Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

12-05-2011 om 13:37

Welke (zon)lichtwering bij schuifpui?

De schuifpui is al weer even in gebruik maar nog steeds heb ik het bovenste deel kranten hangen om het (zon)licht te weren. Toen de schuifpui nog een raam was, hingen er twee hele goedkope vouwgordijntjes van de Ikea en dat werkte op zich goed. Maar het is wel een schuifpui en vraag ik mij af of vouwgordijnen wel zo mooi zijn tot bijna op de grond. Verticale lamellen vind ik echt niet mooi. Wat hebben jullie aan (de binnenkant van) de schuifpui hangen? Aan de buitenkant hangt een zonnescherm en dat werkt wel fijn in de zomer. In de winter staat de zon te laag en heb je er niets aan.

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

12-05-2011 om 23:34

Rolgordijn?

Zou je niet gewoon een rolgordijn boven de schuifpui kunnen hangen? Desnoods 2 (dan heb je wel een naad, maar kan je de ene open en de ander (een klein beetje) dicht doen. En als je de schuifpui dicht hebt kun je het rolgordijn (of 2) gewoon een stukje dichtdoen, (tot de hoogte waar je nu de kranten hebt)

Suus

Suus

13-05-2011 om 00:28

Paneelgordijnen

Heb je bijv. bij Ikea in verschillende materialen, van transparant tot redelijk verduisterend. Wij hebben ze hier van een wat dikker materiaal wat niet gewassen kan worden maar ze hangen hier al een aantal jaren en zien er nog prima uit. Aangezien ze zeer goedkoop zijn zou je ze zo weer kunnen vervangen als je de kleur zat bent of als ze versleten zijn. Je moet ze zelf op maat knippen en onderaan in de bijbehorende metalen strip klemmen. Superhandig, staat leuk en kost weinig.

Vera*

Vera*

13-05-2011 om 11:03

Tips

Met man zal ik een bezoekje aan de Ikea brengen en eens kijken wat we met jullie tips kunnen doen.

Vera

Luxaflex

Hoihoi, ik weet niet welk budget je hebt, maar kijk eens op luxaflex.nl, daar vind je in ieder geval genoeg inspiratie!

+ Brunette +

+ Brunette +

16-05-2011 om 00:43

Gordijnen

Veel verhuisd en heb van alles gehad, behalve paneelgordijnen. Luxaflex, verticale lamellen, rolgordijnen... openen en sluiten is net iets meer gedoe dan bij gewone gordijnen en dat soort systemen gaat ook veel sneller stuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.