Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie heeft er nog een ouderwetse televisie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-10-2010 om 11:19

Hier ook

een bakbeest. Ach hij staat in de hoek en die achterkant past daar mooi in. Als hij stopt koop ik misschien wel een flatscreen, maar de kans ik groter dat ik even rondvraag of iemand nog een bakbeest op zolder heeft staan die ik mag hebben

Julia64

Julia64

22-10-2010 om 11:55

Twee zelfs

Een oude (in de woonkamer) en een hele oude (in onze slaapkamer). Tja, ze doen het allebei nog. Man zit een beetje ongeduldig te wachten tot tenminste 1 van de 2 het begeeft, mij maakt het niet zoveel uit. Vind een flatscreen uiterlijk wel mooier, maar het beeld vaak geen vooruitgang...

Fraz

Fraz

22-10-2010 om 14:04

Hier

hadden wij alle meubels in de huiskamer vervangen (was hard nodig). We hadden een groot bakbeest en dus nu een probleem. Koop je een kast voor de oude tv (die waarschijnlijk nog wel een jaar of twee mee kon) en als dan de oude tv het begeeft moet je weer een nieuwe kast of koop je een kast waar een flatscreen op kan en vervang je dus de tv. Heel lang heeft de oude tv dus op de grond gestaan en waren we aan het dubben. Uiteindelijk toch een nieuwe flatscreen en een nieuwe kast.

fladder

fladder

22-10-2010 om 14:27

Eerst de oude opmaken...

Mijn vorige tv was nog van mijn in 2001 overleden schoonmoeder, en die had hem zeker ook al 5 of meer jaar. Ik heb 'm een paar jaar geleden van ex gekregen toen hij een nieuwe had gekocht en mijn vorige tv (ook al een retro-apparaat) de geest had gegeven. De tv van ex-sm zaliger is vorig jaar ook overleden, anders stond hij er nu nog...

Ik moet zeggen dat ik een flatscreen wel een stuk prettiger vind, logistiek gezien...! Geen zwaar bakbeest meer op de kast!

Ilva

Ilva

22-10-2010 om 14:40

Moeilijk

Wij hebben een jaar of 3 een nieuwe tv gekocht. Wij wilde geen flatscreen (tenminste niet zo'n grote platte). Wij wilde gewoon een normale. Maar dat was nog best moeilijk. Nu staat er dus een daewoo. Bizar merk voor een tv (wist daarvoor alleen dat ze auto's maakte). Maar goed, hij doet het prima maar ik ben bang dat als deze het opgeeft dat we dan toch echt aan zo'n platte moeten. Maar die hele grote tv's, vreselijk. Gelukkig hoeft het van mijn man ook niet.

Zonneschijn

Zonneschijn

22-10-2010 om 15:08

Maar ilva

Je hebt ook kleine platte tv's.

Maylise

Maylise

22-10-2010 om 15:22

Ja hoor

Onze huidige TV is ongeveer 15 jaar oud. Hij doet het nog prima. Echt niks mis mee. Als de tv stuk gaat kopen we vast wel een flatscreen maar zolang de tv nog goed werkt houden we het maar zo.
Verder heeft een van mijn zoons laatst wel een kleine flatscreen gekocht voor zijn slaapkamer. Inderdaad heel mooi helder beeld dus kan me voorstellen dat we dat in de woonkamer uiteindelijk ook wel willen. Ik vind het alleen zo zonde om een nieuwe te kopen als de oude nog goed werkt. Ik vervang bijna altijd pas dingen als ze echt stuk zijn. Wij hebben op onze slaapkamer een vijf jaar oude tv/dvd combi staan die het nog goed doet. Geen flatscreen dus. Nu kijk ik zelden tv op de slaapkamer dus hij wordt ook niet veel gebruikt en slijt dus niet vlug.

Ik heb trouwens echt het idee dat nieuwere technologische voorwerpen veel minder lang meegaan dan oudere. Maar misschien is dat alleen een gevoel.

Maylise

oregano

oregano

22-10-2010 om 19:37

Ik ook nog..

Maar mijn vriend heeft zo'n groot ding, zo'n flatscreen waarop ik altijd commentaat lever ik vind het helemaal niks, het is gewoon te scherp, en ook een beetje onnatuurlijk daardoor. Je ziet elke pocket in ieders mond, elk plekje op het gezicht. Ik vind het erg vermoeiend om naar te kijken. Alls die van mij kapot gaat (anno 1996) ga ik naar de kringloop om weer zo'n bakbeest te kopen, haha.
En als we dan in 1 huis wonen dan gaat die van mijn vriend maar naar de slaapkamer, maar daar zijn we het nog niet over eens

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2010 om 21:18

Dit jaar

Dankzij een gulle gift van mijn schoonouders hebben we dit jaar een nieuwe flatscreen tv gekocht. We hadden een redelijk grote tv die nog niet op was, maar de kwaliteit liep wel terug. Die tv staat nu bij de jongste dochter in de kamer.

jippa

jippa

22-10-2010 om 21:30

Ronde achterlopen

ooit las ik de tip: je moet technologisch altijd een ronde achterlopen. Wij hebben dus ook nog een bakbeest tv (ge-erfd) en een videorecorder. heel veel vrienden wilden dolgraag van de videobanden af, dus jippadochter heeft een geweldige collectie films voor niets. Een leuke manier van consuminderen.
Ik zou als de tv kapot zou gaan gerust op MP een nieuwe oude tv kopen, maar jippaman begint nu toch ook naar een flatscreen te kijken, dus dat gaan we niet redden denk ik.

Toevallig

deze week een lcd tv gekocht, een te grote naar mijn zin maar oke , hubbie en kids blij.

Gekocht omdat vorige het begaf (was niet eens echt oud, hooguit 5 of 6 jaar, als ie dat al was.) Oude had nog alleen maar paarse en groene kleur.

Gr Pham

Beide

Ons bakbeest in de woonkamer ging een paar jaar terug raar doen: de kleuren klopten niet meer. Krijg je hele rare effecten van, mensen met groenige gezichten en zo . Omdat we een tijdje daarna een verbouwing voor de boeg hadden, hebben we het ding nog even laten staan (op zwartwit, dat wel, kijkt toch rustiger dan al die marsmannetjes...) en pas daarna een nieuwe gekocht. Een platte.

Op de slaapkamer staat nog een veel ouder bakbeest, nog van mijn ouders geweest. Die doet het nog uitstekend dus die mag gewoon blijven. Hij staat op een kastje in de hoek, dat kost inderdaad wat ruimte, maar ook met een platte tv zou het diezelfde ruimte kosten denk ik.

En dan heeft man nog een stokoud klein bakbeestje op zolder, dat was vroeger het scherm van zijn Atari . Ook die werkt nog maar we gebruiken hem eigenlijk nooit meer.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-10-2010 om 12:22

Twee zelfs

In de woonkamer zo'n 'bakbeest'. Heeft manlief ooit van zijn eerst verdiende salaris gekocht, zal al snel 18 jaar geleden zijn. Een mooie Philips, kostte destijds een vermogen, en doet het gewoon nog heel erg goed. Hij staat op zo'n draaiarm, in een soort nis, volgens mij is het echt geen gezicht om daar een flatscreen op te zetten.
Op onze slaapkamer staat mijn oude TV'tje. Zal ook al snel een jaar of 20 oud zijn. Beide zijn nog nooit stuk geweest.
Ik lees hier nu berichtjes dat sommigen een TV van 8 jaar oud al érg oud vinden.. vind ik dus reuze meevallen!

Denken jullie wel aan mogelijke............

Onze t.v.'s zijn ook oud en grote bakbeesten, hoewel er 1 een klein bakbeestje is (de kinder t.v.). Waar ik wel altijd erg op beducht ben is mogelijk brandgevaar.
Oude t.v.'s zijn 1 van de belangrijkste oorzaken van brand door kortsluiting. En ik heb het thuis (bij mijn ouders dus) 1 keer meegemaakt en blijkbaar heb ik daar een tic aan overgehouden. Hier gaan ze dus allemaal van de stand-bij-knop af. Daarom hebben wij er ook geen in de slaapkamer, want dadelijk lig ik de kijken en dan ben ik vast te lui om op te staan en de stand-bij-knop uit te doen. Slaapkamer is zowiezo méér stof=dus meer kans op kortsluiting in oude t.v.
Bij mijn ouders stond de t.v. gewoon uit (met afstandsbediening dus) en al uren uit...toen ik opeens een vreemde lucht rook...alsof plastic smeulde. Ik snufferdesnuf op onderzoek...het leek wel in de hal (not dus), het leek wel ergens bij de kast (not dus) de verwarming? En de rest van de familie lachde mij uit...want mijn neus is altijd beter geweest dan die van hen (compesatie voor mijn slechte ogen denk ik). Nee, ik wist niet waar het precies was....ergens in die hoek.
Tot er tijdens het eten geknetter klonk...uit die hóek dus. En ja nog een keer...en toen sprongen de knetters uit de t.v. En meteen erna al de vlammen. Mijn broer racde naar de stekker en trok 'm eruit en ik gooide een kleed dat in de buurt lag eroverheen. Vlammen gedoofd. Maar een compleet gesmeulde t.v.
Dat was niet eens zo'n vreselijk oude. Hij deed het altijd prima. Maar als dit 's nachts ofzo was gebeurd dan was het hele huis afgefikt. Het tijdsbestek tussen dat ik het rook en de vlammen eruit kwamen was zo ong. 1 uur.
Wij krijgen als we brandpreventie hebben (verplicht 1 keer per jaar) ook altijd opdracht om álle t.v.'s van bewoners ook uit de standby-te halen en met de knop uit te doen, nachtdienst maakt er zelfs een (verplicht) rondje voor. Cliénten weten dat dit verplicht is en kunnen er op aangesproken worden.
groeten albana

Albana

Onze oude tv kon (kan, we hebben hem nog, hij staat boven) gewoon uit. De nieuwe niet. Hij blijft op standby staan, tenzij je de stroom er helemaal afhaalt. Daar erger ik me behoorlijk aan, want ik heb een hekel aan sluipverbruik, maar daarnaast vergroot het ook nog eens het brandgevaar.

Dus ik denk dat we hier met de oude wel eens beter af zouden kunnen zijn. Hoewel, met een flatscreen hoopt zich natuurlijk minder of geen stof op in de kast.

Groeten,

Temet

merene

merene

23-10-2010 om 21:02

Temet

Misschien heb je hem al, maar je kunt de tv op een verlengsnoer aansluiten met zo'n schakelaar. Dan haal je de stroom er ook af en hoef je de stekker niet uit het stopcontact te trekken.

Klaartje

Klaartje

24-10-2010 om 12:30

Wij hadden een oude...

...maar toen kochten we nieuwe meubelen. Heb je ooit zo'n tv dressoir gezien? Die zijn 45 cm diep. Onze oude tv was echt een bakbeest. We hadden altijd een tv kast, en toen we die tv kochten, moest er een stuk uit de achterkant gezaagd anders konden de deurtjes niet dicht.
Nu dus een superplatte, en ik vind het wel mooi staan. Gelukkig hebbben we een aantal studenten in de familie, dus de oude is goed terchtgekomen.

Rafelkap

Rafelkap

24-10-2010 om 19:25

Hier ook nog een ouderwets groot "bakbeest". Voordeel is dat ie niet zo gauw omvalt. Van zwager die tv-monteur is horen we ook dat deze veel beter zijn dan die dunne dingen, dus voorlopig houden we het bij dit soort modellen (tweedehands als deze het begeeft).

jessica

jessica

25-10-2010 om 15:46

Ikke

ik heb ook oude van circa 5/6 jaar oud. geen platte. wel breedbeeld. ach ik hoef niet zo'n platte. deze werkt nog goed. verbruikt minder stroom, dus gewoon goed. maak me er ook niet zo druk om

madelief

madelief

25-10-2010 om 15:47

Wij ook hoor....

Onze tv begaf het een jaar of 3 terug en dta was een 55 cm tv. Manlief ging gelijk de winkels af naar zo'n platte maar die waren toen nog loeiduur! Ik heb dus gewoon een tv op marktplaats gekocht van mensen die een platte kochten. Hij doet het prima, staat niet in de weg. Hij staat in ene hoek dus waarom een platte? Mijn zus belde tijdens het WK heel enthousiast op dat je bij de mediamarkt korting kreeg op de flatscreens, konden we een nieuwe kopen. Ik snapte daar niks van, die oude is toch prima? Volgens mijn zus dus niet... kan echt niet meer zo'n oude vond zij.Pffff als hij stuk is komt hij er echt wel maar zolang hij het doet? Onzin kan ik mijn geld wel aan iets uitgeven wat het niet doet!( bv een radio....
groetjes Madelief

joep

joep

25-10-2010 om 21:16

Ook 13 jaar oud en niks mis mee

Wij hebben zelfs een tijdje gehad dat wij een stuk van de ondertitel niet in beeld hadden. Ook dat mis je amper, het is maar wat je gewend bent.
Ik vind echt hoe ouder hoe mooier, ik zou zelfs nog weleens b.v zo'n groenig-grijze telefoon met draaischijf willen.

60 kilo

zoveel weegt hij en hij is van mijn vriend, ik denk een jaar of 12/13 oud. Verder nog eentje boven die is al weer 15. De afstandbedieningen zijn voor allebei de tv's vervangen. Alleen heeft onze jongste laatst alle kanalen door elkaar gehusselt door op 1 verdacht klein knpje te drukken en je kan het dus alleen met de originele afstandbedining weer goed krijgen. Nu staat Disney Channel dus op 1 (grrrr, ze heeft ook de huistelefoon blijvend ontregeld...)

ach, als we geld hebben ooit en er een tv stuk gaat dan wil ik wel een nieuwe, tot die tijd zingen we het wel uit met deze.

Inmiddels dunne tv's

Wij hadden een klein oud tv'tje in de slaap kamer boven het bed hangen. Dat dsing was denk ik wel 15 haar oud toen ie op en dag(godzijdank inhet weekend) Ineens spontaan begon te roken. Wij hebben hem in de tuin gekregen om te doven. Dat is een platte geworden. In de woonkamer hebben wij eigenlijk pas sinds 3 jaar een platte tv, want de oude grote deed gewoon helemaal niets meer. ook de bekende klappen hielpen niet meer. En toen ie ook nog begon te piepen hebben we hem vervangen voor eeen platte. Ik ben er toch wel erg blij mee, maar de tvkastt is nog berekend op grote bakbeesten dus die zal toch eens een keer vervangen moeten worden. Maar als iets het nog doet dan vervangen wij het nog niet alleen maar omdat het mooier zou zijn ofzo.

Groetjes Muppet

Ja dat heb ik ook

precies, die tv;s hier doen het gewoon nog, ok ze zijn groot en zwaar en de kanalen staan door elkaar, maar ik wacht gewoon af totdat hij stuk gaat.

Ik zou wel graag een nieuwe digitale spiegelreflex willen mijn oude digitale camera begint wat raar te doen met kleuren en scherpte etc. Ach ja komt tijd komt geld.

Hier 25 jaar oud

Beneden een oud modelletje philips van 5 jaar oud, boven een onbekend merk van 25 jaar oud. Die boven staat is ooit (22 jaar geleden ofzo) 1x stuk geweest (was ooit van mijn ouders). Door de monteur werd gezegd dat ze beter een nieuwe konden kopen want deze was "niets waard"........ Gek genoeg doet die het beter dan die van beneden, het enige nadeel is dat de originele afstandsbediening al jaren stuk is en dat hij minder functies heeft.
Op marktplaats worden er al veel tv's gratis aangeboden, dus mochten de mijne stuk gaan dan ga ik daar voor.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.