Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wijkbeheerder

Via de woningbouwvereniging krijgen alle bewoners hier aan huis voortaan om de 1,5 jaar een gesprek met een wijkbemiddelaar. Ook als je gaat huren vind er via de wijkbemiddellaar een gesprek plaats.
Ik heb hier niet om gevraagd.

Misschien woon je in een wat onstuimige wijk en is het preventief bedacht omdat er veel gedoe is. Ik zou eens nagaan hoe verplicht het is en of je ze ook kunt afpoeieren met een mailtje of telefoontje waarin je verteld dat je geen behoefte hebt aan een gesprek omdat alles zijn gangetje gaat en je geen klachten of problemen ervaart. 
Bemoeizucht ervaren, als je dat zo ervaart, is heel vervelend. Ik poeier zelf het consultatiebureau ook af omdat ik ze bemoeizuchtig vind en het niet verplicht is. Al doen ze zelf het overkomen alsof het bijna wel zo is. 

Je kunt toch vriendelijk tegen die wijkbeheerder zeggen dat je er geen behoefte aan hebt en hem/haar wel contacteert als je dat nodig vindt?
Een gesprek kan ook heel kort zijn; ik woon hier prima, niks te klagen, tot over 1,5 jaar.

Prima toch, als die persoon een kop koffie wil komen drinken. Ik zou er ook niet op zitten te wachten, maar in dit geval kost het weinig effort om even door dat hoepeltje te springen.

Anoniem007

Anoniem007

14-02-2024 om 16:37 Topicstarter

Helaas is de wijk zo geworden, er wordt achter de voordeur van de inwoners gekeken.
Niet meewerken kan vraagtekens opleveren? En nee ik heb niet iets te verbergen, het voel wel als drang en inbreuk op mijn privecy. 

Wat is het idee eigenlijk? Is het de bedoeling dat die wijkbeheerder bij jou langskomt, of wordt je uitgenodigd op het kantoor van de beheerder? 

Hoe dan ook: ik kan me niet voorstellen dat ze dit gesprek willen verplichten. Dat het "vraagtekens oplevert" als je er niet aan meewerkt is denkbaar, maar vraagtekens zijn geen grond om een huurovereenkomst te beëindigen. Dus laat ze rustig met hun vraagtekens zitten. 

Als het gaat om het krijgen van een huurovereenkomst zou ik wel door de hoepel springen uit angst dat de woning aan mijn neus voorbij zou gaan (dat zou naar mijn idee dan wel onterecht zijn, maar zie je gelijk maar eens te halen in zo'n geval), maar als je al een huurwoning hebt (en ik neem aan dat dat bij jou zo is) dan kunnen ze je vriendelijk verzoeken om mee te werken, maar meer ook niet. Uitnodiging bij het oud papier, schouders ophalen en door met je leven. 

O wacht, geen wijkbeheerder, maar een wijkbemiddelaar. Het zal wel, maar voor dat gesprek geldt uiteraard hetzelfde.

Dat je maar moet meewerken omdat dat de makkelijkste weg is en een kleine moeite, dat vind ik niet zo'n overtuigend argument. Ze kunnen wel zoveel willen. Het is heel gezond als dit soort goedbedoelende bemoeials af en toe een duidelijk 'nee' te horen krijgen, voordat ze gaan denken dat ze recht hebben op ieders medewerking 🙂

Misschien komen ze vragen hoe het gaat, of je ergens last van hebt, wat je signaleert in de wijk? 
Het is niet gauw goed. Als de bewoners niks van ze horen, interesseert het ze waarschijnlijk niks hoe het met de buurt gaat en als ze ze het initiatief nemen en belangstelling tonen, zijn het bemoeials.

Ik zou ze hartelijk ontvangen met koffie en een koekje. Ik vind het wel een goed initiatief om wat meer informatie te verzamelen over de buurt. Ik ga er vanuit dat ik daar uiteindelijk ook baat bij heb, als ze beter weten wat er speelt. Maar goed, ik heb vaak mensen van de WBV over de vloer gehad omdat ik meedraaide in een pilot energiebesparing dus ik ben gewend om op gelijkwaardige basis om te gaan met deze mensen en ik heb geen enkele reden om ze te wantrouwen. Ze bijten niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.