Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

trijntje71

trijntje71

14-09-2008 om 21:21

Winterjas

dit weekend op zoek gegaan naar winterjassen, maatje 116 en maat 86. Bij de meeste winkels werd ik aangekeken of ik van mars kwam. De winterjassen waren eigenlijk al weer uitverkocht.....het was echt belachelijk maar ik heb in 3 winkels achter elkaar te horen gekregen dat mijn maat er niet meer was en ook niet meer kwam. Wanmeer hebben jullie je jassen dan gekocht (jullie moeten het zijn aangezien we zo'n beetje in dezelfde maatvijver vissen). En wie ook nog moet briljante tips? Ik wil niet al te veel betalen want paarlen voor de zwijnen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

14-09-2008 om 21:37

C&a?

Daar hebben ze eigenlijk altijd wel meer dan in andere winkels heb ik gemerkt. Je kunt ook via Wehkamp online C&A spul bestellen en heb even gekeken en er zijn jassen zat.

Op de site van Hema zag ik wel bijna alle jassen uitverkocht.

Al eens bij V&D, Prenatal of Bristol gekeken?

Asa Torell

Asa Torell

14-09-2008 om 21:59

Jemig wat vroeg

Toevallig gister eentje gekocht (maat 110) maar dat was echt wild vroeg voor mijn doen!
Dit was bij de zeeman, daar hadden ze nog aardig wat maten. Maar ja je moet er natuurlijk wel zin in hebben om daar te kopen. De portemonnee vindt het in elk geval leuk, e 9,99.
Tot nu toe kocht ik ze steeds via marktplaats, daar heb je ze vrijwel het hele jaar door wel en waarschijnlijk rond deze tijd extra veel, nu iedereen de nieuwe dus al uit de winkel gekocht heeft.
Anders is een internetwinkel misschien een idee? Van de hema of de hennes en mauritz? Die hebben ze misschien nog wel in meerdere maten.

Brianna F

Brianna F

15-09-2008 om 06:41

Idioot

Ik ben dus al te laat zie ik. Idioot, de winterjassen liggen nog op zolder hier, moet ik ze snel naar beneden halen om ze te laten passen.
Maar eigenlijk ben ik al te laat dus. Hoever willen ze dit nog doorvoeren? Totdat we aan het begin van de zomer al aan de winterjassen moeten?
Goed idee van marktplaats, ik ga daar eens snuffelen

sandra75

sandra75

15-09-2008 om 08:52

Belachelijk idd

Ik heb de mazzel dat een vriendin van mij in een kinderkledingwinkel werkt.Zij tipt me wanneer de nieuwe winterjassen in de winkel hangen.Ik heb de buit nu zo'n week of vijf in huis denk ik...toen het dus nog prachtig weer was.Stonden mn zoons met bezwete koppies in de winkel...
En echt,het weekend erna waren bijna alle jassen al weg!!

Pippie

Pippie

15-09-2008 om 09:12

Zomerjas

Aha, dat komt goed uit. Betekent dat dat de zomerjassen nu al weer te koop zijn? Mijn zoontje is die van hem kwijt en ik kon ze niet meer vinden paar weken terug. Ha ha.

Wij moeten ook nog winterjassen kopen. Ik zal me dus maar alvast voorbereiden op een uitgebreide zoektocht.

Pippie

angel3

angel3

15-09-2008 om 09:55

Ja debiel he?

ik heb ze afgelopen weekend gekocht. Bij de WE hadden ze nog best wel wat maar de de HM echt niks meer.
Ik was in R dam dat ging al beter dan in ons dorp, daar was 3 weken geleden al niks meer. Ik vond het echt achterlijk....

Dees 68

Dees 68

15-09-2008 om 11:03

Neeeheeee!

Niet allemaal naar Eindhoven!!!!

Ik moet ook nog voor de winterjas gaan en was eigenlijk van plan om dat in Eindhoven te gaan doen, maar als iedereen nou ook daarnaar toegaat vis ik straks achter het net .

En voor de rest vind ik het inderdaad ronduit belachelijk. Ik vertik het om in augustus al winterjassen en winterlaarzen te kopen. Dochterlief was begin augustus door haar dure zomerschoenen gegaan en er waren toch echt nergens meer goeie zomerschoenen te krijgen. En om haar nu al vanaf augustus in winterlaarzen te laten lopen, dat ging mij toch echt te ver. Dus wij overbruggen de tijd nu met klompjes, goedkope prulschoentjes die we nog hadden staan en slippertjes (afhankelijk van het weer) en dan nog even wellicht de regenlaarsjes aan en dan kunnen de nieuwe winterlaarzen gehaald worden... Ik doe dat meestal vlak voordat de kinderbijslag komt en dan is het aanbod inderdaad nog redelijk gebleken tot nu toe....

Bastet

Bastet

15-09-2008 om 12:03

Nooit

Nee hoor,ik koop nu geen winterjas.Dat heb ik namelijk in januari al gedaan,in de uitverkoop!En dus doe ik dat ook komende januari pas weer..
Bastet

Yta Chalne

Yta Chalne

15-09-2008 om 12:08

Welnee

Tot nu toe is het me elk jaar gelukt om elk kind in een winterjas te laten lopen. Ik koop ze als het winter wordt, in november ofzo. Dan is er al winterjassenuitverkoop meestal, dus dat is extra mooi. Ik vond juist dat er nu veel nog niet was, er komt nog van alles, de herfstcollectie is net zo'n beetje aan het uitlopen, de winter komt nog bij H&M. Daar komen nog heel veel jassen hoor, komt altijd goed. Ideaal vind ik zelf C&A, prima prijs/kwaliteitverhouding (goedkoop en gaat lang mee) Voor 35 à 40 euro heb je daar wel een sneeuwdichte jas.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-09-2008 om 14:28

2e hands

Ik koop bijna al onze kleding via Markplaats of eBay. Goedkoop, relaxed en geen probleem met het uitverkocht zijn van bepaalde kleding of maten Verder heb ik een grote doos met gekregen kleding die nog te groot is; zag gisteren dat er een hele mooie winterjas voor mijn zoontje bij zit die hij straks wel zal passen.

Gokken...

ik neem de gok en kijk eerst half oktober in Euro Disney. Is daar helemaal niets dan gaan we eind oktober maar shoppen... hopend dat er dan nog wat hangt voor onze 2 dochters.

Shopse

Groetjes Vannie

annedaan

annedaan

15-09-2008 om 14:55

Heel normaal hier!

Ook hier (in friesland) is al het leuke spul al weg.
Door schade en schande wijs geworden, heb ik dus de winterjassen en schoenen al in augustus gekocht.
Vind het ook geen probleem, zo heb ik tenminste nog keus in wat ik wil.

Hanne.

Hanne.

15-09-2008 om 15:07

Ja maar kinderen groeien toch!

Groeien jullie kinderen dan niet tussen nu en de winter?

Als ik nu al winter jassen en schoenen koop dan moet ik ze of te groot kopen, en dan maar hopen dat ze er van de winter in passen, of passend kopen, en dan maar hopen dat ze niet groeien!

Of groeien jullie kids zo gelijkmatig dat je het kan voorspellen? Ik heb vorig jaar voor de oudste zelfs 2x nieuwe spullen moeten kopen, omdat ie 3(drie!) schoen maten en 8cm gegroeid was.

Amarins

Amarins

15-09-2008 om 15:08

Tja...

... variant op de dienstregeling van de NS: als je te laat bent voor een winterjas ben je ruim op tijd voor de zomercollectie . Hier komen de winterjassen in de vorm van prachtige donsjacks van Gap of Lands End uit Amerika, via Ebay. Niet duur, wel duurzaam. Ik heb het afgezworen om trends te volgen. Scheelt in ieder geval bergen tijd en gedoe als de mussen van het dak vallen).

Doe het niet meer

Ik heb ook een aantal jaren vroeg winter/zomerjassen gekocht en schoenen. Ik ben ermee gestopt: inderdaad, soms klopte de maat niet meer, en ik heb gemerkt dat als je even wacht nog steeds wel wat kunt kopen. Misschien niet je eerste keus, maar nog steeds wel wat leuks.
Ik ben ook gestopt met dure jassen kopen, nadat er enkele keren een jas van kinderen verdwenen is en aangezien daar de rits net zo hard van kapot gaat als van goedkopere.
Voor oudste koop ik wel schoenen op tijd, zij heeft maat 39 en daar is niet zoveel keus in, in kinderschoenen, volwassen schoenen zijn haar te breed.

Djiezes

Ik krijg het benauwd als was ik een winterjas met 30 graden aan het passen.... Ik moet dus ook nog tenminste één winterjas -voor dochter- halen, die van zoon past waarschijnlijk nog. En wil daarmee wachten tot het kindergeld (ik was nogal tralala deze maand, dus ik moet wel . Maar ben dus al een paar weken te laat lees ik? Ik ga meestal naar V&D of H&M (die krijgen door het seizoen heen vaker nog nieuwe spullen). Niet zo exclusief, maar is kind, geen modeshow zeg ik dan maar. Nou, ik hoop dat ik over twee weken nog op tijd ben, duim voor me!

Nasha the first

Nasha the first

16-09-2008 om 12:32

Ach welja, er is heus nog wel wat te krijgen

Misschien is het dan niet de jas die je anders had gekozen, maar inderdaad, het is geen mode-show. Ook ik moet even wachten tot de volgende maand, de oude jassen passen misschien ook nog wel, dus ze hoeven echt niet meteen kou de lijden hier hoor )

trijntje71

trijntje71

16-09-2008 om 16:02

Ik krijg hoop

de strategie is duidelijk: naar de randen van NL afreizen en daar de verschillende winkels afgaan . WE, C&A en V&D: om heel eerlijk te zijn had ik aan die winkels nog niet eens gedacht. Verder heeft vriendin me inderdaad ook gewezen op de clownsdagen en de dwaze dagen van de Bij. En dat de H&M nog collecties krijgt: daar was het juist dat het meisje me meewarig aankeek, uitlegde dat het heel erg druk was geweest en dat ze eigenlijk niet wist of er nog iets binnen kwam.
Overigens moet ik eerlijk zeggen dat er nog genoeg jassen te vinden waren van Mexx, Esprit en alle andere kindermerken maar ik vind het echt enorm zonde van het geld om meer dan 60 euro voor een jas te betalen. Zonen zijn zo slordig met hun kleren en maatje 86 is echt niet groot en om daar dan zo veel geld voor neer te leggen.
En dat tevoren inkopen: oudste had vorig jaar nog 104, nu 116! dus dat vooruit kopen daar wordt ik wat voorzichtiger mee.
Ik heb trouwens ook nog schoenen voor de kids nodig, ze klagen over de koude voeten in de sandalen....ben benieuwd wat ik daarover te horen krijg

Annet

Annet

16-09-2008 om 20:08

H&m online

Daar vind je voldoende winterjassen. Pas bij de bestelling merk je dat sommige jassen pas begin november binnen komen. Dus dat zal in de winkel ook wel zo zijn dan.

suus36

suus36

16-09-2008 om 21:27

Trijntje...schoenen, maak je borst maar nat

Hoi,

Nou, winterschoenen. Laat ik dt nu een drama vinden. Vorige week met dochterlief op laarzenjacht geweest. Dramaaa. Ik had het echt met het kind te doen. Bijna alle laarzen maat 32 waren weg. Ik heb ze uiteindelijk via internet besteld. Gelukkig waren die prima. Voor zoonlief hetzelfde drama. Zeker 3 winkels afgegaan. Alles weg! Ook internet bood uitkomst.

Dussss heel veel sterkte met schoenenjacht

Groetjes,
Suus

Yta Chalne

Yta Chalne

16-09-2008 om 21:54

Maar maar

Maar wát ligt er dan aan schoenen in kinderschoenenwinkels? Sandalen alweer? Er is toch nog wel wát te krijgen, ik krijg de indruk dat op sommige plekken in NL er maar twee weken per jaar schoenen te koop zijn?

Annet

Annet

16-09-2008 om 22:46

Wat is alles weg? (schoenen)

Mijn kinderen hebben erg smalle voeten. Maar ik ga pas schoenen kopen als ze die nodig hebben (de oude niet meer passen). Ze kunnen dan kiezen uit zo'n 3-5 paar. Bij laarzen voor dochter meestal uit 2-3 paar.
Tja, het is niet anders. Als ik vroeg in het seizoen zou gaan, hebben ze een beetje meer keus. Veel wordt het nooit.
Maar ik heb nog nooit gehad dat er helemaal geen schoenen waren in hun maat en breedte behalve in de uitverkoop in februari of zo.
Bedoel je met alles weg dat van de schoenen die jij leuk vindt, de juiste maat niet meer was?
Onze schoenenwinkel werkt andersom. Ze nemen de maat op (inclusief breedte) en zetten vervolgens de schoenen voor je neus die in aanmerking komen. Ik weet dus helemaal niet wat al weg is.

Roos

Roos

17-09-2008 om 00:24

Nou...

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, niet met schoenen en niet met jassen. Altijd wel wat kunnen vinden, en ik woon in de omgeving van Rotterdam. Wel vind ik het soms lastig als je nú een zomerjas nodig hebt bijvoorbeeld, die zijn vaak lastig te krijgen.
Roos

Al het leuks is weg

Dat kun je beter opschrijven. Als iemand nu winterjassen of schoenen wil kopen, geen probleem. Natuurlijk is dat te koop. Als je heel kritisch bent en de leukste modelletjes wilt hebben, ben je te laat, simpel. Toen ik medio augustus dochters laarzen ging kopen, had ik al de laatste maat 32 te pakken. Dat is idioot maar ik was wel blij dat ik op tijd gegaan ben. Qua winterjassen valt het nog wel mee. Rond deze tijd komt er nog genoeg leuk spul binnen. Zo zag ik op de voor mij bekende websites een leuke Barbera Farber winterjas opstaan die er nog maar net "uitgekomen" is. Valt wel mee dus. Overigens heb ik de winterjassen dit jaar op Ebay gescoord.

Tirza G.

Tirza G.

17-09-2008 om 15:15

Als het weg is

kun je ook niet weten dat het leuk was. Misschien zijn alle stómme kleren al weg.

Tirza

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-09-2008 om 15:56

Geen probleem hier

Ik zag vandaag bij de Zeeman hartstikke leuke winterjassen. Misschien niet top of the bill, maar een seizoen gaan ze echt wel mee. Ik kan me voorstellen dat als je wilt dat je kind in de laatste mode loopt, het moeilijker is om iets te krijgen, maar je kan nu eenmaal niet alles hebben. En nogmaals, tweedehands online is er super veel te krijgen; heb nog een prima extra (Gaastra!) winterjas gescoord voor 15 euro voor zoonlief. Bij Bristol en Scapa hebben ze trouwens ook prima kinderschoenen.

annedaan

annedaan

17-09-2008 om 21:05

Idd alles weg!

Hier is idd alles weg rond deze tijd en dan bedoel ik voornamelijk de schoenen.
En het klopt dat ik voor mijn dochter waarschijnlijk nog een x moet omdat ze ws nog groeit, dan heb ik minder keus.
Mijn zoon kan wel een winter toe met zijn schoenen.
Ik koop hier gewoon ieder seizoen nieuwe schoenen (winter/zomer) en ook als de zomerschoenen nog passen.
Ik wil niet dat ze op zomerschoenen moeten lopen tot in oktober ofzo.
En idd, misschien heb ik dan nog wel keus bij Bristol ofzo, maar ik ga altijd naar een goede (in mijn ogen) schoenenzaak waar de voeten helemaal opgemeten worden.
Hier ga ik niet op besparen.
En voor mij voelt het goed om wat hips te scoren in augustus, vind het prettig om veel keus te hebben.

hump

hump

17-09-2008 om 21:34

Nog genoeg keus

Ik was vandaag bij V&D en daar hing nog genoeg. Ok niet helemaal mijn smaak, maar er waren dus wel jassen. Ik heb zelf voor jongste zoon een leuke jas gekocht bij C&A. ook daar nog genoeg keus. Ook bij Mexx en Esprit hingen nog jassen en bij Perry sport was er ook nog voldoende keus. Ik denk dat het dus wel mee valt. O ja ik woon in de randstad.

Yta Chalne

Yta Chalne

17-09-2008 om 21:37

Bizar

Hier zijn op drie minuten loopafstand twee hele goede (hele dure) kinderschoenenwinkels. Daar staan op elk moment in het jaar prachtige kinderschoenen. Als je er midden in een seizoen heengaat heb je riant de keus (uiteraard, want wat heeft zo'n winkel anders te doen buiten die drie weken in het jaar dat je iets 'moet' kopen) in alle soorten en maten. Dus mochten jullie kinderen op de koude wintergrond lopen op hun sandalen omdat er bij jullie niets meer te koop is, hier staan de schoenen het hele jaar klaar Lang leve Utrecht. Het zal waarschijnlijk schelen dat ze in dit soort winkels én goed inkopen (als alles na twee weken op is doe je toch iets fout) én veel grotere diversiteit aan merken hebben.

annedaan

annedaan

18-09-2008 om 08:56

Hier toch echt niet!

Ik geloof gelijk dat er in de randstad of Utrecht keus genoeg is!
Maar aangezien ik in Friesland woon en niet kilometers wil rijden om iets leuks te kopen , koop ik het gewoon hier.
Ik ben het er helemaal mee eens dat er ws verkeerd ingekocht word, maar daar heb ik niks aan.
Als ik een paar leuke schoenen wil, moet ik toch echt er snel bij wezen.
Volgens de verkoopster hier (dorp) zijn er veel mensen die in de zomer alleen sandalen voor hun kind halen en dan dus idd sneller winterschoenen kopen.
Ik begrijp uberhaupt niet waarom je alleen sandalen koopt, maar goed daarom is het hier sneller op.
Misschien is er bijv bij een scapino genoeg keus is, maar daar wil ik geen schoenen kopen.
Voor mijn zoon heb ik laarzen van Red Rag, die waren er in het bruin en zwart. In het zwart waren ze hier al niet meer te krijgen, ondanks dat ze flink aan de prijs zijn (100 euro).
Wat de jassen betrefd , ook daarin geloof ik gelijk dat C&A en bijv. H&M keus genoeg heeft.
Maar ik vind het wel zo leuk om iets origineels te hebben en niet iets waar het hele dorp in loopt.
Maar wat maakt het uit, ik heb er geen probleem mee om zo vroeg al nieuw spul te halen.
Ik ben blij dat ik leuk spul heb kunnen scoren en ik wil me niet druk hoeven maken of ik wel of niet nog een leuke winterjas of schoenen kan krijgen.
En schoenen ga ik ook niet via internet kopen(ook al is er dan nog genoeg keus). Ik ben van mening dat schoenen goed aangemeten moeten worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.