Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

trijntje71

trijntje71

14-09-2008 om 21:21

Winterjas


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

18-09-2008 om 10:21

Iets bijzonders

maar als dat wat je wilt hebben al uitverkocht is loopt iedereen daar toch al in.

Dan zou ik zeker voor de H&M gaan. Die heeft blijkbaar niemand nog.

annedaan

annedaan

18-09-2008 om 10:30

Haha.....hanne

Haha

Dat is goeie!!!
Ik denk toch dat de H&M gewoon weet ik niet hoeveel jassen van hetzelfde verkoopt en die gewoon aanvult.
Dus ja iedereen loopt er wel in!
En buiten dat, ik koop liever iets moois dan iets bij de H&M (en dat is persoonlijke keus!!)

Ik heb vorig jaar een winterjas voor zoon bij H&M gekocht en maar 1 keer een ander kind in gezien. Dus dat iedereen er in loopt valt reuze mee.
Buiten dat, lekker belangrijk. Ik zie ook alleen maar heel modebewuste vrouwen die er allemaal hetzelfde uitzien in hun Uggs.

trijntje71

trijntje71

18-09-2008 om 10:58

Klaar!

ik vind het echt te belachelijk dat ik er ook aan mee heb gedaan maar oudste heeft inmiddels een winterjas (gewone bruine van de HM voor 2 tientjes die gewoon in de was kan. In Den Bosch gescoord voor wie nog moet.
Voor de jongste is er een jas van oudere broer (vond ik op zolder, die ook eens opgeruimd moet worden .
Schoenen ook gevonden, moet eerlijk zeggen nog volop keuze als je gewone schoenen wilt (mijn zonen zijn niet van de hippe laarzen etc). Daarbij heeft oudste steunzooltje dus de keuze is altijd zeer beperkt en ze zijn niet goedkoop dus die vliegen niet weg.
In ieder geval het is nu in huis 15 graden omdat de schilders de keukendeur en openslaande deuren woonkamer in de lak hebben gezet, dus het komt in ieder geval direct van pas.

annedaan

annedaan

18-09-2008 om 11:48

Idd eigen keus!

Idd, is maar net wat je belangerijk vind!
Dat is ieder zijn eigen keus.

Ik vind het wel belangerijk om mooie nieuwe kleding en schoenen te hebben, zowel voor mijzelf als mijn zoon en dochter.
Dat ik daar meer voor betaal of het eerder moet kopen, vind ik idd niet belangerijk.
Ik vind de schoenen van mijn zoon ook niet goedkoop (100 euro) maar toch was er bijna niks meer van deze laarzen.
Maar goed, waar maken wij ons druk om. Iedereen heeft andere prioriteiten , toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2008 om 12:11

Snap er niks van

Nu is er toch nog wel genoeg? Wij kopen ieder jaar rond september/oktober nieuwe jassen en dan is er nog voldoende keus. Net als schoenen. De winkels staan nu vol met winterschoenen.
Ik heb net als iemand hiervoor al opmerkte meer moeite met het feit dat je kleren die bij een bepaald seizoen horen halverwege het seizoen niet meer kunt krijgen. Een winterjas in februari kopen is een onmogelijke zaak. Ik zou willen dat winkels hun seizoensplanning gewoon met álles een maand vooruitschuiven en de uitverkoop ook. Net als met pasen, sinterklaas en kerst. De uitverkoop begint hier al in december. Mens, dan wil ik gewoon nog in voldoende nieuwe voorraad kunnen rondscharrelen.

Winterjas

ach ook dit jaar weer een winterjas via ebay gekocht, helemaal nieuw van catimini, ding is van vorige collectie toen die nog het dubbele kostte. Ik heb geloof ik er E 70 incl verzenden voor betaald en hij is en 1 flinke maat te groot.

Er zijn altijd wel winterjassen te koop hier, de standaard gewatteerde jassen kan je de hele winter wel bij h&m krijgen en in januari kosten ze E 10.- en kan je in gaan slaan voor volgend jaar, desnoods koop je ze allemaal in want je raakt ze in september erop wel weer kwijt op marktplaats Kopen via de hema website loont ook wel eens en inderdaad de webshop van h&M.

Gisteren ook schoenen gekocht, mevrouwtjes voeten zijn verrassend in 2 maanden 2 maten gegroeid en ze is nu de trotse bezitter van een paar te stoere zwarte laarzen, haar lijfje moet nu ook gaan groeien want de proporties zijn wat uit balans, deze te stoere laarzen passen niet bij de winterjas, gelukkgi waren ze niet duur dus tegen de tijd dat het echt winter wordt zoeken we nog welk een paar uit wat wel bij die jas past

Ach ja, het is niet zo belangrijk vind ik tegenwoordig. Als ik zie hoe ze met hun schoenen en jassen omgaan... Gisteren nog vriendelijki verzocht aan dochter om nu echt haar remmen eens te gebruiken ipv de neuzen van haar nieuwe schoenen...

Weg

Ok, ik maak op uit dit draadje dat er nog genoeg te krijgen is, maar dat het ¨leuke¨ dan weg is (lees: je favoriete merk en apartere modellen).
Wat ik mij nou afvraag, is ons gezin nou het enige waarvan (aparte/duurdere) jassen zijn verdwenen bij zwembad, landal park, sportclub etc? Hoe doen jullie dat met die jassen, hang je die niet op maar neem je die mee? En hoe doe je dat dan als je kind met iemand anders mee is? Of hebben wij gewoon pech gehad? Voor mij is diefstal nl. een van de redenen om aan jassen (en trainingspakken) niet teveel geld meer uit te geven.

Maar annedaan

Als ik bijvoorbeeld een jas voor mijn zoon bij H&M koop, wil het toch niet zeggen dat ik het niet belangrijk vind dat mijn zoon er leuk uitziet?
Wat mij betreft kunnen kinderen er ook heel leuk uitzien met kleren van H&M, C&A, Hema, Zeeman. Het is maar net hoe je dingen combineert en wat je uitzoekt.
Ik vind kinderen in dure kleren er niet per definitie leuk uitzien.

Vind ik ook

gisteren een erg leuk winkeltje ontdekt in de buurt,leuke herfstjas voor mezelf gescoord die vele malen goedkoper was dan als ik een boetiek met ontwerpersmerken in was gelopen.

Verder vind ik wel dat ook kleding van h&m en Hema duurder is dan wat ik aan merkspul nieuw van ebay af haal. Ben nog steeds blij met mijn internethandeltje. Straks als die winterjas niet meer past gaat die weer op ebay, vang ik er vast weer de helft er voor

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2008 om 13:30

Inderdaad annedaan

dat H&M grotere voorraden verkoopt dan een boetiek met een kleinere collectie wil niet zeggen dat het niet mooi is. Dat beslist jouw smaak.
Ik weet nog wel dat ik een keer met mijn dochter en haar vriendin Zeeman binnenliep. Het meisje keek haar ogen uit. "Ik moet toch eens tegen mijn moeder zeggen dat hier leuke kleren hangen, we komen hier nooit." Nou moet ik zeggen dat ik er tegenwoordig voor mijn dochters niet vaak meer kom en zijzelf ook niet. Gewoon omdat ik de volwassen kleren daar niet altijd meer leuk vind, maar je afsluiten voor dat soort winkels omdat het grootschaliger (en goedkopere) confectiekleding betreft dat snap ik niet. Mijn dochter heeft overigens in de zomer een t-shirt bij Zeeman gekocht met een leuk plaatje erop. Haar vrienden vonden het een geweldig ding. Zo zie je maar weer.

annedaan

annedaan

18-09-2008 om 13:55

Kaaskopje/sharon

Jullie hebben gelijk, tuurlijk vind ik niet iedereen er "stom" uitzien in goedkope confectie.
Alleen ik heb een dure smaak en vind kleding die duurder is en van bepaalde merken vele malen mooier en van betere kwaliteit.
Vooral dingen als een winterjas/schoenen en broeken koop ik altijd van een merk.
Ik vind uberhaupt H%M niks, veel te massaal en slechte kwaliteit.
Maar mochten mijn zoon of dochter iets moois zien bij bijv. de zeeman dan mogen ze dat prima hebben hoor.
Alleen geen schoenen/jassen/broeken.

En nee, hier is nog nooit wat gestolen, gelukkig!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-09-2008 om 17:11

Kleding

Ook al zou ik het geld ervoor hebben, ik zou nooit voor mijn zoontje peperdure nieuwe kleren en schoenen kopen. Dat vind ik zonde zolang een kind in de groei is en ook nog lekker buiten aan het rollen is in het zand, in bomen klimt etc. Hij had van mijn moeder een paar dure Geox schoenen gekregen, nou, die waren zo stuk. Maar goed, kleding is voor mij het sluitstuk van mijn begroting. Ik draag nog gewoon mijn kleding en schoenen van 10, 15 jaar geleden; als er iets stuk is repareer ik het en mijn schoenen worden netjes onderhouden. Als je van 40 euro per week moet rondkomen lijkt me dat logisch. Overigens is het volgens mijn moeder, die vroeger voor een bekende Italiaanse couturier heeft gewerkt, niet automatisch zo dat dure kleding beter is. Ze vindt de kwaliteit en afwerking vaak om van te huilen en vaak is het kledingstuk de exorbitant hoge prijs niet waard. Maar goed, als je het geld hebt en je vindt dure kleding mooier, prima toch? Alhoewel, mocht mijn zoontje later toch perse die merkkleding of -schoenen willen, gaat hij er wel fijn zelf voor sparen. Ik doe er niet aan mee; ik ga niet extra betalen voor een merk.

Annedaan

Ik vind het wel meevallen hoor dat massale van H&M. Ik koop echt heel veel kleren voor mijn oudste daar en maak zelden mee dat ik een ander kind in hetzelfde zie. Maar misschien haal ik steeds de minder populaire dingen uit het rek. En de kwaliteit, vind ik ook prima. Alles wat ik voor mijn oudste heb gekocht bewaar ik voor mijn middelste en als hij er uit gegroeid is kan het vaak zelfs nog een ronde mee. Alleen broeken gaan steeds sneller kapot. Maar ook duurdere broeken gaan kapot bij oudste. Hij veegt geloof ik het schoolplein aan met zijn knieen

Sharon

Dat doet mijn oudste ook inderdaad! Schoolplein, klaslokaal, onze straat... allemaal keurig schoon maar broeken en schoenen gaan zo wel erg hard! Dus vooral broeken worden hier zo goedkoop mogelijk ingeslagen. Kind heeft er geen last van en broeken die echt duur zijn (die hij ook wel een heeft gehad, maar niet van mij ) slijten net zo hard als een broek van de h&m of c&a.

*Sophie*

*Sophie*

19-09-2008 om 10:27

Ik kijk niet naar het merk

maar ik kijk naar het model en de kwaliteit en of ik het leuk vind (of de kinderen ook) en of ik ook de prijs leuk vind. En als die combi goed is, kan het me helemaal niks schelen wat voor een merk er op staat.
Ik heb hier dingen van Ralph Lauren in de kast hangen, maar ook van Zeeman en alles wat daar tussenin zit. En denk maar niet dat het een per defenitie beter is dan het ander, dat is echt per kledingstuk verschillend.
Stone Island bv is een gigaduur must-have merk voor veel mensen. Nou, ik heb nog nooit zulke beroerde kwaliteit bij elkaar gezien!!!!! Tjee, het was om te janken!!!
Zo kun je dus overal hele rake spullen kopen.
En ik kan het weten, want het is mijn vak! hahaha!

Maar Annedaan, wat ik me afvraag: hoe gaan jouw kinderen met de schoenen en kleding om die ze hebben? Zijn het rouwdouwers of vrij rustig spelende kinderen?
Denk dat dat wel uitmaakt hoe ver je wil gaan met kleding/schoenenkeuze.

Vroeger zat er bij onze zoon op de creche een meisje, Kayleigh, zal het nooit vergeten, en die zag er altijd tiptop uit, hele leuke laatste mode kleren (vooral veel lichte kleurtjes) en schoenen. Als haar ouders haar kwamen brengen zeiden ze altijd tegen de leidsters dat Kayleigh niet te wild mocht spelen en dat ze haar kleren niet vies mochtr maken.....
Dat ben ik nooit vergeten. Wat een keuzes maak je dan zeg...

Maar Annedaan, ik heb het hier boven niet over jou hoor, ik ken je niet dus kan ik er geen oordeel over hebben. Vandaar dat ik het je eerst vraag. Niet verkeerd oppakken, please

groetjes, Sophie.

Combi

zo kopen we hier goedkope broeken en duurdere shirts. broeken gaan vaak kapot dus koop ik simpele broeken,maar met een mooi merkshirt erop ziet het er super uit.

en h&m? ik zie echt overal om me heen meisjes met hello kitty, dat zou ik dus echt niet willen.

Annemir

'en h&m? ik zie echt overal om me heen meisjes met hello kitty, dat zou ik dus echt niet willen.'

De truc is dan natuurlijk om geen Hello Kitty spul te kopen. Ze hebben nog wel meer daar dan dat.

Hetty,*

Hetty,*

19-09-2008 om 23:05

Massaal

Ik heb net even geteld: er zijn 53 H&M's in Nederland. Lijkt heel veel maar in vergelijking met merkkleding denk ik dat het best meevalt. Volgens mij is merkkleding ook niet altijd zo exclusief. Elke stad in Nederland heeft wel een winkel met (kinder)merkkleding, heel veel dorpen ook en het aanbod op internet is ook gigantisch.
H&M heeft niet ontzettend veel voorraad vind ik, behalve van de basic shirts en spijkerbroeken. Er zijn meerdere collecties in een seizoen, dus ik denk dat het qua aantallen misschien niet eens veel scheelt met andere kleding?
Groetjes Hetty,*

Wat heb ik het toch gemakkelijk...

Ik vond de keuze in kleding voor mijn dochter toen ze baby was veel groter dan toen ze uit de babymaten groeide. Ik heb me bijna gek laten maken. Een collega op het werk heeft af en toe ook van die verhalen dat de winkels zeggen dat ze te laat is maar ik ga er van uit dat ik altijd ook op een redelijk moment nog iets leuks kan vinden en dat is tot nu toe ook altijd uitgekomen. Ik ben gelukkig zelf niet zo merkbewust, dochter ook (nog) niet en ze loopt er altijd leuk en stoer bij (tis niet zo'n popje...). Ik heb niet zoveel meer te wensen...

Vonda

Maylise

Maylise

20-09-2008 om 23:43

Winkels helemaal vol

Om iedereen even gerust te stellen, ik was vandaag in de stad en alle winkels hingen helemaal vol met kleding; ook met jassen. Ik kwam ook in een schoenenwinkel en ook die stond nog helemaal vol met... schoenen!
Kortom, het is hier nog geen Moskou 1988 dat we in de rij moeten gaan staan voor een binnen gekomen partij schoenen en dat als het op is het ook echt op is.
Ik koop het hele jaar door kleding en schoenen (mocht dat nodig zijn) en heb regelmatig in November of Januari (kinderen groeien tenslotte) nog nieuwe schoenen gekocht. Nooit enig probleem om wat te vinden.

Maylise

ol3

ol3

21-09-2008 om 08:35

Van vorig jaar

hier passen ze allebei de jas van vorig jaar nog, toen 2 mooie bij Benetton gehaald en die zitten nog prima dus ik heb even geen jassen stress

Hanne.

Hanne.

21-09-2008 om 21:07

Gisteren geprobeerd schoenen te kopen

Veel leuke dingen gezien.

Totdat ik ze in de goede maat vroeg

'nee sorry, een maat groter of kleiner heb ik nog wel, maar deze maat is er helemaal uit'

Ik moet dus nog even zoeken

trijntje71

trijntje71

22-09-2008 om 15:33

Het is ook een beetje een sport

dat proef ik wel een beetje: winkeltjes af, marktplaats, ebay, handel en verhandel etc. Maar dat is dus drie keer niets voor mij. Ik wil in een uur klaar zijn, liefst in 1 winkel (oke twee dan 1 kleding en 1 schoen) en dan snel aan de koffie/appelsap met cake en weer naar huis. En aangezien de mannen hier er precies zo over denken....
Maar de internetwinkels heb ik wel echt ontdekt dankzij dit draadje. Fijn bestellen terwijl we aan de koffie zitten.
En Manda: als je ook mijn kinderkleding zou willen verkopen die niet meer past

Annet

Annet

22-09-2008 om 20:12

Jaaaa, manda wil je ook onze kleding zoeken op internet......

zie titel

Ik ben ook makkelijk aangelegd maar vind leuke maar toch voordelige spullen wel leuk.
Wel graag passend bij smalle kinderen....

Echt niet

heb al zooi zat om door te spitten en af te scrollen

En sinds dochter van 5,5 een uitgesproken eigen stijl (punk, disco, stoer) heeft lukt het ook minder via internet want ze wil in de winkel zelf uitzoeken... oh de tijd van schattige twinsetjes met rokjes en rode lakschoentjes van naturino zijn helaas al jaren voorbij.

Bastet

Bastet

23-09-2008 om 07:32

Manda

Dochter en ik zitten gewoon samen achter de pc uit te zoeken..)
Bastet

trijntje71

trijntje71

23-09-2008 om 15:22

Manda: ik zoek juist een verkoper

wil je dat wel

iris rijks

iris rijks

23-09-2008 om 22:55

...van mars..

als ik al deze verhalen lees denk ik toch dat niet alleen mannen van Mars komen. Wat een drama zeg hoe gek kun je je zelf maken...
Mijn kinderen hebben elkaar een jas en schoenen ene keer van marktplaats andere keer op vakantiegekocht in kouder land en soms van de uitverkoop het jaar ervoor. Ook kleding beurs of marktplaats doen het goed..

Maar als we eens wat nodig hebben dan vinden we het echt wel zonder uren winkelen hoor.

Ik vind het ook principieel belanchelijk in de zomer alvast een compleet nieuwe collectie te kopen voor de kids, shirts met lange mouwen uit de winter collectie zijn toch even dun/dik als die uit de zomer collectie en hoevaak heeft een smurf van 3 het nu zo koud dat winterlaarzen een absolute must zijn. Bij ons in augustus nog lekker nieuwe zomerschoenen gekocht die het nu nog heel goed doen. okay iedereen vind ons vast belanchelijk met fel groenen schoenen, maar ze passen en zitten lekker en dan vinden we het belangrijkst.

Kopen jullie voor je zelf ook elk seizoen een nieuwe collectie?? Ben ik oprecht heel benieuwd naar, wat doe je dan met kleren van het jaar ervoor?? Weggooien??

Groeten van een fashion nurt

Bastet

Bastet

24-09-2008 om 07:31

Nee hoor iris

Elk seizoen nieuwe kleding..lijkt me zalig...
Ik probeer kleding van de zomer altijd zo te mixen met vesten ed dat mijn dochter het door kan dragen in de herfst/winter.Lange broeken/jeans heeft ze altijd wel,dus die draagt ze gewoon tot ze te klein worden,en rokjes kun je prima combineren met leggings of maillots.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.