Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke digitale camera hebben jullie?

Hallo

Onze digitale camera is al een tijd kapot maar de hele tijd geen tijd om serieus op zoek te gaan naar een nieuwe. Voor de sint foto's de camera van mijn ouders geleend maar dat vond ik geen succes.Als ik een foto maakte duurde het erg lang voor die daadwerkelijk de foto "vastlegde". Met als resultaat allemaal foto's van kinderen met gezichten die al wegkijken of foto's die "te laat" genomen zijn.
Nu was ik vandaag bij de media markt om een nieuw strijkijzer te kopen (tja wat echt nodig is gaat sneller) en heb een poging gedaan ook meteen een nieuwe camera te kopen. Helaas heb ik dan een verkoper die me niet veel wijzer maakte en ik wist dan ook echt niet welke ik moest pakken. Ben maar vertrokken met mijn strijkijzer en zonder camera. Baal er enorm van.

Wat ik zoek is een kleine handzame camera die makkelijk meekan. Eentje die GOEDE foto's maakt, waar een SD kaart inkan (had onze vorige ook, kon zo bij de drogist in het apparaat om af te drukken)en die snel "knipt".
Tja en dan was er de discussie over een accu of oplaadbare batterijen. Er zit blijkbaar maar 1 accu bij de meeste camera's.Als die leeg is (net als je een kinderfeestje hebt natuurlijk)moet die eerst op de lader. Een tweede accu kostte al gauw een 59 euro terwijl het toesel er 149 kostte. Vond dit wel erg duur voor een 2e accu. Oplaadbare batterijen toch handiger?

Wat we eraan uit willen geven ...max 250 euro maar dan moet het wel zeker een goede zijn!!

Wie heeft een goede tip want ik zie door de camera's het bos niet meer !

Bedankt!! Groetjes Angie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

15-12-2008 om 20:40

Canon

Hoi,

Ik ben zelf erg tevreden over canon. Onlangs bij Bol.com de canon powershot A470 gekocht voor mijn vader. Deze is wel op batterijen maar het scheelde zoveel geld! De batterijen gaan ook veel minder snel op dan de digitale camera's van vroeger hoor! Zelf heb ik een canon met een accu. Ik heb maar een accu, het is helemaal niet nodig een tweede te kopen, je doet er met gemak meer dan een dag mee. Als je op vakantie een oplader meeneemt en je laadt hem voor de zekerheid iedere avond op zit je echt nooit met een lege accu hoor. Voor mijn vader gaat het prima op de batterijen en een extra setje is heel makkelijk meegenomen uiteraard. Maar ook hem hoor ik nooit meer mopperen op onverwachts lege batterijen. De camera die hij heeft heeft een heel groot lcd schermpje achterop en heeft 7,1 megapixels.

Groetjes
Maxime

reina

reina

15-12-2008 om 20:58

Lumix

Wij hebben een panasonic Lumix DMC-TZ2, bevalt goed. Ik heb wel een 2e accu, van een goedkoper merk, zodat ik altijd een reserve-accu opgeladen bij me heb voor het geval we een keer vergeten de andere op te laden. Eerlijk gezegd weet ik niet meer hoeveel het toestel kostte, ik vind vooral de zoom ( 10 x) erg prettig.

Vera*

Vera*

15-12-2008 om 21:29

Reina

waar heb je die losse accu gekocht? Wij kunnen hier ook wel een extra accu gebruiken.

reina

reina

16-12-2008 om 07:08

Vera

Bij de fotozaak waar ik de camera kocht, ze hadden daar ook accu's van onbekende merken, die een stuk goedkoper waren dan de originele.

Vera*

Vera*

16-12-2008 om 09:22

Bedankt

ik zal eens gaan informeren.

Sandra de Wolff

Sandra de Wolff

16-12-2008 om 10:45

Sony, canon

Hoi angeliena

Wij hebben 3 camera's en zijn alle 3 heel verschillend. Zo hebben wij de sony Cyber shot DSC H10. Is wel licht maar past niet in achterzak, wel superfoto's.

Mijn dochter heeft een Canon Ixus. Klein handzaam past een SD kaartje in, mooie foto's. Je kan wel minder inzoomen en heeft zwakkere flits. Ik zou je een canano aanbevelen een Canon Ixus of Canon a470 (of iets dergelijks).

De 3e camera ben ik even het merk kwijt maar die was veel duurder.

Succes

saar

Rieke

Rieke

16-12-2008 om 12:44

Angeliena

Deze camera is duurder dan de 250 euri die jij opgeeft, iets van 350 geloof ik, maar erg goed.
Klein, handzaam en zeer mooie heldere foto's !
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/175/page_2.html

Net en nieuwe!

Ik heb net een week een nieuwe camera. Ik was ook een canon fan maar deze is geweldig!

http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?cPath=880_21_230&products_id=6893

Ik heb deze op advies van 3 van mijn collega's gekocht.(architcetenburo) Ze hebben ze zelf ook Zo hoefde ik niet op zoek zelf hahaah die jongen jongens hebben er meer kijk op dan ik.

Dit toestel maakt prachtige fotos en 10 x optische zoom is ook perfect!
Hij valt ook in je prijsklasse.

Lees de recenties maar eens.

En..........

een extra sd kaartje gekocht bij de Mediamarkt 4G voor 17 euro!

Ardnax

Ardnax

16-12-2008 om 19:57

Spiegel

Als je je nu al ergert aan die respons tijd, zou ik toch voor een digitale spiegelreflex camera gaan.
Ik heb de Canon 350 D en ik wil nooit meer terug naar een niet spiegel.
Op marktplaats heb je voor jouw budget al een complete set.
Grtz.
Ardnax

MaximeM

MaximeM

16-12-2008 om 22:49

Hoeft niet hoor (spiegel)

Hoi,

Ten eerst valt het niet in het budget en ten tweede zijn er ook voldoende compactcamera's die wel snel reageren. Ik heb zelf een canon 5D en een kleine canon powershot s50 en beiden reageren gewoon snel als je een foto wilt nemen. Mijn camera's van daarvoor, die waren traag en vraten batterijen, maar ik merk dat de nieuwere camera's dat zelden doen. Ik ben wel een canon fan, dus van de andere merken kan ik niet veel vertellen. Ga anders gewoon eens op een rustige dag naar de fotowinkel en probeer er een paar uit, merk je meteen hoe snel ze reageren nadat je op het knopje hebt gedrukt.

Maxime

Ook panasonic

maar ik heb de http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/panasonic/dmc-fz8/prijzen/262929/

Wat wel wennen is, is dat je de flitser wel open moet zetten, dit doet het toestel niet automatisch als het nodig is.

Verder meer handmatige instellingen mogelijk dan bij een volledig automatisch toestel.

Maakt prachtige foto´s, ik weet nog lang niet alles wat ik met het toestel kan, mijn pa is in elk geval erg enthousiast als ie de specificaties leest (en mijn foto´s bekijkt)

Pa is fervent fotograaf (semi prof), dus zijn oordeel is voor mij wel belangrijk

Ik heb mijn toestel via internet besteld en dat heeft me aardig wat centjes bespaard!

Succes!

angeliena

angeliena

20-12-2008 om 19:52 Topicstarter

Ga morgen kijken

Hallo allemaal

Bedankt alvast voor jullie reacties!!Ik had het deze week superdruk vandaar dat ik nu pas reageer. Ik ga morgen alle aanbevolen camera's eens bekijken en dan met een briefje naar de winkel. Ik denk dat ik maar na de kerst ga want dan hebben ze misschien wat meer tijd om iets uit te leggen.

Groetjes Angie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.