Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke)

(Janneke)

30-11-2008 om 17:38

Witte of zwarte keuken

Ik kan geen keuze maken tussen een witte hoogglans of zwarte mat of hoogglans keuken.

Ik vind ze namelijk alledrie heel mooi....maar misschien heeft iemand een witte hoogglans, of zwarte keuken...en jullie kunnen mij dan vanuit je ervaring adviezen geven.

Mijn keuken is nu 3.5m x 6 meter. In een U-vorm staat mijn keuken nu opgesteld en zo komt hij dan ook weer. Hij wordt dan 3x 3.5 x 3 meter. Bij de aanrecht is geen raam. Naast de aanrecht heb ik 2 openslaande tuindeuren, en aan de zijkant ook nog een raam (op het zuiden)...dus op de middag schijnt altijd de volle zon binnen.

Wie raad me een witte of zwarte keuken aan (of af)??

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zon

hoi
ik heb sinds een half jaar een hoogglans witte keuken, waar 's middags de zon vol op schijnt. Het ziet er prachtig uit maar door die zon zie je verschrikkelijk veel vlekken op de deurtjes. er is echt niet tegen te poetsen!

nu zul je dit misschien wel snel hebben bij een zonnige keuken, en ligt het niet aan de witte deurtjes... maar dat weet ik niet?

Gruffalo

Mamasan

Mamasan

30-11-2008 om 18:24

Mat zwart

Wit vind ik zo standaard en hoogglans zwart lijkt me snel vlekkerig worden. Aan de andere kant heb ik zelf niet voor antraciet gekozen, omdat ik bang was dat mijn kleine keuken dan nog kleiner zou lijken.

MaximeM

MaximeM

30-11-2008 om 19:46

Ik neem wit mat

Hoi,

Ik neem een witte matte keuken, om de reden dat je anders inderdaad altijd vingers e.d. ziet. Zwart is wel mooi, maar dat is nu helemaal trend en ik weet dat ik lang met mijn keuken moet doen dus ga voor tijdloos (trendloos) gewoon wit dus. Ik kleed hem wel aan met leuke accessoires in kleurtjes of verf de muur aan de andere kant zwart bijvoorbeeld.

Maxime

Roos

Roos

30-11-2008 om 19:51

Geen zwart

Mijn ouders hadden een zwart met rode keuken. Was echt heel mooi, maar je zag er alles op. Schoonmaken was erg lastig, want je zag steeds de strepen van het schoonmaken/water zeg maar. Ook alle gemorste druppels bleef je erop zien. Zou daarom niet mijn keuze zijn, zwart.
Roos

(Janneke)

(Janneke)

30-11-2008 om 19:59

Oh jee

Jullie maken me het niet makkelijker....hihihi..

Tot nu toe dus geen wit hoogglans, en geen zwart hoogglans.....

Volgens mij is die hoogglans heel afhankelijk hoe de lichtinval is. In mijn badkamer heb ik namelijk ook withoogglans, daar zie ik niet op. Maar ja, daar heb ik ook maar een klein raampje. Dus de zon schijnt niet direct op het badmeubel.

Ik ga me verder orienteren....blijf maar komen met de op/aanmerkingen hoor!

Groetjes Janneke

judiths mama

judiths mama

30-11-2008 om 20:22

Wit hoogglans hier

en het bevalt me prima. Het zat in ons huis toen we het kochten, maar ik zou er zo weer voor kiezen. Het gladde zorgt juist dat het makkelijk schoonmaakt. Gewoon even een natte lap erover. (hiervoor hadden we een keuken met licht geribbeld oppervlak, daar had ik elke keer schuurmiddel voor nodig).
Over het snel zien van vlekken kan ik geen oordeel geven, ik ben absoluut niet netjes, dus vind het ook niet snel storend.

RVS is pas erg, daar zie je echt álles op en ik weet niet hoe ik die vingerafdrukken eraf krijg. Net als gas op glas, vreselijk om schoon te maken. Maar goed, dat vroeg je niet. (mijn frustratie kwam er even uit!)

Succes met kiezen!

Rieke

Rieke

30-11-2008 om 22:14

Makkie

Mat zwart of antraciet. Ik heb beide gehad, wit hoogglans en mat zwart. Beide supermooi. Maar op deze matzwarte die we nu hebben zie je vrijwel niets. Trouwens de witte hooglans was ook makkelijk schoon te houden, maar daar stond geen volle zon op. Neem voor het contrast een wit of hout (kleurig ) aanrecht.

Zwart glans een ramp

in ons vorige huis hadden we een zwart glanzend keuken en je blééf poetsen. elke vinger zag je erop! en ook druppeltjes enzo alsof er een bom ontploft was. zowel overdag (licht van buiten) en ook 's avonds als de keukenlamp (boven tafel) aan was. alleen met de keukenverlichting boven het aanrecht viel het nog wel mee....
maar voor mij nooit geen zwartglanzende keuken.
groeten albana

Minet

Minet

01-12-2008 om 10:58

Zwart glans fantastisch

Ook hier een deels zwarte hoogglanskeuken, ik zou niet anders meer willen! Inderdaad zie je er alles op, ik zou hem niet willen met kleine kinderen in huis, maar met een paar pubers blijven de vingerafdrukken beperkt tot bij de handgrepen. Even een iets vochtig doekje erover, en klaar is alles weer.
Je moet wel een heel goede afzuigkap hebben, vetspetjes zie je natuurlijk goed, maar ook daar heb ik geen last van omdat ik altijd de afzuigkap gebruik.
Hier dus een zeer tevreden hoogglanskeukeneigenares.

Groetjes, Minet

(Janneke)

(Janneke)

01-12-2008 om 16:13

Goh, jullie maken het me wel moeilijk

Zoveel verschillende reacties en ervaringen....

Momenteel ben ik voor de zwarte matte keuken....nog even laten bezinken.

Maar bedankt voor jullie reacties, in ieder geval.
Groetjes Janneke

Kiki

Kiki

01-12-2008 om 19:22

Verkoopbaarheid

Misschien ook belangrijk, voor als je je huis ooit wil verkopen. Niet iedereen vindt een zwarte keuken mooi.
Dit is natuurlijk persoonlijk. Net als een knal rode keuken.

Zwart/wit

waarom combineer je het niet?
wij hebben een witte matte keuken met een zwart aanrechtblad en een zwarte achterwand,afgewerkt met rvs handgrepen en rvs apparatuur.
bevalt prima en is heel neutraal.
momenteel hebben we limegroene muren en accesoires,als ik dat zat ben kies ik voor een andere kleur erbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.