Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koukleum

Koukleum

26-10-2016 om 21:23

wollen hemd, welke kopen?

Ik ben op zoek naar een goed wollen hemd voor mijzelf. Dit moet een tank-model zijn, oftewel geen dunne bandjes maar ook geen mouwen. Het liefst heb ik dat dit hemd gewoon met de was en de droger mee kan. En dat het lang is. En om mijn eisen compleet te maken, graag in een grote maat.
Als ik google zie ik allerlei soorten. Maar wie heeft voor mij een goede tip?

40er

40er

26-10-2016 om 22:02

Wol?

Waarom geen thermo onderhemd? Bv van ten cate. Mooie kwaliteit, warm en goed te wassen.

Koukleum

Koukleum

26-10-2016 om 22:06

Ik vind wol prettiger

Daarnaast zijn thermo-shirts meestal met mouw (lang of kort) en sluiten ze vrij hoog aan de hals. Dat komt niet zo goed uit bij mijn nette kleding op het werk.

Wassa

Wassa

27-10-2016 om 00:48

wol

Wol kun je nou eenmaal niet met de gewone was wassen en drogen. Er is speciaal wasmiddel voor nodig, en een voorzichtige behandeling en lage temperatuur. In een normale droger kan het ook niet.
Maar je kunt het wel in een wol/handwasprogramma wassen, dan doe je dat toch gewoon? Je zult toch ook nog wel andere wollen en tere kledingstukken hebben?

Hier

http://www.indewolletjes.com/

en hier

http://www.indewolletjes.com/

Met beiden geen ervaring overigens, maar ik had ze in twee minuten gevonden.

En nu zit ik op mijn handen om niet de ijsblauwe wolzijden longsleeve te bestellen. Prijs valt best mee, maar ik vrees dat ie mijn gemankeerd wasbeleid niet overleeft

hema winterhemd?

Een paar jaar geleden heb ik een winterhemd bij de Hema gekocht. Model klassiek wit herenhemd, dus met een vrij lage hals, brede bandjes en redelijk lang. Volgens mij hebben ze die hemden nog altijd. Geen wol, dat niet. Hemd zit inderdaad beduidend warmer dan een katoenen hemd.

Groeten,

Temet

Mooie modellen

Had je deze site al gezien? Leuke modellem em kleuren . Geen eigen ervaring.

https://asterra.nl/nl/39-hemden-en-shirts#

Koukleum

Koukleum

27-10-2016 om 15:40

Ik kan ze wel vinden online

alleen ik koop liever iets waar anderen al goede ervaring mee hebben. Zo goedkoop zijn ze niet.

vlinder72

vlinder72

27-10-2016 om 19:22

merino wol

Op advies van ervaren wintersporters heb ik voor mijzelf thermo kleding gekocht van merinowol. Ideaal. Altijd lekker warm en zo droog.

Volgens mij bestaan er ook shirts zonder mouwen en met een lage hals.

Anne m

Anne m

27-10-2016 om 20:49

wol

Hier dragen we allemaal wollen of wolzijden shirts en onderbroeken/leggings.

Wij hebben goede ervaringen met Icebreaker (icebreaker.com, te koop bij bv Bever, Kathmandu), maar ik weet dat in een vorig draadje sommige mensen last hadden van gaatjes. Wij tot nu toe niet, afgezien van toen we een keer een tapijtkeverplaag hadden.

Ook fijn zijn shirts van maas-natur.de of hessnatur.com.

Met dingen die we bij schaapjeschaapje.com zijn we ook altijd te vreden.

Onlangs ontdekte ik dilling.nl. Zij hebben ook veel keus, maar ik heb er nog geen ervaring mee.

Per merk is het verschillend of het bij de gewone was kan. Icebreaker mag bij de gewone was, sommige andere merken moeten vaak wel op het wolwasprogramma.
Droger zou ik sowieso niet aanraden, tenzij je de temperatuur op koud zet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.