Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mobieltje

Mobieltje

17-12-2008 om 15:15

Welk abonnement past bij mij?

Ik heb momenteel een sim only Flex 15 abo van T-mobile, maar volgens mij past dat niet echt bij mij. Ik moet nl elke maand flink meer betalen.
Ik bel gemiddeld zo'n 54 minuten per maand en ik verstuur ook gemiddeld zo'n 54 smsjes per maand.
Wie kan mij helpen en vertellen wat het voordeligste abo voor mij is? Ik kom er niet uit!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mobieltje

Mobieltje

17-12-2008 om 15:20

Voor de duidelijkheid

Ik betaal nu gemiddeld per maand ruim 23 euro bij!
Terwijl het sim only abo 7,50 euro kost (ik betaal 5 euro ivm aanbieding destijds).
Dat moet voordeliger kunnen toch?

Vera*

Vera*

17-12-2008 om 15:26

heb ik net een abonnement voor mijn nieuwe mobiel afgesloten bij Ben. Voor € 2.50 per maand kan ik 75 minuten bellen of 75 sms-jes versturen.

angel3

angel3

17-12-2008 om 15:34

Overstappen

ik heb telfort, daar betaal je nu 7,95 per mnd voor 100 minuten en 100 sms looptijd 1 jaar.
Ideale daar is dat je elk moment je abono of belmin. aan kan passen en als je toch een toestel wil na een tijdje dan kan dat ook.
Met name als je geen sms in je bundel hebt zitten dan wordt het duur, dat is missch bij jou zo?

Mobieltje

Mobieltje

17-12-2008 om 17:39

Tja

Ik zit er helaas nog een half jaar aanvast.
Maar zat al te denken dat ik over zou stappen naar Relax idd. Maar vind het lastig om te bekijken wat dan het beste bij me zou passen.
Ik had eerder een orange abo van 20 euro per maand. Daar hield ik altijd van over. Toen ik aan het eind van de looptijd van dat abo gebeld werd door T-mobile (ivm overname van orange door t-mobile) leek het een aanlokkelijk aanbod waar ik dus op in ging.
Maar nu blijkt elke maand weer dat ik een heel stuk duurder uit ben dan destijds met Orange.
Mijn overgebleven beltegoed kon ik meenemen. ruim 25 euro. Maar dat was ook in één maand tijd totaal op. Moet ik wel zeggen dat ik toen een week in Duitsland heb gezeten en dus duurder gebeld heb. Maar dan nog... Ik ben niet echt heel veel meer gaan bellen, dus ik ben gewoon stukken duurder uit met dit abo dan met mijn vorige.
Maar kom ik uit op een Relax 150 als ik over zou stappen van Flex naar Relax? Weet jij dat?

marie

marie

17-12-2008 om 22:51

Bereik t-mobile?

Hallo
Ik heb dus de flex-bundel van T-mobile en ik houd altijd tegoed over aan het eind van de maand.
Maar ik kan nu overstappen en ik denk er serieus over om naar Vodafone over te gaan, omdat het bereik daarvan veel beter is.
Het komt geregeld voor dat ik geen/slecht bereik heb en mijn man en kinderen (Vodafone) prima bereik. Wat is jullie ervaring met het bereik van T-mobile?
groetjes

reina

reina

18-12-2008 om 07:07

Marie

Goed, maar misschien ligt het eraan waar je woont? Ik heb met T-mobile zelden geen bereik (soms op de Veluwe, omgeving Apeldoorn niet), mijn man had Orange en die had regelmatig geen bereik.

Mobieltje

Mobieltje

18-12-2008 om 08:43

Bereik t-mobile

Over het bereik van T-mobile heb ik totaal geen klachten. Ook in de omgeving van Apeldoorn heb ik altijd gewoon prima bereik.
Ik vind wat dat betreft T-mobile prima. Zeker in vergelijking met mijn vorige provider Orange. Toen had ik bijna meer niet dan wel bereik.
Ik hoor ook anderen altijd lovend over T-mobile wat het bereik betreft. Apart dat dat dan niet jouw ervaring is.

Let op aanbiedingen!

ik heb een t-mobile relax abbonement (en nee, hier heeft t-mobile en kpn het beste bereik) ik heb 100 minuten 'gratis' voor 9 euro en 25 sms-jes 'gatis' voor 2,50 per maand. soms krijg ik nog 's i.v.m. een of andere actie 25 sms-jes erbij (geen idee waarom, ze geven ze soms zomaar weg)en dan heb ik er dus 50. mijn beltegoed blijft 2 maanden 'staan'. gemiddeld bel en sms ik ook ongeveer zoveel. soms eroverheen, maar dan heb ik altijd nog wel reserve van de maanden ervoor en soms is het te veel en blijft het dus 2 maand staan. vrijwel nooit betaal ik bij. enkel wel eens als ik in het buitenland ben. dan moet ik bijbetalen op de gratis minuten, maar dat is ook peanuts (paar euro).
dé truc bij die telefoonmaatschappijén is dat je moet letten op aanbiedingen. ik heb net gekeken en mijn abbonement kost op dit moment 21,50! dat is dus 10 euro meer dan ik ervoor betaal en dit abbo heb ik ongeveer 3 maand! en erbij heb ik ook nog een telefoon van ongeveer 600 euro 'gratis' gekregen. mijn abbo is 2 jaar en is al die tijd net zo duur.
wij doen het ongeveer zo: rond de tijd dat ons abbo afloopt houden we de aanbiedingen scherp in de gaten. kijken echt vrijwel dagelijks of het abbo en/of de telefoon die wij willen erbij staat, maken combinaties met de abbo's die wij willen. dat kan al vanaf 3 maand voordat je abbonement afloopt. dan kan je 'm al bestellen om pas in te laten gaan op de datum dat je abbonement afloopt. zo staat er vandaag op een nokia 6300 met 100 belminuten en 1000 sms-jes voor 19,45 p.m. maar ik weet niet of je meer verbruikt aan sms-en of aan bellen. je kan die nokia ook bestellen met alleen veel belminuten of met internet erbij. dan krijg je weer andere prijzen.
als je overal bij alle maatschappijen goed bereik hebt zou ik alles in de gaten houden. wat ook soms helpt is bellen. naar je provider die je hebt en zeggen dat b.v. kpn een zelfde telefoon heeft met een betere/goedkopere aanbieding, de verkoopafdeling heeft zelf ook nog wel wat te zeggen en kan soms je een nóg scherpere aanbieding doen. ze willen dan dat je meteen beslist. maar wij zeggen altijd dat ze dan maar over een uur terug moeten bellen en dan zeggen we ja of nee. zo is mijn man aan 100 minuten voor 5 euro gekomen (ook t-mobile) en mijn dochter heeft al eens 1000 sms-jes van orange gehad 1 jaar lang voor 4,50.
houd wel de datum dat je contract verloopt in de gaten! anders zit je weer 1 jaar vast. ik de gatis kranten zoals spits enzo kan je ook altijd een bladzijde vinden met de 'laatste' aanbiedingen op telecomgebied. hoef je niet zoveel providers af te surfen....zoek je alleen die op die je wat lijken.
succes met zoeken!
groeten albana

Mobieltje

Mobieltje

18-12-2008 om 10:46

Riak en contractverandering?

Ik heb me gewoon dom vergist. Ik heb een Flex 15 abo (sim only van 5 euro per maand (2,50 extra korting)). Ik betaal idd 22 cent per minuut en 22 cent per sms. Hartstikke duur natuurlijk!
Maar ik bel niet zoals ik eerder schreef gemiddeld 54 minuten en 54 smsjes per maand, maar die 54 belminuten en 54 smsjes zijn dus over de bundel heen. Ik kan binnen de bundel dus maar ongeveer 34 minuten/smsjes bellen terwijl ik dus in totaal gemiddeld zit op 142 minuten/smsjes. Nou krijg ik wel korting ivm sim only maar ik betaal elke maand gemiddeld zo'n 20 euro. Terwijl ik bij mijn oude abonnement (Orange 20 euro) elke maand overhield.
Ik ga dus denk ik toch maar overstappen op Relax. Punt is alleen dat ik dan mijn korting kwijt ben. Dus kan ik denk ik beter mijn contract veranderen.
Iemand hier ervaring mee?

Maar............

ik geloof dat ik het niet meer snap.....
je betaalde bij orange toch ook 20 euro per maand? en nu dus ook 20 euro per maand, maar dan op rekening. wat is het verschil dan? of betaal je buiten die 20 euro bijbetaling óók het abbonement nog? dan is dat totaal? volgens mij is contract veranderen niet handig, je krijgt (dacht ik) dan geen kortingen en kan niet van aanbiedingen gebruik maken. en buiten dat heb je minder keus...je kan dan b.v. niet naar een andere provider (of je moet het contract 'afkopen'). je zou t-mobile kunnen bellen en kijken wat hun voorstellen...(en niet meteen ja! zeggen), maar ook dan zit je aan dat nieuwe contract wéér een jaar vast. een jaar zonder korting ben je volgens mij weer té duur uit. dus nu uitzitten is w.s. voordeliger alles bij elkaar. je zou ook een andere provider kunnen bellen en zeggen dat t-mobile je niet bevalt en kijken of hun een leuk voorstel kunnen doen...misschien willen ze je wel zo graag dat ze er e.a. in ivesteren om je binnen te halen.
telfort b.v. heeft een 'sim-only' abbonement voor 9,95 met 300 belminuten én 100 sms-jes, heeft wel een 'looptijd' van 2 jaar. volgens mij is dat ruim voldoende voor jouw belgebruik.
groeten albana

Mobieltje

Mobieltje

18-12-2008 om 14:51

Albana

Bij Orange had ik een abonnement van 20 euro waar ik elke maand van overhield. Ik spaarde zo dus lekker door en kon dan in de vakantie (in het buitenland) ook gewoon bellen zonder extra bij te betalen bijv.
Kortom, ik verbruikte die 20 euro in de maand niet.
Nu betaal (dus verbel) ik elke maand wel gemiddeld 20 euro terwijl mijn belgedrag niet is veranderd.
Ik heb vanochtend al gebeld met T-mobile en ben van de een naar de ander gestuurd. Nu wacht ik op een telefoontje of emailtje van T-mobile, want ze zouden voor me uitzoeken of wat ik graag wilde ook kon.
Ik heb nl op internet een prachtige aanbieding gevonden. Een sim only relax 150 + 100 smsjes van 19,50 voor 6 euro!
Ik zou mijn huidige sim only flex 15 (waarvoor ik dus 5 euro betaal) willen omzetten in bovenstaand abo. Maar dan is het dus wel een verlenging. Dus het half jaar dat ik nog overheb van mijn huidige abo komt dan bovenop het abo dat ik dan afsluit (1 jarig wordt dus anderhalf jaar). Dat zou het mooiste zijn.
Maar als dat niet kan ben ik denk ik nog voordeliger uit door dit abo ook gewoon af te sluiten bovenop wat ik al heb. Dan betaal ik per maand dus 5 euro voor mijn huidige abo + 6 euro voor het nieuwe = 11 euro per maand. Aan het nieuwe abo heb ik dan waarschijnlijk genoeg dus geen extra kosten daar weer bovenop. En (een half jaar lang omdat dan mijn huidige abo afloopt) 11 euro betalen is nog altijd voordeliger dan 20 euro wat ik nu betaal.
Snap je het nou wel een beetje of heb ik het nou nog ingewikkelder gemaakt?

Nee ik snap 'm

helemaal en die aanbieding die je gevonden hebt is inderdaad een mooie aanbieding.
enne als ze niet bellen, gewoon morgen weer terug bellen. ze zien in de comp. namelijk wel dát je gebeld hebt. en de aanhouder wint toch?
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

18-12-2008 om 16:35

Die aanboeding mobieltje

Waar heb je die gevonden?

Tirza

Mobieltje

Mobieltje

18-12-2008 om 16:41

Op de site van t-mobile

Naar shop gaan, dan aanbiedingen aanklikken, dan sim only aanklikken, en dan Relax 100 veranderen in 150 en dan krijg je het in beeld als het goed is.

Mobieltje

Mobieltje

18-12-2008 om 16:44

Overigens

Overigens staat hier dat de normale prijs 9,75 is. Ik had deze aanbieding eerst gevonden op www.typhone.nl en daar stond dat het een aanbieding was van 19,50 voor 6 euro. Die 19,50 klopt dus voor geen meter blijkt. Raar...

amk

amk

18-12-2008 om 21:09

Grappig (ot)

ik heb nog nooit geen bereik gehad met Orange.
En ik zwerf echt heel nl door, ook wat verre buitenlanden. Heb 1x als enige wel bereik gehad midden in een natuurgebied waar even een ambulance moest komen.

Angela

Amk- bereik range ot

prober het eens bij het vakantiehuisjes park van de golf club in Pease Pottage (Crawley, UK, redelijk dicht bij Gatwick notabene)
Wij woonden er 8 weken, dus grote frustratie toen beek dat ik geen bereik had behalve als ik op de wg ging staan bellen (en het regende toen heeeel veel

Orange groningen

Hier kon ik, lange tijd, mijn man niet bereiken, terwijl ie, hemelsbreed nog een kilometer verderop aan het werk was.

De laatste tijd is het weer beter, maar toentertijd erg onhandig, vooral toen ik in het ziekenhuis lag (en natuurlijk wilde bellen met hele verlanglijstjes van dingen die ik absoluut nodig had )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.