Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lusithania

Lusithania

12-10-2017 om 22:34

Welke hapjes zal ik meenemen?

Dit weekend heb ik een aktiviteit waar iedereen geacht wordt hapjes mee te nemen voor de eindborrel.
Wat zal ik maken en meenemen?
- ik ben met de bus
- er is geen koelkast waarschijnlijk om iets koel te bewaren.
- voor 15-20 personen

saar

saar

12-10-2017 om 22:59

Chips?

Van die Italiaanse crackertjes, ik weet even niet hoe ze heten.
(Kleintjes met olijfolie en kruiden bijv rozemarijn) of van die kleine soepstengeltjes. Droge worstjes, olijven, druiven of ander fruit. Augurkjes.

Monik

Monik

13-10-2017 om 00:44

om in de

stijl van bovenstaande te blijven:
Een heel snelle bruschetta van knoflook/olijfolietoast (die in de vorm van een half gesneden ei, te koop bij supermarkt maar ook Action) met blokjes tomaat en wat basilicum.
Tomaat van te voren snijden in blokjes en goed uit laten lekken, basilicum gedroogd of verst vast voorgeknipt en ter plekke even bedekken. Was hier een succes toen ik een haasthapje moest maken.

Die stokjes

Van de Hema, kleine mini soepstengeltjes met kruiden,erg lekker.
Tomaatje met mozzarella op een prikkertje

Droge worst bijna helemaal doorsnijden in dunne plakjes, idem met komkommer. Zo dat je de plakjes wel makkelijk los kan "scheuren" De worst weer strak inpakken en komkommer ook. Dan kun je zedaar gewoon neerleggen en kan iedereen er een plakje afhalen.. Bakje heksenkaas erbij en dippen maar.

Wrap met kipfilet,sla en rode ui met honing mosterd saus. Koelelementje op de wrap en dan blijft t prima,wordt hier regelmatig als lunch mee genomen.

Of....nog makkelijker....bonbonnetjes als afsluiting

Lusithania

Lusithania

13-10-2017 om 15:18

Bedankt

Bedankt voor jullie inspiratie. Door het idee van de bonbonnetjes bedacht ik mij dat het ook iets zoets zou kunnen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.