Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vriendin

Vriendin

02-11-2017 om 23:40

Weinig interesse in te koop staand huis, tips gevraagd.

Mijn vriend heeft zijn huis te koop staan. Met alle berichten in de media over de recordbrekende verkopen dachten wij dat het huis wel snel verkocht zou worden. Maar er zijn nog maar een handjevol kijkers geweest en niemand is een 2e keer komen kijken.
Wij denken niet dat het aan het huis ligt. Dat is goed onderhouden, ruim en het ligt in een prima buurt. De prijs is marktconform zegt de makelaar. Mijn vriend had in het begin 3 makelaars gevraagd om een richtprijs en ze kwamen alle drie met ongeveer deze prijs dus ik denk dat het wel klopt.
Wat misschien wel een verklaring is zijn de foto's. Ik heb ze vanaf het begin niet goed gevonden. Het ging allemaal een beetje overhaast. De fotograaf kwam onverwacht met de makelaar mee.
Hoe dan ook, wat vinden jullie er van? Wat kan er anders, beter?
Dit is de link naar Funda https://www.funda.nl/koop/maastricht/huis-49365207-munsterbilzenstraat-3/


Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-11-2017 om 23:47

Plavuizen

Ik denk dat kijkers zich afvragen hoe ze die plavuizen eruit krijgen. De foto's zelf zijn niet heel slecht, het huis is een beetje onpersoonlijk ingericht, wel netjes, en de keuken en badkamer niet heel luxe. Ik weet niet hoe de prijsstelling en het aanbod in de buurt zijn, maar ik vind het geen bovengemiddelde topper.

Kaori

Kaori

03-11-2017 om 07:06

Regio

bij het nieuws over de gierende huizen verkoop gaat het eigenlijk alleen over de randstad. Andere regio's lopen helemaal niet zo storm als de media doen geloven.

Ik heb hetzelfde voorbehoud als Phyrne: hoe krijg je die plavuizen er uit, en de tuin zou mij ook erg tegenhouden. Die lijkt bij een kantoor te horen en niet bij een gezinswoning. Dat maakt dat je als koper naast de koopprijs nog heel veel moet investeren in het aanpassen.
De koopprijs per m2 is best hoog ten opzichte van de andere woningen in de wijk.

Plavuizen?

Ik vind juist de plavuizen wel heel mooi. Het overdekte terras vlakbij de deuren naar de keuken en eetkamer. Lekker buiten eten. Verder is het een kwestie van smaak. Wel wat kantoorachtig inderdaad, maar daardoor mogelijk ook goed te onderhouden. Beter dan een tuin met borders en gras.

vlinder72

vlinder72

03-11-2017 om 07:44

Ook niet kijken

Ik zou deze woning ook overslaan. Er zijn meer dan genoeg van dit soort woningen te koop en aan deze woning moet teveel gebeuren.

De keuken ziet er heel vol en druk uit. Ik denk dat dat komt door de frontjes. Het lijkt zelfs alsof de koelkast er los in staat. Bovendien hou ik niet van van die tegeltjes.

De woonkamer lijkt door de grote banken extreem klein.

De badkamer is goedkoop afgewerkt voor de prijs van de woning. En ziet er klein en propperig uit.

Plavuizen

Grind in de tuin. Dat is een ramp met afvoeren.

Maar het blijft persoonlijk. Annej vindt het wel mooi. En zo zullen er meer mensen zijn maar door de tuin en de plavuizen en het propperig lijken zullen er wel minder kijkers komen.

Dees

Dees

03-11-2017 om 07:55

Oke

Even een rijtje gemaakt met huizen in de buurt, als je dan op vraagprijs sorteert zie je dat hij in het rijtje het duurst is, het huis wat erna komt is 524.900 dus dat is gericht op een andere doelgroep en ook een heel andere type huis.

112m2 voor 325K terwijl er ook een huis te koop staat van 115m2 voor 250K, dat scheelt nogal. Nu moet ik wel zeggen dat jouw huis wat vrijer staat en een groter woongedeelte heeft. Maar 75K is veel geld.

112m2 voor 325K en 157m2 voor 300K (rosmeerpad 15). Als ik voor beiden zou kiezen zou ik toch voor de luxere kiezen van 300K.

Ik vermoed echt dat de prijs toch aan de hoge kant zit.

Gerichte reacties

Ik zou iets veranderen (zo mogelijk) aan de hoeveelheid meubels en dingen in huis.
Foto 5: gordijn weghalen, alsook een paar spullen in de keuken.
Foto 6: doordat de bank verder dan de muur komt lijkt de woonkamer erg smal.
Foto 7: is ook te druk
Foto 9: foto’s weghalen van de wc muur
Foto 11: te vee spulletjes op/aan de muur.
Foto 16: bij de buren een paar lage potten lenen met bloem/plant erin. Wel strak zodat het bij het gehee past.
Verder zou ik het wel een leuke huis vinden, ook al haat ik plavuizen, omdat het redelijk strak ingericht is en spic en span zo te zien.
Ik heb alleen geen idee van de markt in Maastricht.
Succes
Sini

Pirata

Pirata

03-11-2017 om 08:17

Stylist

Ik zou een stylist inhuren.
Die plavuizen kun je er niet uithalen maar je kunt er een wit kleed opleggen. Alle losse rommel weg (vooral al die lijstjes). Die bank steekt zelfs voorbij de muur, eruit met dat ding.

Ik heb t zelfde als sinilind

De kamer oogde voor mij heel klein omdat de bank zo ver uit steekt. Ik dacht meteen...past er geen bankstel in? De doorloop naar achteren lijkt door 2 kastjes ook smal,ik zou er 1weghalen.
Dat gordijn deed voor mij vreemd aan,alsof de kamer opgedeeld is.

salontafel

ik zou die salontafel (tijdelijk) vervangen voor een kleiner model. De bank vervangen zou ook mooi zijn maar ik begrijp dat dat een stuk lastiger wordt. Misschien die twee grote kamerplanten tijdelijk buiten zetten zodat je wat meer ruimte krijgt in de woonkamer. Het geheel oogt heel propperig. De tuin vind ik juist leuk met die overkapping, dus dat is heel persoonlijk. Op de werkkamer hangt een gordijn, wat staat daar achter? ik denk dat je ze beter open kan doen zodat je meer ruimte krijgt. Tot slot vind ook ik de plavuizen niet mooi.

daan

daan

03-11-2017 om 08:36

Ik ken de buurt

En het huis past prima in de wijk. (Niet mijn stijl)
De stijl wordt goed weergegeven door de foto's, mi niet zoveel mee mis.
Maar ik vind de buurt inderdaad prima, maar weinig spannend.
Dat is toch wel een reden dat ik het huis erg duur vind.
Ik zou het in ieder geval nooit uitgeven voor een huis daar.

daan

daan

03-11-2017 om 08:40

En de plavuizen

vind ik weer het mooist aan het huis.
Ach, dat soort dingen blijven persoonlijk. Daar koop of laat je een huis toch niet voor?

De prijs inderdaad

https://www.funda.nl/koop/maastricht/huis-85705563-waltwilderstraat-27/#foto-32

Voor minder geld heb je een veel ruimer en luxer huis in dezelfde buurt

Bergruimte

Met meer inpandige bergruimte.

Pirata

Pirata

03-11-2017 om 08:56

Half leeghalen

Toen mijn huis in de verkoop ging heb ik iemands garage vol mogen zetten met niet noodzakelijke spullen. Het huis toonde daardoor veel beter. Echt alle nutteloze ditjes en datjes weggehaald en ook overtollig meubilair (verkocht in 8 weken).

Interieur

Kijk eens naar deze https://www.funda.nl/koop/verkocht/maastricht/huis-85450564-munsterbilzenstraat-6/

Heeft voor een slok op een borrel minder toch ook ruim 3,5 maand te koop gestaan (wat volgens mij niet zo lang is). Lees vooral ook de beschrijving. Aan dat huis is heel wat vertimmerd tussen de eerste bewoning en nu.

Het huis van je vriend ziet eruit alsof er niks is gedaan sinds hij er voor het eerst is ingetrokken. De meubels die er staan versterken die indruk nog eens.

Het is te duur én er moet teveel aan gebeuren.

bieb63

bieb63

03-11-2017 om 11:59

wat o.a.mijn 'probleem' zou zijn

Dat badkamer en keuken er 'keurig' uitzien en in goede staat, maar totaal niet mijn smaak zijn. Een beetje niets, degelijk, keurig, maar verder niets. Maar omdat ze goed zijn, ook weer zonde om te vervangen als je het zou kopen. Kost sowieso veel geld en dat doe je liever als er een vervallen keuken en badkamer in zit, wat de vraagprijs ook zou drukken. Dat is denk ik al een lastig punt, want omdat badkamer en keuken op zich oke zijn, zit dat ook in de vraagprijs. Dus zo laten (is immers op zich niets mis mee) terwijl velen er niets aan zouden vinden en blijvend jammer vinden dat je geen keuken en badkamer een beetje naar eigen smaak hebt. Wel vervangen betekent voor sommige zonde en kapitaalvernietiging, maar vooral ook flinke extra kosten boven op de vraagprijs. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak, er zullen vast mensen zijn die die keuken en badkamer prima vinden. Zou voor mij al een reden zijn om het niet te willen kopen.
Verder is die woonkamer heel raar ingedeeld. Los van de bank die uitsteekt, is het gedeelte dat als zitgedeelte wordt gebruikt erg donker (alleen dat hoek raam) en klein. Ik zou dus de boel even omgooien met het eetgedeelte.
Verder natuurlijk teveel prullaria, die ik weg zou halen. Zeker omdat de hele inrichting (en ook de prullaria) nietserig is. Uiteraard is dat ook een kwestie van smaak, maar het is zó nietserig, beetje oubollig, smaakloos, sfeerloos, heel moeilijk om doorheen te kijken.
Dan natuurlijk nog die plavuizen..... De meeste mensen zouden hout op de vloer willen. Dus ook dat is nogal een prijskaartje bovenop de vraagprijs.

Het grote probleem m.i. is dat het op zich allemaal keurig is, dus dat zit in de vraagprijs. Een andere vraagprijs dan voor een huis waar duidelijk veel vervangen moet worden, dus de vraagprijs drukt. Maar nu zullen de meeste aspirant kopers daar heel veel willen veranderen (keuken, badkamer, plavuizen), wat enorm veel geld kost bovenop de vraagprijs, die gebaseerd is op een keurig huis, waar je weinig aan hoeft te doen). En die is dan de duur voor het uiteindelijke kostenplaatje.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-11-2017 om 12:29

Die plavuizen

Toen ik de foto van de keuken zag dacht ik 'he, mooie vloertegels', maar dat wil je niet over je hele benedenverdieping. Daar valt nu natuurlijk niet veel meer aan te doen, maar misschien scheelt het als je een licht kleed neerlegt en dan een bank eruit. Die banken zijn trouwens vreselijk, echt jaren '80. Zou een grand foulard erover rommelig staan, of erg jaren '90?

Ad Hombre

Ad Hombre

03-11-2017 om 12:29

Lekker dan

Zet je huis op OO, dan branden wij het even voor je af

(figuurlijk, natuurlijk)

margaretha

margaretha

03-11-2017 om 12:56

geen idee

Plavuizen vind ik heel mooi van kleur, maar of ik het huis zou kopen met die plavuizen weet ik niet. Iets dat ik alleen ter plekke zou kunnen bekijken (heb vroeger in een huis gewoond met egaal rode plavuizen zonder vloerverwarming en dat wil ik echt nooit meer). Douchecabine is niet mooi met die hoge tegeltjes aan de onderkant, maar verder is de badkamer zeker ok (ben veel minder/ slechter gewend). Van prijzen geen verstand, kan ik beoordelen. Hoeveel staan er in de buurt te koop/ voor hoeveel/ afwerking/ ruimte / krijgen die wel kijkers.

Li

Li

03-11-2017 om 13:12

Prachtig huis

Ik zoek daar niks, maar anders zou ik het wel weten. Je zou onze badkamer en keuken eens moeten zien!

zebra

zebra

03-11-2017 om 14:19

mooi huis

maar ik zou wel een bank weghalen (de bank die voorbij de muur steekt) en nog wat andere spullen zodat het wat ruimer lijkt.
Iemand had het idee om een styliste in te schakelen, dat lijkt me ook een prima idee, en dan nieuwe foto's laten maken.

Vriendin

Vriendin

03-11-2017 om 14:43

Dank

Dank dames en heer. Uiteraard zijn veel dingen een kwestie van smaak. De keuken is in het echt mooi en veel ruimer dan het op de foto's lijkt bijvoorbeeld. Die is ook een keertje vervangen. De badkamer is nog origineel en kan nog wel mee maar die zou op mijn lijstje gaan.
Een aantal dingen had ik ook bedacht zoals alle meuk weghalen. Blij dat jullie dat bevestigen.
Grappig wel dat sommige dingen die jullie schrijven zo overeen komen met het gevoel wat ik had en heb bij dat huis.
Tis dat het zo'n leuke man is

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-11-2017 om 16:11

Nieuwe foto's

Ik vind dat er veel te veel ditjes en datjes staan.
De plant op en aanrecht. De hanglamp boven het aanrecht. De grote plant in de hoek naast de bank. De kaarsjes op tafel. De lampen en de fotolijsten op de kast. Het wijnrek en de plant achter de rode stoel. De jas aan de kapstok. De vaas op het bureau (wat doet dat ding daar?). De emmer op de badrand. De bonte verzameling handdoeken zichtbaar in de spiegel boven de wastafel. De deur dicht bij de andere badkamer foto (dat rood-gele-blauwe ding dat je ziet leidt af). De bbq achter de tafel en de potjes op de tuintafel.
De witte hangplant bij de voordeur.

Je ziet vaak eerst de spullen en dan pas de ruimte.
En ik zou de bank ook wegzetten voor de foto.
De badkamer kan denk ik ook wat sfeervoller: weg met het groene parfumflesje en stylen met wat luxe handdoeken?
De foto van de boom in de achtertuin is ook dubieus. Het lijkt alsof er alleen maar boom te zien is.
Kan die boom evt. wat gesnoeid worden? Of de foto vanuit een andere hoek genomen worden zodat er meer licht zichtbaar is?

Eigenlijk zou ik er een stylist op zetten. En dan nieuwe foto's laten maken.
Of een 3D ontwerp met nieuwe stylish inrichting.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

03-11-2017 om 16:47

en mijn 2 centen

Ik heb er ook even naar gekeken. Ik triggerde direct op de stenen vloer en de bank die uitsteekt. Van de keuken en de badkamer word ik persoonlijk niet heel enthousiast. En wat doet dat gordijn op de studeerkamer? Klopt het dat er een slaapkamer mist? Er zouden er toch drie zijn? (of kijk ik gewoon erg slecht?).

Tuin vind ik fraai, mooi met de overkapping. Omgeving van het huis ziet er netjes uit.

Mari39

Mari39

03-11-2017 om 16:54

Te vol

Vind ik het huis. Ik vind het best een leuk huis en zou niet snel dit huis overslaan. Maar ik kan ook goed Door inrichting heenkijken.
Ik vind de foto's ook niet super, en je ziet ook wel dat jullie overvallen waren door onverwachte komst van fotograaf. Volgens mij moet je zoveel mogelijk weghalen voor foto's, dus alle prullaria en persoonlijke dingen. Alleen ergens een vaas met bloemen of zo. Kijk eens rond op funda Hoe andere foto's zijn gemaakt.
Ik zou met makelaar in overleg gaan over nieuwe foto's. Leger en met meer nadruk op ruimte.
Overigens, vlgs funda staat het pas 2 maanden te koop. Das nog niet zo lang toch?

Triva

Triva

03-11-2017 om 19:58

tja

maar als het huis een lage prijs zou hebben kijkt iedereen door die prullaria heen.

Ik geloof er niet in dat als de prijs goed is men niet komt of niet terugkomt omdat er veel rommeltjes staan, de bank uitsteekt of er een vaas op het bureau staat.

Dat gordijn in de slaapkamer hangt volgens mij voor de kledingkast/walkin of zie ik dat fout op de plattegrond.

Ik vermoed dat het huis gewoon te duur is, zie ook wat Dees zegt, je moet nooit het duurste huis hebben van een bepaald segment.

Stijl

Stijl

03-11-2017 om 23:59

Mooi

Mooie tegels, mooi huis, maar net ietwat verkeerde kleur/stijl meubels bij de vloer en iets anders gedraaid houd je meer optische ruimte over. Die banken zitten trouwens zalig weet ik!

Als mensen hier niet doorheen kunnen kijken vind ik dat bijna knap. Ik zou hooguit geduld hebben of iets zakken.

Hoeft niet

Het heeft niet zoveel met kunnen te maken. Veel meer met hoeven.

Als er voldoende keus is van aanbod waarbij volkomen verfrissingen niet meer plaats hoeven te vinden, dan neem je die. Nieuwe kopers van nu moeten eigen geld meenemen om de aankoopprijs mee te financieren. Geld voor nieuwe badkamers en keukenfrontjes, is er niet.

Als er woningen binnen je aankoopbudget zijn waar dat allemaal niet of minder hoeft, dan neem je die.

Lente

Lente

04-11-2017 om 12:37

Het zullen niet snel nieuwe kopers zijn, die in deze

prijsklasse kopen.

En met een beetje geluk hebben die overwaarde.

Als ze die niet hebben, zullen ze niet zo snel hun eigen huis verkopen.

Triva

Triva

04-11-2017 om 13:23

miriam

'Geld voor nieuwe badkamers en keukenfrontjes, is er niet.

Als er woningen binnen je aankoopbudget zijn waar dat allemaal niet of minder hoeft, dan neem je die.'

Klopt maar dan gaat dus absoluut niet over vaasjes, foto's, banken en gordijntjes.

Grappig overigens dat de een zegt dat het er zo onpersoonlijk uitziet en de ander vindt dat al het persoonlijke weg moet.

Ja, als ze vooraf wisten dat de foto's gemaakt zouden worden hadden ze wat kunnen veranderen maar ik geloof niet dat je door het weghalen van dingen een huis eerder verkoopt. Het is gewoon de prijs en dan in combinatie met wellicht keuken, vloer, badkamer, tuin. Als je 2, 3 of 4 van die 4 niet aanstaat dan kijk je eerst verder of je een huis tegenkomt wat goedkoper is of waar die onderdelen meer naar jouw zin zijn of waar het zo erg is dat je die er toch uitsloopt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.