Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hugnyt

Hugnyt

25-11-2008 om 08:42

Welke nu...? (koffieapparaten)

Hallo allemaal,
na ongeveer 9 (of 10) jaar heeft onze senseo het begeven. We hadden de eerste soort, met van die klemmetjes. Nou ja niet zo belangrijk, maar nu willen we wel weer een koffiepadapparaat.
Een hele tijd geleden stond er iets op dit forum over andere merken apparaten maar kan deze nergens terugvinden.
Dus van jullie graag ervaringen over koffiepadapparaten welke soorten wel of niet goed bevallen.
(de discussie over wel of niet lekkere koffie mag van mij wel achterwege blijven
Alvast bedankt,
groetjes Hugnyt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

25-11-2008 om 12:10

Dat was een draadje dat ik gestart heb

Ik denk dat je een draadje van mij bedoelt. Ik weet niet meer of die in het archief staat. Wat mij ervan bij is gebleven.
Inventum: mooi vorm gegeven maar veel ruimte innemend en de uitlooptuitjes schuif je naar voren bij het pad eruithalen waardoor je makkelijk druppelt op je aanrecht.
Bosch: meningen verschillen, die van ons heeft het vrij snel begeven en moet vaak ontkalkt worden.
Princess: heeft een aparte melkschuimer. Kan verder niet van die alles in 1 cappucino en chocoladepads (met van die harde laagjes erin) aan. Onderdelen mochten niet allemaal in de vaatwasser.
Uiteindelijk zijn wij voor een Seseo gegaan en als we iets langer hadden gewacht dan was het mischien zelfs die nieuwe met melkopschuimer gegaan.

Puck2

Puck2

25-11-2008 om 12:15

Gevonden

Wanneer je zoekt in het archief op: "vraag over inventum koffiepad-apparaat" dan kom je mijn draadje tegen. En wanneer je zoekt op senseo dan kom je een heleboel draadjes tegen.
Succes

Puc

Vorig jaar ging onze, ook best oude Senseo stuk. Hij lekte. Later hebben we hem toch nog gerepareerd en heeft onze zoon hem mee genomen.
Maar ja, we wilden dus een nieuwe. Ik had nog kadobonnen van Blokker en toen was net de PUC op de markt gekomen.
De PUc maakt hele lekkere koffie, maar heeft één nadeel: de eerste kop die je zet is te koud.
Ik heb sinds kort een keukenthermometer om vloeistoffen te meten. Het eerste kopje is 62 graden.
Nou drink ik op moment heel weinig koffie, maar wel veel groene thee. Daar gebruik ik het waterkraantje voor en dan is 62 genoeg.
Mijn man laat voor de koffie eerst een kopje water door heen lopen en doet dan pas een nieuwe pad in.
Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen dan zou ik een luxe senseo nemen.
Angelika

Inventum

wij hebben al een paar jaar de inventum,de koffie vinden wij warmer dan uit de senseo,bovendien vinden wij het apparaat stijlvoller dan de senseo.
hij neemt inderdaad wel meer plaats in dan de senseo,maar bij onze grote woonkeuken is dat geen probleem.

Ik wil mijn puc wel kwijt, wmf one is beter!

Ik heb vorig jaar toen ie net uitkwam een Puc aangeschaft, maar hij staat vooral stof te vergaren, nauwelijks gebruikt.

Na de uitleg van Angelika snap ik waarom de koffie dus gewoon niet smaakt. Thee wil ik so wie so met water dat net van de kook af is, anders is het niet te drinken. En we drinken vooral thee.

Ik heb sinds kort een WMF-1. Da's echt een superapparaat voor mensen die weinig koffie drinken! Klein, snel, en neemt weinig ruimte in beslag.

Cameron

mijn tijd is inmiddels om haha.
maar met de smaakselector stel je in hoe sterk de koffie moet worden,wil je supersterke koffie dan komt er minder water bij.
zekeringen die doorbranden?nooit last van.
wij hebben de cafe invento ,in rvs uitvoering.

Klopt cameron

als je een volle beker wilt,heb je slappe koffie,wil je een extra sterke bak dan heb je een halfvolle beker.

Puck2

Puck2

27-11-2008 om 16:21

Sus-anne

En als je de padhouder uitschuift dan gaan je uitloopopeningen mee naar voren. Heb je dan niet dat hij nadruppelt op je aanrecht? Dat is namelijk de klacht die ik veel gelezen heb en die voor mij eigenlijk doorslaggevend was om een foeilelijke Senseo te kopen en niet zo'n mooie Inventum.

Nee hoor puck

als je de uitloopopening eruit trekt om de pads te verwijderen,trek je hem over het plateautje heen waar de kopjes op staan,die haalt het aanrecht niet eens.

Puck2

Puck2

27-11-2008 om 19:05

Ja maar...

Oke, aanrecht wordt het niet, maar druppelt hij dan ook niet na op je apparaat zelf. Bij de Senseo en de Bosch zitten daar mooie uitsparingen en een lekbakje voor.

jawel het druppelt op het plaatje waar de kopjes op staan,en in dat plaatje zitten twee gaatjes waar het precies indruppelt ,zo het lekbakje inwat er onder zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.