Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zoefzoef

Zoefzoef

16-08-2019 om 21:46

Welke elektrische auto?

Wij willen graag een elektrische auto kopen. Budget max. 50.000 euro. Het moet een complete gezinsauto voor 4, soms 5 personen zijn. We wonen in de stad, dus liever geen supergrote/brede auto. Wie kan een model aanraden en waarom dat model?


Vernieuwingen

De benzineauto van mijn man heeft ook geen contactslot. Zo onwennig, die sleutel in een bakje op het dashboard. De eerste keer dacht ik:’ hij staat toch in P, waarom gebeurt er niets?’ Bleek dat ik mijn voet ook eerst op de rem moest zetten.
Maar alles went. Zelfs die snufjes als achteruitkijksensoren..

Zus

Zus

21-08-2019 om 17:43

wennen inderdaad

Merk dat het een andere manier van rijden is. Je ziet op je dashboard hoeveel energie je aan het verbruiken bent waardoor ik veel bewuster word van mijn rijgedrag. Met de zogenaamde e-pedal win je zelfs energie terug tijdens het afremmen, grappige dingen. Invoegen en inhalen gaat anders, want je bent heel snel op dezelfde snelheid. En je moet inderdaad beter plannen wat afstanden betreft en waar de laadpalen zijn. En ten slotte, voetgangers en fietsers horen je niet aankomen, dus wel iets om rekening mee te houden!

Ad Hombre

Ad Hombre

02-09-2019 om 09:55

Toch niet alle auto's geschikt

Volgens dit artikel.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/subsidie-voor-superslimme-laadpaal-die-elektriciteit-ook-teruglevert-maar-europese-auto-s-nu-nog-te-dom~b3715665/

"Alle elektrische auto’s van ­Japanse automerken kunnen zowel op- als ontladen. Voor Europese automerken geldt dat (nog) niet: de Renault Zoë is vooralsnog de enige Europese e-auto die dit kan. Ook Tesla-accu’s kunnen alleen opladen en zijn dus ongeschikt voor V2G."

Zoefzoef

Zoefzoef

02-09-2019 om 11:54

Bedankt!

Hé dank je Ad!

Ik heb de proefrit inmiddels achter de rug en ik begrijp helemaal waarom iedereen zo enthousiast is. Het rijdt echt heerlijk! Heel veel power (kan zonder problemen tippen aan mijn Volvo T4-motor) en toch heel rustig, zonder schokken of lawaai. Inparkeren in een klein gaatje is echt een eitje met 6 camera's die een beeld geven alsof er een camera boven je auto hangt, ook niet onbelangrijk in de stad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.