Huis, Tuin en Keuken

Lynna
13-01-2009 om 17:51
Woest! parkeerboete!
Ging ik vandaag snel naar een stad in de buurt, heb ik keurig een parkeerkaartje gekocht, heb ik die blijkbaar ondersteboven in de auto gelegd en heb ik dus een parkeerboete van 49,50!. Razend ben ik. Had ik juist een mooi shirtje in de uitverkoop gekocht en dat dit. Helemaal onterecht vind ik. Kan ik er nog iets aan doen? Of heeft dat helemaal geen zin?

Jesse_1
13-01-2009 om 17:59
Normaal gesproken
Kaartje met bon opsturen naar Parkeerbeheer, even een briefje erbij dat je wel een kaartje had gekocht en dus bezwaar maakt tegen de bon. (NB kopie bewaren!!!)
Jesse

Jade
13-01-2009 om 19:06
Inderdaad....
....kopie maken, origineel opsturen met bezwaarbriefje erbij en dan moet het goedkomen.
Ik had hetzelfde probleem, maar het is goedgekomen

MM.
14-01-2009 om 00:22
Hier ook opgelost
Briefje met kopie van het bonnetje (niet eens het origineel) naar de gemeente en het is terugbetaald, ik moest eerst wel gewoon betalen tijdens afhandeling van het bezwaar.
MM

-Wendy-
14-01-2009 om 21:32
Maar op wie ben je nu zo boos?
Je hebt het kaartje ondersteboven neergelegd, dat kun je toch alleen jezelf kwalijk nemen? Degene die je een boete heeft gegeven kon op dat moment niet zien dat jij een geldig kaartje had. Inderdaad bezwaar maken.

Lynna
14-01-2009 om 22:01
Wendy
Tuurlijk ben ik zelf zo stom geweest om dat kaartje op zijn kop te leggen. Maar ik ben hooguit een half uurtje weggeweest, het is een parkeerplaats waar ze erop lopen en ik vind 49,50 echt een schandalig hoge boete.
Ik heb vandaag keurig bezwaar ingediend en ben zeer benieuwd hoe ze erop reageren.

Rafelkap
15-01-2009 om 07:06
Op z'n kop
Heb je het op z'n kop of andersom neergelegd? Volgens mij moet je je kaartje goed zichtbaar neerleggen. Kon de parkeerwachter niets kan lezen of moest hij/zij alleen maar met z'n nek draaien ?
Ik denk dat je je geld sowieso wel terugkrijgt, met je bonnetje.

Lynna
15-01-2009 om 07:23
Ondersteboven
Ik heb het bonnetje zodanig neergelegd dat de parkeerwachter inderdaad niks kon lezen, behalve dan de advertentie op de achterkant van het blaadje

-Wendy-
15-01-2009 om 14:46
Begrijp nog steeds je boosheid niet
Laat ik vooropstellen dat ik ook zou balen als ik een boete zou krijgen. Maar je boosheid snap ik echt niet. Je schrijft dat je maar een half uurtje weg bent geweest. Zo kort vind ik dat eigenlijk niet. Bovendien weet zo'n beheerder dat natuurlijk ook niet (en het maakt ook niet uit).

MaximeM
15-01-2009 om 15:33
Balen
Hoi,
Het is inderdaad gewoon balen als dit je overkomt, maar je bent zelf onoplettend geweest. Hopelijk lukt het bezwaar maar eigenlijk is dat ook fraude gevoelig, want inderdaad zoals iemand ook al schreef, je kan dan ook wel een kaartje van iemand anders vragen en die alsnog insturen met je bon.
Zelf ben ik een keer vergeten de blauwe schijf neer te leggen, ik was echt maar 5 minuten weg (even in een uit de bart smit gehold om een springtouw te kopen) tja...woest was ik ook, maar voornamelijk om mijn eigen stommiteit. Tja en of de parkeerwachter erop loopt...het lijkt me niet vreemd, dat is zijn werk toch. Zij lopen de hele dag rondjes en kijken wie er wel of niet betaald (het zou mijn baan niet wezen, maar goed, iemand moet het doen)
Maxime