Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke thermos

Thuis drink ik overdag eigenlijk alleen maar thee, in de avond vaak iets van water.

Nu waren we op vakantie en merk ik gewoon dat ik te weinig drink. Ik neem altijd een thermos met water mee naar dat smaakt me niet. Ik heb dan ook soms echt de neiging niets te drinken.

Alle thermosflessen die ik koop zijn omschreven als dat ze goed werken voor warme en koude dranken. Maar ook deze die ik heb van leifheid omschreef dat maar geeft problemen met lekken / drukopbouw als ik er thee in doe. 

Wie o wie heeft een waterdichte goede thermos voor thee? Een waar je dus rechtstreeks uit de beker kunt drinken zonder dat deze ook nog eens lekt en waarbij de thee warm blijft.

mijn ervaring is vergelijkbaar met die van jou. Mijn conclusie was al: als je uit n thermos kunt drinken, sluit deze vaak minder goed af en houdt dus je drank minder goed warm. 
Beste optie hier is onze Coleman thermos, bijna 30 jaar oud. En dan uit de thermosdop=beker drinken.

die van ikea gaat hier al jaren mee naar school. Zoon maakt 's avonds de thee en de volgende dag nog loeiheet.

De Undersöka van Ikea dus

de Stanley van man gaat ook al eeuwen mee. Echt warme koffie, lekt niet. (Hij had hem al voordat het een trendy merk werd hoor 😂)

Ik heb een Contigo thermosbeker. Je drukt op een knop als je wilt drinken en als je niet op de knop drukt, is de beker lekdicht. Om te voorkomen dat de knop in je tas per ongeluk wordt ingedrukt, zit er een knopvergrendeling op. Geweldig ding, je kunt hem gewoon ondersteboven houden en er lekt niks uit.
Ik had ooit een Starbucks beker uit Amerika, nog in de tijd dat er hier geen Starbucks was en een bevriende stewardess dat soort dingen meenam. Die heeft het heel lang goed gedaan, maar de kwaliteit van de huidige Starbucks bekers is niet meer hetzelfde helaas. 

Decembermamma

Decembermamma

28-08-2025 om 21:57 Topicstarter

ik ga ze allemaal eens even bekijken bedankt voor de tips! 

Stanley!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.