Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

06-11-2009 om 15:30

Wolletje voor koude schouders

Ik heb een probleem met de doorbloeding van bovenrug en dus snel last van hoofdpijn en andere akeligheden. Een jaar of 2 terug heb ik bij de Lidl een "wolletje" gekocht, een angora-wol geval, type bedjasje zeg maar, twee korte mouwtjes met een verbindingsstuk er tussen voor ónder je kleding. Heeeeeerlijk. Maar ja, het kríebelt zo en het is een eind versleten. Ik zou wel een andere willen, van ander materiaal bijvoorbeeld. Anti-kriebel Ik kan ze nergens vinden, ik heb me al kleurenblind gezocht op (reuma)hulpmiddelen enzo, maar ik zal wel iets niet goed doen. Iemand een idee?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rodebeuk gaat je helpen.

Die is de wolletjes expert van het forum.

En volgens mij zit ze met een licht mexicaans griepje de hele dag op haar laptopje to frobelen....dus ze is er vast zo!

ingrid

Ja thermo ondergoed

Ik zag het gisteren bij de Zeeman liggen!!! Suus

mar

mar

06-11-2009 om 18:04

Schaapjeschaapje

www.schaapjeschaapje.com

kijk bij medisch

Joehoe!

daar ben ik al.

Nou moet ik jullie toch teleurstellen want die wolletjes daar weet ik niet zo veel van. De leveranciers waar ik de
onderkleding voor mijn jongens betrek doen meer in gewoon hemdjes en t-shirts enzo. Wel in lange onderbroeken. Maar van die warmhouddingetjes is volgens mij weer net een andere markt, meer de thermowellness hoek dan het zelfgebreide materiaalbewuste yuppenvolk. Schaapskleren.nl en wolletjewinterlok.nl (hmmm... alleen al de naam van die tweede site zou toch doen vermoeden dat ze Tirza kunnen helpen.)

Oh ja: de spullen die wij kopen zijn wel kriebelvrij trouwens, dus wat dat betreft zit je daar goed.

Enneh.. Ingrid, het gaat al weer wat beter. Alleen zo'n dag met twee kinderen is niet echt erholsam, hoe noem je dat, dan rust je niet echt uit. We hebben een mediacenter in de woonkamer trouwens, daar net ik op inter. Laptop hebben we niet privé.

Tirza G.

Tirza G.

06-11-2009 om 21:46

Het punt is

Ik wil alleen maar zo'n achterkantje. Ik wil geen hemd-achtig geval, ik wil gewoon alleen twee mouwtjes met een tussenstukje. Dat is ook maar kort, het houdt boven mijn behabandje al op zeg maar. Het is een soort sjaaltje met mouwtjes. Bij schaapjeschaapje staat iets wat "schouderwarmer" heet en dát is het volgens mij (maar ja, daar kun je dan de voorkant weer niet zien). Dat is 70% merinowol, 30% zijde. Zou dat kriebelen?

Tirza

jippa

jippa

06-11-2009 om 21:47

Warmte ondergoed

Leuk zo'n googleopdracht als ik nergens zin in heb. Zoekend op warmteondergoed vond ik deze:
http://members.home.nl/buysen/winkelmedimatas.htm#Schouderwarmer
Een schouderwarmer heet het, ha ha. Of-ie kriebelt staat er niet bij.Maar als je doorzoekt op dit woord komen er nog meer naar voren. Ook goedkoper en ook om zelf te breien, heb je gelijk een hobby erbij.
Jippa

jippa

jippa

06-11-2009 om 21:47

Ja schouderwarmer dus

je kunt ook op afbeeldingen googlen

Paula B

Paula B

07-11-2009 om 01:11

Merinowol en zijde

Merinowol en zijde... nee, ik denk niet dat dat kriebelt. Merinowol is heerlijk warm, licht en zacht. Zijde is vooral - nou ja, zacht. Koel en zacht.

Tirza

In mijn ervaring kriebelen die dure merken niet of minder..maar ja, dat zegt nog niets over het specifieke geval....

wendelien

wendelien

07-11-2009 om 15:35

Ik denk

dat ik weet wat je bedoelt. Ik heb ooit van een onbespoten collega iets dergelijks zelfgebreids voor onze verse baby gekregen. Het was van schapenwol en leek vooral op een sjaalje waarvan de uiteinden waren dubbelgevouwen en in de lengte aan elkaar gezet als een soort mouwtjes. Zoiets moet ook zelf te fröbelen zijn. Echte merino kun je doorgaans zo op de huid dragen en een combi met zijde is ongetwijfeld helemaal fantastisch.

Juanna

Juanna

07-11-2009 om 18:39

Bij de lidl

ze hebben ze deze week weer in de aanbieding bij de Lidl, misschien kun je daar een nieuwe vinden.

Een mouwjasje bedoel je?

Zelf breien. Mijn moeder maakte ze al voor onze babyzoon en ze heeft later voor mijn oma ook 1 gemaakt.

Janitha

Minet

Minet

08-11-2009 om 11:03

Tirza

Je tikt: Bij schaapjeschaapje staat iets wat "schouderwarmer" heet en dát is het volgens mij (maar ja, daar kun je dan de voorkant weer niet zien).

Bij een schouderwarmer is er aan de voorkant toch ook niets te zien?????

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.