Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-12-2008 om 21:36
Wij willen een fruitboom in de tuin. Het gaat om een zonnig plekje. Hij hoeft geen schaduw te geven, liefst niet zelfs dus hij mag niet al te groot worden.
Ik ben natuurlijk al wat aan het rondkijken en oriënteren, maar er is zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer!
Het enige wat ik weet is dat ik een perenboom niet zo'n mooie vorm vind hebben. En dat ik het leuk vind als hij bloeit in het voorjaar. Verder sta ik overal voor open.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen door jullie favoriete boom te noemen en vooral ook te vertellen waarom. (wintergroen, evt. bloesem, lekker fruit enz)
14-12-2008 om 21:52
Een appeltje dus
Nou, dan zou ik kiezen voor een appeltje op een lage stam. Kijk maar eens bij appeltelers hoe laag die appeltje groeien en hoe goed die boompjes te snoeien zijn. Voldoet volgens mij helemaal aan je eisen!
Zelf hebben we net de appelboom omgezaagd omdat we hem uit de hand hadden laten lopen (groeien in dit geval) en omdat de vogels alle appels opvraten. Dus wij kochten/kopen de appels gewoon in de winkel, in de tijd dat je zelf kun oogsten kosten ze in de winkel ook bijna niks....
15-12-2008 om 09:50
Pruim
ik had bij ons vorige huis een opal-pruim. Heerlijk! Wordt niet al te groot. Hier komt er ook weer een.
Ik heb ook al eens een perzik gehad. Dat was geen aanrader. Er kwamen wel perziken in, maar die waren erg waterig (en huisjes voor oorwurmen *griezel*)
15-12-2008 om 11:19
Morellen!
Mooie bloesems en je kan er heerlijke jam van maken. Ik wil er weer een in de tuin, maar mijn man wil niet