Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

08-05-2014 om 15:17

Wollige bloedluis op mijn appelboom

Na wat googlen ben ik er achter wat op mijn boompje zit, wollige bloedluis. Ik vind alleen biologische besteijdingsmiddelen zoals oorwurmen en lieveheersbeestjes. Hoe kom ik van die luis af, of met iets chemisch dat niet te erg de rest aantast of waar vind ik een kilootje levende oorwurmen? Andere oplossingen zijn ook welkom!

groene zeep?

smeren op de aangetaste plekken? Wij hebben we altijd een beestje in de appelboom wat een soort webachtig iets in de nieuwe takken weeft. We branden die voorzichtig weg of knippen dat stukje weg.
Verder zou oostindische kers helpen maar ja, je hebt m al dus of dat nu nog helpt?

Dit vond ik nog:

Controleer in het voorjaar op appelbloedluis, en spuit als ze wordt aangetroffen, met een milieuvriendelijk middel op basis van paraffineolie of eventueel met een systemische insecticide. Zware aantastingen aan het eind van de zomer zijn moeilijk te bestrijden.

Angela67

Angela67

08-05-2014 om 20:04

groene zeep spuiten

nu Lilian het heeft over groene zeep herinner ik me dat mijn moeder vloeibare groene zeep (beetje aangelengd) in plantenspuit deed.
gr Angela

Juno

Juno

08-05-2014 om 20:12

Groene zeep

Groene zeep, spiritus en wat water deed mijn vader ook altijd, maar dat was tegen gewone bladluizen. Deze luis ziet eruit als kleffe suikerspin wat op het stokje achterblijft als de suikerspin op is. Als je het vastpakt worden je vingers rood.
Ik vond ook iets over het wegborstelen, maar ik kan toch niet elke dag mijn boompje gaan borstelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.