Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karinn

Karinn

05-12-2008 om 09:42

Werkster redt het niet in 3 uur, maar de vorige wel

Ik heb net een nieuwe werkster, zou eerst 1x 14 dagen maar besloten voor elke week 3 uur.Nu stond ik verleden week zelf de keuken te doen, omdat ze het niet redde( ook al was ze die keer 3.5 uur gebleven).
Huis; doorsnee nieuwbouw eengezins; niet te veel rommel( die ik zelf opruim trouwens). 3 slaapkamers, badkamer, toilet, open keuken, laminaat en parket.Alleen trap is tapijt.
Ik wil graag;
alle kamers zuigen en om de week dweilen laminaat. Alles afnemen met nat doekje
Badkamer goed soppen ook de tegels op muren afnemen.
Toilet beneden
Trap stofzuigen
Keuken aanrecht en fornuis, magnetron en alle buitenkanten soppen.
Woonkamer alles nat afnemen en stofzuigen( af en toe dweilen parket met zeep doen we zelf voorlopig)
Verder de kleedjes uitkloppen (en weer neerleggen!)
Ik vind dit standaard werk voor in 3 uur toch?
Omdat ze het lange na niet redde heb ik zelf de keuken gedaan maar dat wil ik echt niet, daarvoor heb ik een hulp genomen.
Als ze 2 uur boven werkt heeft ze een uurtje voor beneden lijkt me.
En dan af een toe een kwartiertje voor de koelkast of eenraampje of een kastje van binnen.
Vraag ik teveel?
Ik heb hier en daar gepeild bij vriendinnen en zij zeggen dat het bij hun werkster prima lukt in 3 uur, zelfde type huis.

Karinn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

05-12-2008 om 10:39

Kwaliteit?

Op zich denk ik dat het te doen is, maar welke kwaliteit van schoonmaken verwacht je?

Ik kan in 20 minuten de hele boven verdieping zuigen, maar ik kan er ook een uur mee bezig zijn.

In het eerste geval zijn de vloeren gedaan, en heb ik verder overal min of meer omheen gezogen. In het laatste geval zijn ook de plintjes gedaan, heb ik onder de bedden en tussen de radiator gezogen.

Op de 1e manier is het denk ik te doen, op de 2e manier niet.

Raiza

Raiza

05-12-2008 om 10:45

Hoe lang

Hoe lang werkt ze al bij je? Ik ben zelf een aantal weken geleden begonnen bij iemand. Moet hetzelfde doen als bij jou, alleen ook zolderverdieping ook afnemen en zuigen.
Toen ik daar de eerste keer kwam hing de tong op mijn schoenen toen ik klaar was. (ja ja, ik redde het net in 3 uur, maar wel zonder een sec.pauze) Vroeg me af of dit normaal was. Kreeg ook reacties (na een vraag van mij op dit forum) dat de meeste hulpen hetzelfde deden in drie uur, maar sommigen deden ook minder.
Nu, na een aantal keer, is het huis me veel meer eigen geworden, waardoor je makkelijker en sneller erdoorheen kan. De eerste keer heb ik ook echt ieder hoekje, plintje, richeltje gedaan. Nu ben ik nog heel precies, maar weet ook dat je niet ieder minitieus richteltje iedere week hoeft te doen. Ik wilde het te goed doen in het begin, snap je? Misschien heeft jouw hulp dat ook wel. Dat een ander het ook wel red, maar dan minder pietje precies is. Het lijkt me ook dat ze het moet redden, dus ga eens met haar praten. En als ze nog maar net bij je begonnen is, wacht dan nog even af, misschien moet ze wat wennen aan het tempo en komt het nog. Ga na een week of 6 een gesprek met elkaar aan zodat jullie beiden kunnen zeggen hoe je vind dat het gaat.

Raiza

Raiza

Raiza

05-12-2008 om 10:47

Hanne

Dat is wat ik eigenlijk zeggen wilde

Bastet

Bastet

05-12-2008 om 11:40

Begin

Ik ben in het begin ook langer bezig,in een nieuw huis.En verder:wat verwacht je?Wil je dat in een badkamer elk hoekje en gaatje wordt gedaan,dan is een bdkamer alleen al drie kwartier werk.Dus het is maar net wat jij wilt.
Groetjes,Bastet

Eens met raiza en bastet

De hulp is net nieuw en moet ook even aan je huis wennen. En idd. Ik red het indien nodig ook in 3 uur, mits vrouw des huizes niet met haar vinger over bovenlichten en plintjes gaat. Aangezien ik die ook doe, red ik het mss niet in 3 uur.Als ze je hele rijtje heeft afgewerkt behalve de keuken vind ik het nog niet zo slecht.Ik zou het nog even aanzien. Hetgene wat ze doet is wel goed? Of is dat half werk? Of wil ze het juist tè goed doen en kost het daardoor meer tijd?

Best veel in 3 uur

Mijn hulp komt ook iedere week 3 uur, maar is ook al 62 en doet;

woonkamer en keuken stoffen en zuigen
keuken aanrecht en tegels soppen, andere week ramen
wc beneden
gang stoffen en zuigen
badkamer (heel groot, ben ik ook een uur mee bezig als ik het grondig doe)
slaapkamers stoffen en zuigen.

En dan moet ze echt doorwerken, maar wel een bakje koffie tussendoor, natuurlijk.

Linda

Afwaskwast

Afwaskwast

07-12-2008 om 14:57

Een fijne hulp

Ik heb een hele fijne hulp, ze is best snel vind ik,en wat ze doet , doet ze goed.
Ze komt twee ochtenden in de week, 3 uur per ochtend.
De maandagochtend besteed ze aan de bovenverdieping.
4 slaapkamers stoffen en zuigen, mijn werkkamer alleen zuigen. Overloop en trappen zuigen, badkamer grote beurt, doekje over wc beneden. Ik haal 's ochtends alle bedden af en leg schoon beddegoed neer, aan het eind van de ochtend maakt ze de bedden op.
De donderdag is voor de benedenverdieping, woonkamer stoffen, zuigen en dweilen, hal idemdito, keuken schoonmaken, soms grondig, andere keren is dit niet nodig, dan zeemt ze bv een paar ramen. wc grote beurt, doekje over wc boven.
Voor de buitenboel heb ik een glazenwasser, ik vind het niet nodig dat zij dat in de winter enzo in de kou hoeft te doen.
Ik ben meestal niet thuis, maar ze weet dat ze thee/koffie/fris kan pakken, en ik zet de koekjespot klaar.
Ik vind het gewoon heerlijk dat er iemand is die ik vertrouw in mijn huis, ze verdient 40 euro per ochtend, dat is ze dubbel en dwars waard, en als ze op vakantie gaat, komt haar zus

Raiza

Raiza

07-12-2008 om 15:53

Afwaskwast

Tjeetje, Afwaskwast, ben bijna jaloers....40 euro per ochtend? Ik krijg 30 euro voor een ochtend van 3 uur, waarin ik geen pauze neem (eigen schuld hoor, mag ik wel) En daarbij doe ik bijna alles wat jouw hulp in 6 uur doet..Wat heerlijk voor jouw hulp om alles op een wat rustiger tempo te kunnen doen, en dat ze dan ook echt de tijd heeft om goede kwaliteit te leveren.
Ze mag blij met je zijn! (en jij bent dat met haar, dus dat is super!)

Bastet

Bastet

07-12-2008 om 18:10

Afwaskwast

Ik doe meer in drie uur en nog grondig ook.Zal wel een kwestie van opleiding zijn...
Bastet

Afwaskwast

Afwaskwast

07-12-2008 om 22:14

Raiza

Ze is ook al niet meer zo jong, en ik vind vertrouwen heel belangrijk. Ik moet er nog wel bijzeggen dat ze ook regelmatig iets strijkt, de ene keer heeft ze tijd voor 1 overhemd, de andere keer doet ze er 3 en wat shirtjes.
Hoeft niet van mij, maar dat doet ze.
Overigens is 40 euro per uur hier in de omgeving wel standaard, de vraag is groter dan het aanbod. En om nu met een jonger, sneller iemand weer opnieuw te beginnen, nee dan liever op deze manier.

m@

m@

07-12-2008 om 22:44

Heel veel verschillen

Ik heb een groot huis en had altijd 2 keer per week hulp. Voor boven 3 1/2 uur en voor beneden 3 uur. Had 2 hulpen die het goed redden en ook gewoon zorgden dat er groot onderhoud op zijn tijd werd gepleegd (alle tegeltjes in de badkamer, wasemkap uit elkaar en soppen, etc). De ene stopte, de andere werd ernstig ziek. Daarna heb ik wel 6 verschillende hulpen over de vloer gehad. En die redden het allemaal niet. Ze kwamen allemaal niet verder dan oppervlakkig schoonmaken. En ik plakte na verloop van tijd aan de kant vast. Op het laatst had ik er eentje voor 10 uur per week. Ook voor de strijk enzo. Die ging stiekem eerder weg, terwijl het werk nog niet af was. Nu werk ik zelf niet meer en doe ik het zelf tussendoor.

Kreeg wel commentaar van mensen dat ik misschien te veel verwachtte, maar dit was echt niet zo. Iemand kan best af en toe een hoekje vergeten of eens niet onder de kast zuigen of een spinnenweb vergeten, maar als je keuken vet aanvoelt en je deuren zijn bevingert, dan zit het niet goed.

Dus ik zou zeggen: gebruik je gezonde verstand in de beoordeling van je hulp. Niet goed: gewoon eruit. Mijn ervaring is wel dat de meesten erg hardleers zijn. Aangeven wat je verwacht en wat er anders/beter moet, helpt maar bij weinigen.

Sterkte,

M@

Anneke Boerma

Anneke Boerma

08-12-2008 om 12:27

Probeer het zelf eens

Nou ben ik waarschijnlijk een trage, hoor, maar ik vind het nogal een lijst om in 3 uur te doen! Heb je zelf wel eens geprobeerd al die taken uit te voeren binnen 3 uur?
Of poets ik misschien te grondig
An

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.