Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

21-12-2008 om 15:54

Wit aanrechtblad

Wie heeft er ervairng met een wit aanrechtblad van steen (caesarstone). Wij hebben ons oog hierop laten vallen. Het vormt een prachtig contrast met de kastjes. Maar is het erg besmettelijk en verkleuringsgevoelig?
We hebben nu donkergrijs en dat bevalt perfect.
Ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn.
groet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

21-12-2008 om 19:33

Kleuringsgevoelig

Het is zeker kleuringsgevoelig. Let vooral op met kerriepoeder, paprikapoeder, gemorste thee e.d. Je kunt dat op zich wel redelijk makkelijk wegkrijgen met chloor, maar dan moet het aanrechtblad daar wel tegenkunnen. Vragen bij de winkel dus, of nog beter: bij de leverancier/fabrikant.
Groetjes,
Bibi

Nog een aanrechtbladvraag

Wij hebben voor ons nieuwbouwhuis de keuken al besteld, maar er kunnen kort voor de oplevering (en dat duurt nog even) nog wijzigingen worden aangebracht.

Nu zijn we bij de oorspronkelijke bestelling uitgegaan van een multiplex aanrechtblad. Eigenlijk wil ik iets stenigs, maar die keuken was al zo duur en dan werd het helemaal een godsvermogen. Mijn vraag: kan je desgewenst t.z.t.een multiplexblad eraf slopen en alsnog laten vervangen door steen als Bruin het wel kan trekken?

Ik vraag dit om twee redenen: niet alleen om dit plan zonodig daadwerkelijk uit te voeren (over tien jaar ofzo), maar ook om sterker te staan als ik probeer wat van de prijs van een stenen blad af te pingelen. Want als de keukenmeneer in mijn ogen ziet dat ik mijn zinnen op een stenen aanrecht heb gezet dan kan ik het natuurlijk schudden, het helpt als ik kan zeggen 'ach meneer, dan maar niet, dan mag uw concurrent het over een aantal jaar wel doen'

Groeten,

Temet

Sorry

Ik had een nieuw draadje moeten starten, excuses.

Yta Chalne

Yta Chalne

21-12-2008 om 22:24

Wit, brr

Omdat man de keuken half af had en toen een paar weken naar Zuid-Afrika vertrok heb ik een paar weken een 'noodaanrechtblad' gehad in wit. Toen het er net op zat had ik een beetje spijt van de keuze van het échte aanrechtblad, namelijk zwart gemeleerd, maar dat was al na twee dagen over. Gék werd ik van dat wit, ik was, geheel tegen mijn gewoonte in, de hele dag bezig met schoonmaken. Op wit zie je niet alleen alles, maar het ziet er ook meteen zo vies uit...
Nou had ik uiteraard geen mooi steen, misschien scheelt dat. Inmiddels ben ik wel dolblij met mijn zwarte blad, ziet er altijd netjes uit (zoals jouw donkergrijs waarschijnlijk)

angel3

angel3

22-12-2008 om 09:07

Yta

ja daar ben ik dus bang voor dus vandaar ervaringen gevraagd. Wij zijn ook superblij met ons bijna zwarte aanrechtblad maar we zijn gevallen voor donkere kastjes en dan is zo n donker blad echt lelijk. Ik heb nu lichtgrijs/betonachtig besteld maar een groter contrast is mooier (wit dus....) mmmm nog meer ervaringen?

Mamasan

Mamasan

22-12-2008 om 10:46

Ervaring

Ik heb in een vorig huis een wit aanrechtblad gehad. Dat was kunststof dus misschien werkt het bij steen anders, maar ik vond het een drama. Je ziet er echt alles op en het leek wel vlekken aan te trekken. Vooral koffie- en rode-sausvlekken kreeg je er bijna niet vanaf gepoetst (dat zal met steen wel minder zijn vermoed ik). Ik riep altijd dat het verboden zou moeten worden, witte aanrechtbladen.

Wil het ook

althans 1 van de opties is een gebroken wit blad op witte kastjes. Tja, geen idee hoe veel dat vlekt. Door kwarts (caeserstone is kwarts met epoxy) komt geen vlekken maar of die epoxy ook zo hard is betwijfel ik.

ik weet het nog niet, misschien even goed googlen, er zijn tal van sites waar consumenten klagen over bepaalde producten.

Minet

Minet

22-12-2008 om 12:36

Ervaring

Op mijn werk ook een wit kunststof aanrechtblad, vreselijk! Elke koffie/theedruppel die even ligt laat een vlek achter. Elke week met bleekmiddel aan de slag houdt hem wit.
Ik heb bij onze keukenboer echter ook een prachtig wit trespa blad gezien! Het was een van onze keuzes, echt prachtig, en volgens mij minder vlekgevoelig. Ik kan echter niet uit ervaring spreken, wij gingen uiteindelijk toch voor een stenen blad.
Groetjes, Minet

angel3

angel3

22-12-2008 om 13:32

Geen kunststof

wij willen dus composiet. Mijn ervaring hiermee is dat het keihard is en met name de glansvariant (die wit alleen heeft) is vuilafstotend. Ik denk dat kerriepoeder of iets makkelijker vlek achterlaat op kunstof (gezien de serviesbakjes die ik heb met verkleuringen). Ik google me al suf op ervaringen maar vind niks.
Ik ga denk es eens 3 keukenboeren langs met deze vraag....

Eigenlijk

zou je een busje kerriepoeder (nog leuker: puur geelwortelpoeder) mee moeten nemen naar de keukenboer en het even boven het aanrechtblad houden om uit te testen. Als de verkoper in paniek 'nee, niet doen!'roept, weet je genoeg.

Groeten,

Temet (jarenlang een gele vlek in het vinyl gehad door zulk poeder)

Rieke

Rieke

22-12-2008 om 14:09

Ja ! wij hebben er eèn

Een wit composieten aanrechtblad met antracietgrijze keuken. Staat geweldig ! Er zit nog geen vlek op het blad, sinds april moet ik erbij zeggen. Ik heb er een busje Arte Cream Silestone bijgekregen, een speciaal soort reinigingsmiddel voor ditsoortbladen. Af en toe neem ik het blad ermee af, ook vlekken krijg ik ermee af. Maarik heb nog geen kerrie gemorst en ga dat ook niet uitproberen ; ))

angel3

angel3

22-12-2008 om 14:46

Rieke!

geweldig! dat klinkt goed. Wij willen voor heeeeeeeeeeeeeeel donkerbruin gaan (kastjes).
Wat voor spoelbak heb jij dan?
Wij willen eigenlijk spoelbak doorlaten lopen in het steen maar of dat mooi is in wit weet ik niet goed....

Rieke

Rieke

22-12-2008 om 22:05

Spoelbak

Klinkt ook mooi, heel donkerbruin met wit. De spoelbak wilde ik in 1e instantie ook in composiet, maar de keukenboer heeft het sterk afgeraden. Reden; spoelbak wordt vierkant door de blokken composiet die tegen elkaar aan geplaatst worden, in die naden gaat sneller vuil zitten en dan blijf je poetsen. ( net iets voor mij, ik kan geen vuil zien ) Maar ik heb heel lang volgehouden dat ik de spoelbak hetzelfde wilde, maar niet gedaan uiteindelijk. heb nu 2 vierkante rvs spoelbakken, composiet loopt wel door, je ziet dus geen rvs. Erg mooi, en makkelijker schoon te maken. Maar een compleet wit aanrecht inclusief witte spoelbakken lijkt mij nog steeds het mooist....maar niet voor mij. Succes met je keuze !

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

23-12-2008 om 12:51

Wit: niet doen!

Ik heb mijn witte blad door omstandigheden moeten laten vervangen maar ik was blij toe! Nu heb ik donkergrijs en ben dik tevreden. Het is niet alleen dat er vlekken in trekken maar je ziet ook elke kruimel of vieze veeg.

Gisteren in duitsland keuken gekocht...

... en wij gaan voor andere kleurstelling; nl. wit met antraciet aanrechtblad van composiet. Die nieuwe keuken komt omdat we naar nieuwbouwhuis gaan, onze huidige keuken is pas een paar jaar oud en bevalt uitstekend.

Wij hebben destijds ook gekozen voor composiet. De kastjes zijn tjsa, tussen offwhite en creme in, het blad is dezelfde kleur met spikkeltjes zwart, en wit en terra erin. Kleine spikkeltjes. Ook hebben we een waterkering. Composiet vinden we allebei echt ge-wel-dig. Kei, en keihard. We zetten kokend hete pannen erop, aardbeien kunnen er op liggen, rode wijn; geen enkel probleem. We maken 'm 1x jaar schoon met speciaal spul, en that's it. Ook wij hebben de glanzende variant omdat deze ook echt vuilafstotend werkt. En bij ons is dat ook echt zo.

Gisteren in Duitsland vonden we de matte variant (dat noemen ze 'zoet') ook wel erg mooi, mooier zelfs nog, maar feit dat je er vingers op ziet, en dat het steeds specifiek vermeld wordt dat het 'vlekgevoelig' is heeft ons doen besluiten weer voor glans te gaan.

Het lijkt me eerlijk gezegd prachtig, donkere kastjes met zo'n wit blad. Heel, heel mooi. En nogmaals, in mijn ogen kun je met composiet (dat schijnt zelfs nog harder te zijn dan graniet, maar ik weet niet of Cesarstone hetzelfde is?) niet mis gaan. Als ik zo de verhalen lees, zijn al die witte bladen met vlekken toch vnl kunststof en geen composiet of graniet.

Overigens hebben we qua spoelbak gekozen voor zo'n heel diep model (55 cm breed) dat vierkant lijkt maar net ietsje is afgerond in de hoeken ivm het schoonmaken. Dat wordt precies gelijk aangebracht in het blad.

Mare

Mare, vraagje

Zijn keukens in Duitsland u echt goedkoper? We hebben momenteel heel andere dingen aan ons hoofd, dus de geplande keukenaanschaf hebben we even uitgesteld tot het nieuwe jaar. Loont het om in Duitsland nog een offerte te laten maken of niet echt?

Silone

Ja, dat is wel de ervaring. Dat hadden we al van de nodige kennissen, collega's etc. gehoord. Daardoor eens flink gaan googlen, en besloten dat we dat toch wel graag eens wilden toetsen.

Eerst hier in NL bij 2 keukenleveranciers zitten praten en offerte laten maken. Overigens; als die prima waren geweest zouden we daar alsnog de keuken kunnen bestellen hoor, dus echt niet alleen om een kant-en-klare offerte te hebben. Bij beide meteen aangegeven dat we meerdere offertes laten maken, en zullen kiezen voor leverancier waarbij kwaliteit-service-prijs in de beste verhouding zijn. Geoffreerde keukens lagen rond de 18/20.000.
We hebben zelf daarna eens gekeken op internet wat de apparatuur daar kost, en de marges zijn echt absurd!

Enfin. We zijn maandag naar Gerwens in Gronau geweest; daar waren de berichten echt enorm lovend. Aanvankelijk wilden we het ook nog combineren met Ardland in Nordhorn, maar dat werd wat veel van het goede. Onze ervaring met Gerwens is zeer positief. En ik ben een erg kritisch type!

Van 10.00 tot half 1 zitten praten. Kregen toen geheel uitgewerkte+getekende offerte mee met voucher voor restaurant in de buurt waar we heerlijk hebben geluncht - en alle andere nederlandse stellen tegenkwamen die ook bij Gerwens waren, dat was erg gezellig
Daarna weer terug met het lijstje met zaken waar we nog vragen over hadden. Weer 2 uur bezig, en uiteindelijk aangepaste offerte voor echt supermooie keuken.
Greeploos offwhite, met zwart composiet blad, alle apparatuur van Bosch, fornuis van Boretti, design kraan, enfin... noem maar op. Oh ja, en extra hoog want man en ik zijn niet echt klein dus keukenhoogte van 97 cm. Met van die lades die automatisch sluiten en alle andere snufjes.

Totale offerte: 12.400,-. Echt waar. En; dat is inclusief montage, betreffende adviseur (zeer plezierige man van jaar of 55, veel kennis van zaken, rust zelve, geen enkele druk tot tekenen oid), komt dan nog een keer bij ons thuis om details door te spreken, en zodra ons (nieuwbouwhuis) opgeleverd gaat worden komt hij op kijkdag nogmaals om alles ter plekke in te meten. En betalen? Niks aanbetalen, gewoon pas betalen als alles naar tevredenheid is geplaatst!

Dat gekoppeld aan de uitstekende recensies van mensen om ons heen maken dat wij besloten hebben onze keuken idd in Duitsland te kopen.
Hoop dat je hier iets aan hebt!
groetjes,
Mare

Chantelle

Chantelle

28-12-2008 om 12:53

Duitsland...

Wij hebben gekozen voor een keuken in Dld omdat ik helemaal gek werd van de NL-se keukenboeren (4-5 zaken gehad). Het liefst nog gisteren tekenen, niet meedenken, geen gesprek als ik alleen kwam, na offerte nog heel veel meerkosten voor onzin dingen etc.) In Duitsland werden we gewoon netter geholpen, goede prijs, nette afwerking en montage, geen aanbetaling, etc.

Suus66

Suus66

02-01-2009 om 23:56

Wij hebben ook ceasarstone

maar dan wel een donkere uitvoering van. Vlekken etc zie je er praktisch niet op. We hebben dit nu ongeveer ruim 3,5 jaar en geen moment spijt hiervan gehad. Er zullen misschien wel ergens krassen opzitten maar door de kleur zie je daar niks van. We hebben het ook laten plaatsen achter de kookplaat.
Of je de voordelen van een donkere kleur ook heb met een witte kleur weet ik niet. Verkleuren zou eigenlijk niet mogen omdat ceasarstone niet poreus is, als je de site van Erbi mag geloven. Wit is natuurlijk sowieso veel besmettelijker dus wat vaker een doekje erover. Op hun site kun je ook dealers zoeken, laat je eens goed door een paar van die dealers informeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.