Huis, Tuin en Keuken

Ik
15-02-2015 om 11:41
Welke kleur bij bruin
Wij hebben een donker bruine bank en ik moet/wil daar nieuwe kussentjes op hebben, maar ik vraag mij eigenlijk af wat voor kleur nu leuk dat taat bij bruin ?

Dendy Pearson
15-02-2015 om 11:58
retro
Retro oranje of groen.
Of blauw. Of als je het rustig wil houden, bruin

Meisje Klein
15-02-2015 om 12:18
meerdere kleuren
Je kan ook kussentjes in 2 of 3 kleuren kopen als je het moeilijk vindt om te kiezen. Zie je vanzelf wat je het beste vindt passen.

Juno
15-02-2015 om 12:21
Hangt van de ondertoon af
Is het koel bruin of warm bruin? Is het een donkere bank of licht? Wat voor sfeer wil je bereiken? Wil je het chique en rustig houden, ga dan voor ton sur ton of crèmetinten. Petrol en paars is ook waanzinnig bij bruin. Voor retro inderdaad oranje en flessengroen.
En kan je niet kiezen, neem dan ieder jaargetijde een andere kleur.

Flanagan
15-02-2015 om 13:04
Omgeving
Een kleur die terugkomt in de vloer, de muur, de tafel, gordijnen of lamellen? Kies anders voor kussens met meerdere kleuren.

bieb63
15-02-2015 om 14:34
veel
er kan veel bij bruin, contrasterend, aanvullend, rustig, fel enz. Is verder volkomen afhankelijk van de rest van de kleur in je kamer lijkt mij.

Knutselkei
15-02-2015 om 15:24
wat wil je voor sfeer?
zachtroze of zee/mintgroen
Of juist fuchsia met beige?
Ik vind meerdere kleuren erbij ook wel mooi bv 1 kussen met verschillende kleuren en de andere kussens effen in de kleuren van het bewerkte kussen.

red
15-02-2015 om 22:58
en ik vraag
me dan af waarom je kussentjes moet/wil?
Is de bank niet mooi genoeg?
Als je al niet weet welke kleur waarom moeten er dan kussens op?
Mag duidelijk zijn; ik heb een hekel aan kussens in de bank. In welke kleur dan ook.
Doet mijns inziens alleen maar afbreuk.
En het zit ook voor geen meter.

Katniss
15-02-2015 om 23:24
Waarom kussentjes
Als je een beetje lekker 'normaal' wilt zitten kun je volgens mij niet zonder kussen. De meeste banken hebben een veel te diepe zit om zonder kussentje rechtop te kunnen zitten.
Ik gaat trouwens niet meer antwoorden, denk ik. Doet ze nooit.

Temet
16-02-2015 om 10:29
Katniss
"De meeste banken hebben een veel te diepe zit om zonder kussentje rechtop te kunnen zitten".
Je hebt helemaal gelijk. De oplossing waar wij voor gekozen hebben is overigens niet kussentjes, maar net zo lang doorzoeken tot we een bank vonden waar we wel rechtop op kunnen zitten terwijl onze voeten de vloer raken. Het is een model uit de late jaren 60. Ook verkrijgbaar met diepere zitting. Wij hebben destijds de meubelmeneer meermalen op het hart gedrukt dat wij per se het oude model wilden!
Ik heb ook een hekel aan kussentjes, net als Red. Maar dan moet je dus wel even zoeken als je knap wilt zitten (tenzij je 1,90 lang bent, vermoedelijk. Dat zijn wij niet.)
Ik vind die diepe banken net zoiets als broeken met een lage taille. Op de een of andere manier heeft men de meeste mensen wijsgemaakt dat dat is wat ze willen, ook al zit het voor geen meter
Groeten,
Temet

Knutselkei
16-02-2015 om 21:02
whahha..temet
wij zijn dus t lange gezin maar die diepe banken..zijn vaak erg laag. dan zitten we met een diepere zitting qua lengte wel goed.... maar wel bijna in hurkzit om er uit omhoog te komen

Katniss
16-02-2015 om 21:09
Hier
We hebben hier in huis eentje van 1,59 m., eentje van 1,57 m. en eentje van 1,46 m. (die hopelijk nog wel een eindje groeit). Op zich hoeven we geen ondiepe bank, want dat lijkt me dan weer minder comfortabel liggen

Katniss
16-02-2015 om 21:10
Kleur
Wij hebben een bloemetjesbank met lichtbruine kussens. Op een bruine bank kun je dus heel goed gebloemde kussentjes leggen.

loudi
19-02-2015 om 18:07
kussens
Aqua staat ook erg mooi bij bruin. En dan ook wat mintgroene kussentjes. Of een paar grotere, platte kussens. Ik ben niet zo'n fan van kleine kussentjes, staat zo propperig.

Hortensia
19-02-2015 om 18:22
retro
Als kind van de sixties/seventies zeg ik: sinaasappeloranje, appeltjesgroen, maïsgeel en/of pimpelpaars!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.