Huis, Tuin en Keuken

Linda99
07-01-2009 om 11:52
Welke wekker voor een kind?
Voor mijn dochter van 7 wil ik een wekker kopen. Maar de eisen die ik heb vind ik niet zo snel terug in een wekker. Ik wil het liefst namelijk een wekker met een subtiel wekgeluid zodat ze zich niet gelijk helemaal rot schrikt. Een wekker met cd speler is een optie maar is niet goedkoop. Ook moet het een wekker zijn die niet te fel licht geeft of herrie maakt. Iemand tips?
Het idee van een wake-up-light spreekt me ook wel aan maar die zijn al helemaal niet te betalen. Maar wie weet dat ze met zoiets makkelijker opstaat? (ze is net als mama geen ochtendmens )

Temet
07-01-2009 om 12:02
Linda
Waarom dan niet een gewoon lampje met een tijdklok in het stopcontact? Niet zo mooi als een wake-uplight maar wel stukken voordeliger. Een heel handig programmeerbare digitale schakelklok kost bij de Hema nog geen tientje, en dat ding kun je voor elke dag van de week verschillend instellen.
En wekkerradio's zijn dacht ik niet zo erg duur. Zet je die op een klassiek kanaal ofzo (en dan maar hopen dat ze Wagner voor later op de dag bewaren...)
Groeten,
Temet

Linda99
07-01-2009 om 12:46
Temet
Van alleen een lampje wordt ze echt niet wakker. Zelfs zachtjes wakker schudden werkt ook niet altijd even goed
Een wekkerradio heb ik zelf maar het valt me vaak tegen hoeveel gepraat er is en ik wil juist met een muziekje wakker worden. En zenders zonder reclame heb ik nog niet gevonden alhoewel Sky wel in de buurt komt.
Wat trouwens grappig is, is dat jongste telg zo'n lampje op tijdschakelaar heeft en soms wakker wordt van het tikje wat je hoort als het lampje aangaat. Twee totaal verschillende kinderen dus.
Ik heb trouwens op een Amerikaanse site een wekker gezien met vogelgeluiden. Zie het niet zo zitten om via Amerika te bestellen maar het lijkt me wel een ideaal ding.

Temet
07-01-2009 om 15:07
Nog een idee
...cassetterecorder met leuk bandje op tijdschakelaar.
(CD-speler werkt niet, dan moet je nog op de knop drukken)
Groeten,
Temet

Inge M
07-01-2009 om 18:02
Wekker met mp3
Volgens mij zijn er wekkers waar je liedjes in mp3 op kunt zetten. Die zijn niet duur (alleen weet ik niet meer hoe duur). Even googelen. Ze staan ook vaak in de folders van Blokker, Kijkshop, e.d.

Monique
07-01-2009 om 21:10
Wake-up light (goedkoper)
Ik heb voor mijn dochter (ook 7) onlangs een soort van Wake-Up light bij de Aldi gekocht voor (volgens mij) €29,95. Ik zag ze vandaag nog liggen.
Volume is in te stellen evenals de sterkte van de lamp. De lamp gaat een kwartier voor het afgaan van de wekker aan.
Ondertussen heb ik even gezocht en op onderstaande link kun je 'm bekijken:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_44/OFF12.SHTML

Prulletje
07-01-2009 om 22:25
Subtiel?
Nou Linda, als ik het zo hoor dan lijkt jouw kind op mij en mijn kind. En dan is een subtiel wekgeluidje echt niet voldoende Ik heb mijn dochters wekker weleens op haar oor gelegd, maar ze werd niet wakker.
Prulletje

Monique
07-01-2009 om 22:28
Oh en linda
Met die lamp kan ze wakker worden met vogelgeluiden. Of het ruizen van de golven, of het kabbelen van een beekje. Maar ook gewoon met een muziekje :o)

Ardnax
08-01-2009 om 09:59
Blaffende hond
Mijn oudste heeft van de Sint een blaffende hond gekregen als wekker.
Je stelt 'm 's avonds in, hij gaat dan lekker slapen (krult zich dus lekker op, doet z'n oogjes dicht) en begint 's morgens subtiel te blaffen als de wakker afgaat.
Het is een knuffel, dus hij kan ook gewoon in bed.
Te koop bij speelgoedzaken (in ieder geval Intertoys)
Groeten,
Xandra

Bastet
08-01-2009 om 12:18
En hier
Mijn dochter krijgt van één van haar broers een echt tinkerbell rinkelwekker.De subtiele aanpak werkt hier niet!
Groetjes,Bastet

Faith
09-01-2009 om 22:45
Monique
Ja zeg, die aanbieding is van oktober!!!!! Ik stond bij de Aldi en ze wisten helemaal van niets. Toen vanavond de oo maar weer eens doorgezocht op jouw tip, en eindelijk gevonden. Je hebt me wel aan het werk gezet ,maar de lamp heb ik nog niet . Faith

Monique
12-01-2009 om 23:06
Faith
In Meppel lagen er nog een paar. Als je er echt één wilt hebben kunnen we wel wat regelen.