Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bianca76

Bianca76

17-11-2008 om 09:51

Welk gezelsschapsspel is nu écht een succesnummer?

Ik lees hier verschillende gerichte vragen naar gezelschapsspelletjes. Ook op de verlanglijstjes van mijn 2 oudste kinderen staan weer de nodige; Bert Bever, Hippo Hap, huppeldepup Pelikaan....
Vorig jaar hebben ze Doolhof gekregen en dat is een groot succes. Solo spelen ze ook wel maar daar is nog wel wat begeleiding bij nodig, Monopoly blijft leuk natuurlijk. Welk spel is bij jullie een groot succesnummer?
groeten,
Bianca

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

17-11-2008 om 10:01

Leeftijd?

Hoe oud zijn ze?

Bianca

Veruit favoriet hier ook monopoly, daarnaast kolonisten van catan, risk, adel verplicht, yahtzee, en doodnormale kaartspellen.
Het spel waar ik vorig jaar hoge verwachting van had, tantrix, is hier geen succes gebleken. Ik twijfel dit jaar over scrabble. Jongste zit in groep 5 en middelste is geen beste speller. Dus ik weet het nog niet. Oudste wil graag een pokerset, maar dat vind ik zelf dan weer niks aan.

Bianca76

Bianca76

17-11-2008 om 11:55

Oh ja

De leeftijd van de ouste 2 is (bijna) 7 en (bijna) 9...
Scrabble, wat lijkt het me leuk als ze dát kunnen spelen, was 'vroeger' mijn favoriet. En Zeeslag...

Kolonisten van Catan klínkt zo moeilijk? Is dat ook zo of zijn de spelregels snel te snappen? Duurt een rondje Catan-nen lang?
Bianca

maan.

maan.

17-11-2008 om 17:29

Hier..

hier spelen ze graag betoverde doolhof. Maar ook monopoly en levensweg zijn op zijn tijd leuk, familie poen is ook zo'n spel dat kun je blijven spelen gaat echt niet vervelen, niet te moeilijk maar blijft toch altijd leuk.

Pelle volgens mij is het spel nog gewoon bij Bartsmit te krijgen dus als je aanvulling zoekt misschien makkelijker dan marktplaats?

Massi Nissa

Massi Nissa

17-11-2008 om 18:16

Hier een groot succes

Bij mijn leerlingen en neefjes/nichtjes/jongere broer/pleegbroer zijn de volgende spellen erg populair: Blokus, Galli Galli, Skipbo, Graantje de Voorste. Alle spelletjes duren niet lang.
Groetjes
Massi

Petra-

Petra-

17-11-2008 om 18:19

Met stip: halli galli

het spel met de bel! En ook wij als ouders vinden het helemaal geweldig !

Tips

Op www.spelmagazijn.nl staan veel 'spelrecensies', ook kan je zoeken op leeftijd en daar geschikte spellen voor vinden.
Halli Galli hier ook bij neefjes favoriet! Zelf ben in Catan-fan. Een potje Catan duurt ongeveer een uur en dat is misschien wat lang voor jonge kinderen. De spelregels van het basisspel vallen reuze mee hoor!

Alleen van vroeger

Ik vind spelletjes doen met mijn kind hartstikke leuk. Maar ik koop nooit een spel dat ik zelf niet ken van vroeger. Ik haat spelregels leren en "erin" komen. Ben vast de enige.
Dus hier: monopoly, risk,galgje, scrabble, kwartet,4 op een rij,domino,kaarten,bingo, memory,yatzee,dammen/schaken en natuurlijk...mens erger je niet.
Ik wil de achterkant van de doos niet eens lezen. Gewoon kunnen beginnen.

Bianca76

Bianca76

18-11-2008 om 11:38

Heerlijk, wat een ideeën!

Hartstikke bedankt voor jullie ideeën! Ik ga een lijstje maken en daarmee nog eens die recensiesite langs. Mét Catan erop, een uur moet lukken en ik ben gerustgesteld dat het wel meevalt met de spelregels. Eigenlijk kan ik me wel vinden in Wil haar reactie, haha niet eens de achterkant willen lezen; gewoon aan de slag!
groeten,
Bianca

Starttips catan

Bij Catan start je met het bouwen van 2 huizen en 2 straten. Zorg dat je je huizen bij de velden zet met nummers die een hoge gooikans hebben! Met twee dobbelstenen wordt 7 het vaakst gegooid, maar er is geen veld met dit nummer. Zet je huis dus op een plek aan een 6 of 8. In aflopende gooikans: 6/8, 5/9, 4/10, 3/11, 2/12. Ook is het handig om op een plek te starten waar 3 velden aan elkaar liggen. Niet aan zee dus!

Eigenlijk maakt het nog niet eens uit welke grondstoffen je ontvangt als je er maar vééél krijgt. Je kan dan altijd nog ruilen met de bank of met je medespelers.

Pelle

Ja, dat is misschien wel zo. Maar het was wel een eerlijk antwoord van mij. Ik heb echt een hekel aan nieuwe spellen/spelregels. Maar goed, mijn kind mag ook schilderen/kleien/kralenrijgen enz.enz. Gelukkig hangt het leven niet af van Catan. En als het maar gezellig is toch? Monopoly biedt genoeg uitdaging bij een kop thee en reep chocola.
Maar een minpuntje als moeder is het, je hebt gelijk.

69er

69er

18-11-2008 om 19:13

Middernacht vampierenjacht

ik heb zojuist op de gok ( afgaand op recensies) dit spel besteld voor een 7 en 9 jarige, wie kent het ?
69-er

mammie2

mammie2

19-11-2008 om 15:32

Carcassonne

Mijn kinderen van 5 en 7 vinden het al heel leuk. Mijn zoontje van 3,5 snapt het ook al redelijk en wij als ouders vervelen ons ook niet teveel erbij.

mirreke

mirreke

21-11-2008 om 11:47

Middernacht...

Wij hebben het. Ik vind het best leuk, het is vooral een spel waarbij je goed moet kunnen onthouden, zoals memory maar dan anders. Ik ben er zelf dus erg slecht in... De kinderen (4, 7, 10, 12) vinden het ook leuk, voor die van vier is het te moeilijk maar dan doen hij en ik samen.

69er

69er

22-11-2008 om 11:59

Lijkt me echt wat voor mijn kinderen,

ze spelen graag doolhof, memory, mastermind, kwartetten ed. nog even 5 dec. afwachten.
69-er

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.