit was wel een heel mooi idee!
Diegene wil daarvoor een stichting op richten, de 2e-handskleding overkopen voor een uiteraard niet al te groot bedrag en dit via de website samen met nieuwe merkkleding verkopen. De winst (alle winst) gaat naar een goed doel (wel mbt kinderen) en mensen die kleding kopen, kunnen via een keuzemenu aangeven naar welk goede doel dat dan moet.
Het plan staat nog in de kinderschoenen, moet nog gekeken worden of het haalbaar is, maar ook of er belangstelling voor zoiets zou zijn. Ik zou belangstelling hebben, jullie ook en zo niet waarom niet?
Groetjes Hetty,*

Puck2

Puck2

16-08-2009 om 22:08

Hetty

Ik zou ook wel interesse hebben omdat het:
1. een makkelijke manier is om van goede overtollige kleding af te komen
2. Ik er zelf nog iets voor terug krijg
3. er ook nog een goed doel mee kan steunen.
Meestal breng ik kleding in bij een kledingbeurs waarvan ook een deel van de opbrengst naar goede doelen gaat. Maar dan moet je van te voren alles stickeren etc. Als er iemand is die de hele bups in één keer zou willen kopen dan is het veel makkelijker. De kleding die ik via de beurs niet verkoop gaat alsnog naar een Oos-Europa project of naar een gezin in de buurt die het graag wil gebruiken.

Hetty,*

Hetty,*

16-08-2009 om 22:27

Puck

Dank je voor je antwoord. Maar een langrijke vraag is natuurlijk of je ook via internet deze nieuwe en gebruikte kleding zou kopen, want daar moet natuurlijk uiteindelijk de winst vandaan komen.
Groetjes Hetty,*

Puck2

Puck2

17-08-2009 om 09:02

Hetty

Mmmm, dat is een ander verhaal. De meeste kinderkleding koop ik op de kledingbeurs waar ik zelf mijn kleding inbreng.Ik heb bij tweedehands aankopen op internet nog steeds heel snel het gevoel dat ik ook in het echt moet zien wat ik koop. Je hoort zoveel verhalen over dingen die achteraf toch veel slechter blijken te zijn dan in de omschrijving of op de foto's was te achterhalen. Misschien dat ik het eerst met een paar dingen uit zou proberen en als het betrouwbaar is, niet te duur dan zou het wel wat kunnen zijn. De meeste kinderkleding haal ik op de kledingbeurs waar ik zelf mijn kleding inbreng.

Mover

Mover

17-08-2009 om 16:29

De voedselbank in maassluis

Voor de regio Rijnmonders onder ons: De Voedselbank in Maassluis is ook heel erg blij met kinderkleding (en ook voor volwassenen trouwens!). Ik wist dit eerst ook niet maar de Voedselbank deelt veel meer uit dan alleen kleding.
Ik heb echter geen idee of dit landelijk beleid is of dat alleen Maassluis dit doet.
Google even op voedselbank en maassluis, en bel ze. Ze waren met mijn kleding ook heel erg blij.

sjaan

sjaan

17-08-2009 om 21:26

Hetty

Ik zou dan zeker de kleding wel toe willen sturen, als ik weet dat het 100% voor een goed doel is zou ik niet eens een vergoeding willen hebben voor de kleding.

Maar kleding kopen doe ik dus bijna nooit via internet, niet 2e hands en niet nieuw. Enige aankopen die ik doe via internet is bij de h&m.

madelief

madelief

21-08-2009 om 19:54

Oig

Bij ons in Velsen hebben ze zo'n OIGbak voor kleding. Nu dacht ik altijd dat daar lompen van werden gemaakt maar volgens mijn zus staat er in het haven gebied een container waar mensen die bij de voedselbank lopen eens per week de gelegenheid krijgen om voor ongeveer 0,50 cent een kledingstuk te kopen. Misschien doet de OIG bij jullie dat ook?
Verder hebben wij z''n mannetje hier die alles inzamelt voor een weeshuis in Tjechie, hij brengt het er zelf naartoe. Of anders de kringloopwinkel?

Idd zonde om het zo weg te gooien!

groetjes Madelief

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.