Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie heeft lekker recept voor tiramisu zonder rauwe eieren?

hallo,

Ik wil eens tiramisu maken, maar in de meeste recepten worden rauwe eieren verwerkt.
Wie van jullie heeft een lekker recept zonder eieren?

alvast bedankt !!

grtz
Lucette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

12-12-2008 om 22:45

Er bestaan toch 'bewerkte' eieren

in de supermarkt. Zijn al verhit of zoiets... Wie helpt mij even verder.

Alternatief

Zoek in je buurt eens of er gepasteuriseerde eieren te krijgen zijn. Dan kun je het gewone recept toch maken. En de kans dat er salmonella in een ei zit, neem ik tegenwoordig voor lief, moet ik zeggen. Vandaag nog heerlijke crème anglaise gemaakt, waar toch ook vrijwel rauw ei in gaat.

Ooit gelezen

... en ik vond dit zeer geruststellend: de kans dat je van een willekeurig rauw ei een salmonellabesmetting oploopt is verwaarloosbaar. Je kan dat risico best lopen, mits niet zwanger of ernstig verzwakt.

Je kan dat risico niet lopen in een instellingskeuken, want als je voor 200 man bavarois maakt en van de talloze eieren die je gebruikt zit er op 1 salmonella, dan zijn alle porties besmet en alle 200 eters dus ook.

Kortom: kook je alleen voor je gezin en is niemand zwanger, zwak of ziek, dan is er geen probleem. Maar je kan inderdaad op zoek naar gepasteuriseerd rauw ei (Dan Egg meen ik, vroeger had AH het)

Groeten,

Temet

Wat ik doe

bij tiramisu is de eieren vervangen door geklopte slagroom. 1,5 dl geloof ik voor een grote schaal. Dus dan kan je elk recept gebruiken. Succes.

H@rtje

H@rtje

23-12-2008 om 20:21

Gepasteuriseerde eiwitten

Ik weet dat er winkels zijn die gepasteuriseerde eiwitten verkopen, ik weet alleen niet of er bij tiramisu ook eierdooiers door moeten en of ze die ook gepasteuriseerd verkopen.

nina b.

nina b.

25-12-2008 om 22:51

Eigeel

ja hoor, bv bij de Sligro (Makro wsch ook, AH heeft ze niet meer). Kost wat, heb je ook wat: 1 liter eiwit, eigeel of geklutst. Paar maanden houdbaar< ook leuk als je ineens op het idee komt om een cake te bakken (daar kun je het ook gewoon voor gebruiken natuurlijk).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.