Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke bh is fijn wat grotere maat?

Ik hoor graag wie me een fijne bh kan aanraden voor grotere maat , 95 d. Liefst klein beetje voering, maar niet teveel. Bredere bandjes zou fijn zijn.  Ik vind ze allemaal.zo duur, dus liefst ook niet zo duur.


Kikki39 schreef op 22-09-2022 om 11:30:

in de winkel zat hij prima natuurlijk anders had ik hem niet gekocht. Ik woon in Brabant

Waarom heb je zelf niet gemeten (of ga je niet verder in op de reacties)?

gr Angela

Meten is helemaal niet zo belangrijk. Wel handig voor de omvang onder je borsten om een beginpunt te hebben. 
Daarna hangt alles af van de vorm van je borsten. Dat bekijkt een goede 'aanmeter' met het oog. Zij kennen de verschillende merken en afhankelijk hoe een model zit, pakken ze een andere maat. Zo ging het tenminste wel bij Superbra toen ik daar was. 

Het zegt wel wat over de winkel als ze geen tijd voor je nemen. 

Sas-OO schreef op 22-09-2022 om 11:57:

Meten is helemaal niet zo belangrijk. Wel handig voor de omvang onder je borsten om een beginpunt te hebben.
Daarna hangt alles af van de vorm van je borsten. Dat bekijkt een goede 'aanmeter' met het oog. Zij kennen de verschillende merken en afhankelijk hoe een model zit, pakken ze een andere maat. Zo ging het tenminste wel bij Superbra toen ik daar was.

Het zegt wel wat over de winkel als ze geen tijd voor je nemen.

Meten is wel belangrijk. Lees even 'alle' postings hierboven. De kans dat je goede verkoper treft is helemaal niet zo groot. Niet alleen daarom is het zinnig om zelf te meten maar ook omdat je dan nog beter geholpen kunt worden als je wel een goede verkoper treft. En als je niet naar een winkel kunt is meten essentieel en ik vind het zelf niet meer dan normaal als je dat doet (tenzij je natuurlijk super tevreden bent met wat je draagt, dan kun je blind bestellen op internet).

Gr Angela

Maar waar doet het dan pijn?
1) Doet het pijn in de schouderbanden als die banden V an te hard materiaal gemaakt zijn en in je schouders na verloop van de dag gaan snijden?
2) Heeft de bh 2 of 3 haakjes brede band aan onderzijde? 3 Haakjes kan gedurende de dag aanvoelen als een korset, met 2 haakjes is dat effect minder.
3) Zit in de bh te veel stiksels? Stiksels beperken de rekbaarheid en zorgen voor een stijf gevoel van de bh; minder kant en meer soft.

Meten is een leidraad, passen is ervaren of het model bij jou past.
Sommige modellen zijn zo mooi en/of sexy maar ook zo onpraktisch.

Kikki39

Kikki39

22-09-2022 om 13:33 Topicstarter

ik heb gemeten, maar dacht zij hebben er wel verstand van. Hij zit keurig verder, maar de band onderaan zit veel te strak, knelt. In de winkel voelde ik dat echt niet. Heeft 3 haakjes en ik heb hem op het lost. Ik heb vergeleken met mijn oudere bh en die is echt wel een stuk langer. Is allebei 95d 

Kikki39

Kikki39

22-09-2022 om 13:37 Topicstarter

trouwens ze nam wel de tijd hoor, en zij dat deze prima zat. Ze heeft me er verschillende aan laten passen.

Leene

Leene

22-09-2022 om 13:48

Als de cups wel goed zitten kun je misschien tijdelijk een extra stukje er tussen zetten. Die zijn los verkrijgbaar, heb ik wel eens gezien bij een oude dame die ik hielp. Alleen geen idee waar je die kunt krijgen. Misschien even googelen of navragen bij een lingerie winkel. De beha's worden altijd iets wijder. Dan kun je de beha na een poosje wel gewoon weer zonder het tussenstukje aan.

Kikki39 schreef op 22-09-2022 om 13:33:

Hij zit keurig verder, maar de band onderaan zit veel te strak, knelt. In de winkel voelde ik dat echt niet. 

Hoe kan dat nou? Draag je hem thuis op een andere manier dan in de winkel?

Ben je misschien heel erg gevoelig voor druk/knellen? De steun moet wel uit de band onderaan komen. Als die niet stevig zit, worden je borsten niet genoeg ondersteund. Kan het zijn dat jij stevige steun als knellen ervaart? 

Een troost, de band onderaan rekt altijd nog wat (daarom is je oude bh ook langer). Er bestaan trouwens ook verlengstukjes die je op de haakjes kunt zetten, je hoeft je bh niet weg te doen. Maar daarmee ondersteunt hij dus wel weer minder.

Leene schreef op 22-09-2022 om 13:48:

Als de cups wel goed zitten kun je misschien tijdelijk een extra stukje er tussen zetten. Die zijn los verkrijgbaar, heb ik wel eens gezien bij een oude dame die ik hielp. Alleen geen idee waar je die kunt krijgen.

Hema (bij de naaispullen), fourniturenzaak, ik heb ze ook al op de markt gezien.

Tussenstukjes kunnen je ruimte geven en zodoende een oplossing bieden. Het is wel de vraag of een 3-haaks niet te hoog of te veel op de ribben zit. Ook een minder strakke band kan irritant aanvoelen als het te breed is.
Maar het kan ook een kwestie van wennen zijn terwijl de borsten wel goed ondersteund worden. Dus eerst met tussenstuk wennen aan deze bh, voor je de bh uit ergernis achter in de kast gooi😏.

Kikki39

Kikki39

22-09-2022 om 22:46 Topicstarter

ja, mijn oude bh's hebben maar 2 haakjes en deze 3. Ben wel heel blij met de tip, ga meteen verlengstuk kopen.

IMI-x2 schreef op 22-09-2022 om 14:00:

[..]

Hoe kan dat nou? Draag je hem thuis op een andere manier dan in de winkel?

Ben je misschien heel erg gevoelig voor druk/knellen? De steun moet wel uit de band onderaan komen. Als die niet stevig zit, worden je borsten niet genoeg ondersteund. Kan het zijn dat jij stevige steun als knellen ervaart?

Een troost, de band onderaan rekt altijd nog wat (daarom is je oude bh ook langer). Er bestaan trouwens ook verlengstukjes die je op de haakjes kunt zetten, je hoeft je bh niet weg te doen. Maar daarmee ondersteunt hij dus wel weer minder.

Dat komt omdat ze staande meten, als al je (met respect) naar beneden hangen. Ga je zitten, of is het een warme,  zweterige, hormonale dag, dan plof je er uit zodra je er in gaat bewegen. Daar heb je geen last van als je slank bent of smal van boven. Bij een appelvorm is dat rot, of als je borsten tot aan je rug komen onder je arm door.

Kikki39

Kikki39

24-09-2022 om 10:31 Topicstarter

op naar Jack, haha

Bijtje82

Bijtje82

24-09-2022 om 10:45

Kikki39 schreef op 24-09-2022 om 10:31:

op naar Jack, haha

Zal vast een toffe vent zijn, maar ik krijg de kriebels van Hagenezen. 😬

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.