Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vriendin

Vriendin

02-11-2017 om 23:40

Weinig interesse in te koop staand huis, tips gevraagd.


bieb63

bieb63

04-11-2017 om 14:31

Het probleem is denk ik

dat in de verkoopprijs is meegenomen dat je er in principe 'zo' in kan. Zou dit huis bijv. van oudere mensen zijn met vloerbedekking, schootjes aan de muur, bruin geverfde deuren, ouderwetse keuken en badkamer met gebloemde tegels enz, dan zou de verkoopprijs een stuk lager zijn omdat het wordt verkocht met de gedachte dat er nog heel wat tijd en geld aan besteed moet worden. En ik denk dat het dáár mis gaat. Want ik ben er van overtuigd, zeker in die prijsklasse, dat het overgrote deel van de aspirant kopers daar heel wat aan willen verbouwen (vloer, badkamer, keuken). En dan is dat huis echt te duur.

Foto's

Zeker hebben prullaria, bankstel dat niet past en verkeerd gemaakte foto's wel invloed. Je haalt daar je eerste indruk uit. Het is je etalage.

Als ik naar de foto's op de site kijk dan denk ik:"Mijn bank past er niet in, is dat plafond zo laag of de planten te groot, naast het stereomeubel staat een enorme plant en een stoel, maar kan daar ook één groot meubel staan? De slaapkamer is bijna leeg, maar is er een muur voor de kledingkast?

Ik zou alleen de bijgevoegde tekening bekijken, maar dan moeten er wel maten bij staan. Ik zou heel veel uit de woonkamer halen, idd, ongeveer zoals op de tekening. Less is more.

En ook ik vind de prijs best pittig omdat ook ik de keuken en badkamer zou willen vervangen. Ik vind het vreemd dat dit pas is vernieuwd, het is best ouderwets....of oubollig, dat mag ook.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-11-2017 om 19:42

Het is een gevoel

En voor dit geld zou ik een fris huis willen. Dit huis oogt niet fris. En ik denk dat dat meer aan de foto's dan aan het huis ligt. En nee, ik kan daar niet doorheen kijken, want ik koop op gevoel.
Bij een opknapper tegen jaren '70 prijs met dito inrichting zou dat misschien nog wel lukken, omdat je daar door de bijbehorende prijs een andere verwachting jebt.

Ik zou niet meteen gaan zakken met de prijs. Zo duur is die fotograaf niet, dus een paar nieuwe foto's omderhandel je er echt wel uit.

Vriendin

Vriendin

07-11-2017 om 03:09

Nieuwe foto's

Voor ik mijn openingsbericht hier neerzette heb ik gevraagd aan mijn vriend of hij daar wat in zag en meteen gewaarschuwd dat jullie errug kritisch zijn.
Dat is ook wel weer gebleken

Gelukkig nam vriendlief het allemaal goed op en heeft hij overlegd met de makelaar over nieuwe foto's. Die worden komende week gemaakt en ik ben heel benieuwd of dat wat uithaalt. Vriend is behoorlijk aan het opruimen dus het verschil zou duidelijk te zien moeten zijn.

Ik zal het hier laten weten als de nieuwe foto's op Funda staan. Benieuwd wat jullie er dan van vinden.

Nog een opmerking over iets wat niet helemaal duidelijk was. De badkamer zit er al vanaf de bouw in, de keuken is een paar jaar later geplaatst.

Pennestreek

Pennestreek

07-11-2017 om 13:56

Nieuwe foto's

Volgens mij los je dan al een hoop op.
Ik zou die grote plant tussen de twee banken eruit halen, en de banken zo neerzetten dat die ene niet meer uitsteekt. Kan vast, de ruimte is er op zich wel, maar is door die grote planten wat onhandig ingedeeld.
En het is inderdaad allemaal persoonlijke smaak. Ik vind het wel mooi. Met de accessoires die je gebruikt maak je het jouw huis. Niet met de plavuizen.

Vriendin

Vriendin

03-12-2017 om 23:26

Update

Even een updeetje en nogmaals dank voor het meedenken. Ondertussen zijn nieuwe foto's gemaakt. Ik vind ze nog niet top maar beter als hoe het was. Ook is de prijs een beetje verlaagd om een nieuwe categorie kopers te trekken.
Voor wie nog eens wil kijken https://www.funda.nl/koop/maastricht/huis-49365207-munsterbilzenstraat-3/?utm_source=vof_mail&utm_medium=email&utm_campaign=funda&utm_content=object

Ad Hombre

Ad Hombre

04-12-2017 om 08:17

Kan beter maar het kan ook erger

Ik bezocht laatst een Funda huis. Het eerste dat opviel was dat het van boven tot onder volhing met gangsterfilm merchandise. Beetje gek, maar goed, kan... Vervolgens vertelde de bewoner dat een van de kamers een safe room was, dikke gepantserde deur, pantserglas. Ze hadden nl. juridische problemen en wat ruzie met bepaalde mensen...

Als ik die makelaar was zou ik er op aandringen dat die bewoner voortaan niet meer bij de bezichtigingen aanwezig was.

Pirata

Pirata

04-12-2017 om 08:48

Beter

Een stuk minder rommelig zo!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-12-2017 om 08:51

Ja veel beter

Je ziet de ruimtes beter!

Triva

Triva

04-12-2017 om 10:13

grappig

Ik keek eerst op de smartphone en dan krijg je toch rare foto's te zien, bijv alleen de bovenkant van de wc. Misschien moet Funda eens kijken hoe foto's op een smartphone terecht komen?

Doenja

Doenja

04-12-2017 om 11:10

inderdaad

Iets beter, en het huis is wat het is. De hal is veel ruimer en de badkamer oogt prettiger. De hal lijkt nu heel ruim, echt voor een gezin wat schoenen en tassen en jassen kwijt moet. Niet elk huis komt uit een showroom, en lang niet iedereen wil dat. Je ziet nu echt wat je er zelf van kunt maken.
En Trivia, die gekke foto's op een smartphone herken ik ook. Is echt een manco van Funda. Dacht eerst 'wie zet er nu een foto van het plafond van de wc erop?'. Maar het is bij elk huis zo op een mobiele telefoon.

Op foto klikken

Als je op de foto zelf klikt zie je ze gewoon helemaal in normaal formaat, en niet enkel de bovenkant van de wc bijvoorbeeld. Kleine moeite

Triva

Triva

04-12-2017 om 17:25

Swaen

Je kunt het ook gewoon zo maken dat je wel alle foto's ziet.

Veel beter.

Huis oogt ruimer, opgeruimd en leger. Daardoor ook frisser.

Succes met de verkoop.

My two cents

My two cents

13-12-2017 om 23:37

Huizen die snel verkocht worden...

Zijn helemaal tip top. Daar hoef je bij wijze van spreke alleen met een stofdoekje doorheen. Of het moet een absoluut (laaggeprijsd) klushuis zijn.

Daar valt dit huis niet in.

Ik kijk met andere ogen naar dit huis dan jij. Plavuizen moeten eruit, keuken vernieuwen, badkamer nieuw, wc, laminaat vind ik lelijk. En... de buitenkant van het huis (wit is niet wit meer en kopers weten dat dat alleen maar erger wordt en schoonmaken is erg duur).

Kortom, wil ik een beetje een huis van nu, dan ben ik 75 tot 100.000 euro verder. Het is allemaal functioneel maar niet mooi en/of van deze tijd. Dan kijken kopers dus een deur verder.

Ik wordt ook niet gegrepen door de sfeer. Meubels en kleur op de muren zijn gedateerd en niet van deze tijd. Slechts 4% van de mensen kan daar door heen kijken.

Ons huis is verkocht op basis van de inrichting. Sloeg nergens op (want meubels namen we mee). Maar je zet wel een sfeer neer.

Een huis kopen doe je op emotie en niet op ratio.

My two cents

My two cents

13-12-2017 om 23:41

Aanvulling

Ik kan niets met de tuin. Ik heb geen overzicht, maar wordt ook niet blij van al dat grind. Heb nog niet echt helder hoe je dat moet verbeteren.

Ik zou nog meer lijstjes enzo weghalen. En zo neutraal mogelijk, effen dekbed op de bedden. Rust rust rust.

Ik mis ook verse bloemen!

My two cents

My two cents

13-12-2017 om 23:47

Nog een aanvulling

Stapeltje handdoeken in een kleur. In slaapkamers en studeerkamer: alle troepjes en alle persoonlijke spullen: WEG! Nu al opslaan in een paar verhuisdozen. Ik heb destijds 10 dozen aan losse spullen opgeruimd. Het maakt het veel rustiger en neutraler. Berging / garage: hoe meer eruit, hoe ruimer, hoe beter.

Als mensen langskomen: jassen, tassen, wasmanden, hondenmand, speelgoed: WEG! Ik kieperde het in de auto en zette auto 50 m verderop.

Gordijnen open, rolgordijnen omhoog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.