Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke bh is fijn wat grotere maat?

Ik hoor graag wie me een fijne bh kan aanraden voor grotere maat , 95 d. Liefst klein beetje voering, maar niet teveel. Bredere bandjes zou fijn zijn.  Ik vind ze allemaal.zo duur, dus liefst ook niet zo duur.


Fourtyfour schreef op 14-09-2022 om 06:27:

[..]

Is je maat groter dan 90 H? Dan word het misschien lastiger (95 G 100F worden met dezelfde cup gemaakt), cups worden gerekend naar de beugel maat.

Maar ik denk, via kantje boord dat er wel aan te komen is.

[..]

Bij verschillende adressen hoor. Je kunt zelf leren hoe je ze maakt, maar je kunt ze ook laten maken. Bv bij lijfgoed, armalei en nog zo veel meer. Zelfs als je borsten niet gelijk zijn kunnen ze wat op maat maken.

Nee, mijn maat is 75I of 75J, afhankelijk van het merk. Misschien bestaat er wel een merk die het wel heeft, maar de laatste keer dat ik bh's heb gepast hoorde ik dus het verhaal dat er een maximum is voor de naadloze bh. Zelfs Bravissimo (de fantastische webshop) heeft in mijn maat eigenlijk geen naadloze bh's. 

Beugelloze bh's zijn er wel een paar, maar die koop ik nooit. Als ik daar de hele dag in rondloop krijg ik op den duur smetplekken waar de borsten tegen elkaar aan zitten. 

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 11:53

troelahoep schreef op 14-09-2022 om 11:45:

[..]

Is al gezegd, maar neem nieuwe bh's! Waarschijnlijk wel een omvang van 10 lager (of nog meer) en 3 cupmaten omhoog.

Als ik weer ga shoppen voor mezelf ga ik daar zeker eens naar kijken. 

Leene

Leene

14-09-2022 om 11:55

troelahoep schreef op 14-09-2022 om 11:43:

[..]

Ook herkenbaar, ik heb ook niet veel keuze qua bovenkleding. Ik heb wel eens kleding gekocht bij mijn favoriete Britse keten die ik eerder genoemd heb (toen was ik wel in Engeland), leuke jurkjes en topjes. Maar de webshop verkoopt buiten lingerie en badkleding alleen loungewear, dus pyjama's enzo. Toch maar weer een keer die kant op vakantie.....

Ik neem me dus al minstens 15 jaar voor om zelf blousjes te maken, maar tot nu toe nog niet veel van terecht gekomen

Ik was in Groot Brittannië van de zomer.. nooit geweten dat Bravissimo ook kleding verkocht. Dank voor de tip.. maar duurt nog wel even voordat ik er weer kom..😬

Max88 schreef op 14-09-2022 om 11:26:

[..]

Ik kan er een boek over schrijven🙈

Bij de kassa er achter komen dat de prijssticker er af is,wordt je ondergoed omhoog gehouden en naar een ander geroepen: kun jij ff kijken wat voor prijs dit is? Heb gevraagd of er ergens een sinkhole was waar ik vrijwillig in kon springen.

Of: nee die omvang hebben we niet, ( dan loeihard door de winkel)zeg Kelly kunnen we deze nog in die grote cup bestellen?

Ik draaide me om naar de rest van de winkel en zei: heeft iedereen het gehoord, armoe hier, die grote cups moeten besteld worden.

Bij BonnieB( heette dat zo?) Kwam n verkoopster keer op keer mijn paskamer ongevraagd binnen. Ze begon fitnessoefeningen te doen met haar armen. Ik zeg: Wat doe je nou? Ze zei: ik leer je hoe je je armen dunner en gespierder maakt zodat de beugels niet meer prikken. Ik gooide de gordijntjes open en zei dat ze dan maar midden in de winkel voor joker moest gaan staan.

Maarrrr dat is niet alleen aan dit soort winkels voorbehouden. De apotheker zei ook een keer grappend over mijn tas medicijnen voor 3 maanden: zo zo gaat u op vakantie? "Nee hoor, vlg week kom ik weer, waarom denk je dat.."

Dat zou best een reden zijn om een klacht in te dienen bij die winkel. Wat denken ze wel niet. 

Apothekers zijn ook weinig discreet inderdaad......

6a4667ab8d6f57c52aedba1cea74eed4.png

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 10:58:

[..]

Dat zou heel goed kunnen.

Nadeel van dit topic is wel dat in inmiddels alweer veel te veel moois heb gezien. Mijn handen jeuken om vanalles moois aan te schaffen.

Zojuist 3 bh's ontvangen die ik online bij Triumph in de uitverkoop heb gekocht voor de halve prijs. Maar goed, van dat merk weet ik dus precies welke maat ik moet hebben en mijn maat blijft vaak over.

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 12:24

IMI-x2 schreef op 14-09-2022 om 12:21:

[..]

Zojuist 3 bh's ontvangen die ik online bij Triumph in de uitverkoop heb gekocht voor de halve prijs. Maar goed, van dat merk weet ik dus precies welke maat ik moet hebben en mijn maat blijft vaak over.

Ik vind Triumph niet zo geweldig veel mooie bh's hebben. 

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 12:24:

[..]

Ik vind Triumph niet zo geweldig veel mooie bh's hebben.

Smaken verschillen (gelukkig). Heb je hun gladde modellen ook gezien? Ik hou ook niet van te veel kant en frutsels, maar vind er altijd wel wat.

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 12:57

IMI-x2 schreef op 14-09-2022 om 12:33:

[..]

Smaken verschillen (gelukkig). Heb je hun gladde modellen ook gezien? Ik hou ook niet van te veel kant en frutsels, maar vind er altijd wel wat.

Ja, maar ik hou niet van glad. En zie dat ze ook wat puntige modellen hebben. 

Ben ook geen fan van hele dichte cups, heb liever balconettes of kleinere cups. 

Ben wel benieuwd, ook eens gemeten met jullie calculator. Ik kom dan op 75 H, wel een verschil met de 80 E die ik nu draag. En ik vind mijn bh’s (de katoenen basic modellen dus) erg goed zitten.
Ga het ook eens proberen. 

Haha, en met Bijtjes calculator kom ik overigens op 85 B….(en die andere dus 75H) weet wel héél zeker dat ik daar niet in pas. 
Ik heb online eens gezocht en wel wat info gevonden. Sowieso zijn mijn wensen gewoon niet te krijgen in een cub H. 
Een ademend stofje dus en geen beugel of frutsels, iets comfortabels en liefst duurzaam. Wil echt niet meer terug naar mijn eerdere gevangenissen 

In mijn zoektocht kwam ik meer signalen tegen dat er echt nadelen zitten aan dragen van bh. (borsten zouden er juist van gaan hangen? Klinkt wel logisch eigenlijk…) Gelukkig zijn er dan ook wel (weer) meer vrouwen die geen bh meer dragen. (dat wist ik niet zo) 
Wilde dat ik dat durfde, had ik moeten doen toen ik jonger was. Wat doen we onszelf toch aan met die rotdingen! (niet altijd natuurlijk maar soms….(vaak?) 

Kikki39

Kikki39

17-09-2022 om 20:36 Topicstarter

ik ben naar een speciaalzaak geweest in Venlo. Ook zij meten niks op. Ze deed het op de gok en kwam ook uit op 95d, en ik heb er een en ander gepast, prima Donna enz. Nu heb ik er een van Anita, maar dan ander merk daarvan, zat wel goed volgens mij. Ook van felina had ik een fijne aan. Heb de eerste maar gekocht.

Kikki39

Kikki39

22-09-2022 om 07:47 Topicstarter

nou, de bh zit veel te strak. Heb hem 3 dagen aangehad, hele dag pijn. Nu de oude maar weer aan. 

Kikki39 schreef op 22-09-2022 om 07:47:

nou, de bh zit veel te strak. Heb hem 3 dagen aangehad, hele dag pijn. Nu de oude maar weer aan.

Ik vind wel dat je een beetje slachtofferig doet. Als je zelf via twee methodes de maten had opgenomen en verteld had in de winkel wat je wilde passen en waarom dan had je een beter uitgangspunt gehad. Daarbij denk ik dat zo'n winkel alleen nut heeft als je bereid bent om genoeg tijd te besteden (om 'rond te lopen' met je shirt over een bh om goed  te passen) en je moet je niet teveel laten beïnvloeden door de evt. haast of aanpak van verkopend personeel. Dat vind ik moeilijk en daarom bestel ik diverse maten  via internet en probeer zo goed mogelijk te passen en kritisch te zijn. Ok, dat kost retourgeld, maar ergens heen reizen kost ook geld.  En als je eenmaal weet welk merk en welke maat , dan is het een investering geweest die lang mee kan gaan. Idee: tweedehands te koop aanbieden en grotere maat zoeken dan deze?

Gr Angela

Leene

Leene

22-09-2022 om 10:20

Kikki39 schreef op 22-09-2022 om 07:47:

nou, de bh zit veel te strak. Heb hem 3 dagen aangehad, hele dag pijn. Nu de oude maar weer aan.

Als het personeel je niet wil opmeten moet je wegwezen. Dan heb je gewoon een slechte zaak getroffen. We hebben het hier 8 pagina's lang over het belang van opmeten ga je een beha kopen in de winkel waar ze je iets op de gok geven 

Ik heb beha's in de maat 75 G en 80 F, 80 G en 85 F ( maar die is eigenlijk ietsjes te wijd, je moet beginnen met de beha vast te maken op de eerste haakjes, als de beha ouder is en wijder kun je deze nog strakker zetten.)

Loop een lingerie winkel binnen zeg "ik wil goed opgemeten worden" kom op een dag dat het niet al te druk is. Merk je haast, onkunde of onwil, ga dan weg.

In welke regio woon je eigenlijk?

Kikki39

Kikki39

22-09-2022 om 11:30 Topicstarter

in de winkel zat hij prima natuurlijk anders had ik hem niet gekocht. Ik woon in Brabant 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.