Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

EZW67

EZW67

18-12-2008 om 23:28

Wie heeft zijn/haar tuin laten aanleggen (hoveniersellende)?

Enige tijd geleden hebben we besloten dat we onze tuin wilde aanpakken. Nu eindelijk eens het laatste restje grasveld eruit, (stoep)tegels weg en alles ophogen en opnieuw tegelen met iets moois. We hebben hoveniersbedrijven uitgenodigd een offerte te maken en uiteindelijk gekozen voor een ZZP-er; een eenmansbedrijfje. De afspraak was dat wij er voor zouden zorgen dat de tuin leeg was (gras afgeschept, oude tegels eruit) en dat hij voor de rest zou zorgen.

Vol verwachting klopte ons hart; hij zou maandag 24 november beginnen. Dat werd dus al een volle week later; de vorige klus liep uit. De week erop maandag kwamen er nog 2 dagen bij; 'de leverancier van het materiaal levert niet op tijd'. Vervolgens heeft hij 3 dagen gewerkt, inmiddels was de tuin opgehoogd maar nog geen tegel te zien, toen hij weer vertrok naar een ander klus. 'Volgende week kom ik terug'. En zo ging het door. Als het niet te koud was (dus pas om 10 uur beginnen) dan was het wel iets anders. Wat een week zou duren werd weken. En maar geduld hebben, begrijpen (iedereen wordt wel eens ziek..) en klaar staan met de koffie.
Deze week is hij eindelijk klaar. Nog niet met alle details, veel wordt er op mijn man afgewimpeld want 'dat hadden we toch zo afgesproken' of 'daar heb ik geen tijd voor'. Er ligt nog een berg ongebruikt ophoogzand in het gangetje achter onze tuin. De border afgrafen en netjes maken, wat hij zou doen, is nog niet gebeurd.
We hebben het ondertussen helemaal gehad en zijn er zeker van dat we niet gaan betalen (de aanbetaling was alleen de materiaalkosten) voordat alles ECHT klaar is.
Mijn vraag; is dat nou normaal in hovenierswereld?

groeten Emmy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet netjes

Dat lijkt me niet netjes van die hovenier. Wij hebben de tuin heel eenvoudig laten aanleggen, binnen twee dagen was de onze klaar. Ook een viaviamannetje. Vantevoren hebben we wel gebeld naar diegenen die als referentie waren opgegeven (oa een bedrijf). Maar goed, daar heb je achteraf niets meer aan. Het lijkt mij in ieder geval dat de jouwe er een beetje met de pet naar gooit en dat zou ik ook niet accepteren als ik jou was.

Succes!

Jose van Polanen

Jose van Polanen

19-12-2008 om 10:11

Hier

is de tuin aangelegd door een wat groter hoveniersbedrijf. Het is als volgt gegaan: offertes en mogelijkheden opgevraagd bij twee bedrijven uit de buurt. De creatiefste hebben wij ingehuurd, de prijzen ontliepen elkaar niet veel. Het was bij allebei een dure grap. Er is een ontwerp gemaakt en dat is aan ons voorgelegd. Van de offerte zijn nog wat posten geschrapt omdat wij net als jullie zelf de oude tegels eruit hebben gehaald. Offerte is met wat wijzigingen prima uitgevoerd, er was van te voren gezegd in welke week men zou komen en dat is telefonisch verder bevestigd. Er waren enkele dagen vertraging omdat een klus elders uitliep, maar dat ging allemaal in goed overleg. Wij hadden als enige stelpost beplanting. Nadat de hardware was aangelegd is ons een beplantingslijst voorgelegd, daarop zijn in overleg weer wijzigingen aangebracht en daarna is de boel afgerond. Het bedrag van de offerte is niet overschreden en de tuin was met enkele dagen verschil op de afgesproken tijd klaar. Ik zou het zo weer doen. Het bedrijf dat wij hebben ingeschakeld was gecertificeerd en o.a. aangesloten bij Appeltern. Het was wel een groot bedrijf voor een hovenier, meestal zijn dat inderdaad kleine één of tweemansbedrijfjes. Deze heeft 24 man in dienst.
groet,

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.