Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

GoGroningen

GoGroningen

15-05-2013 om 14:53

Wonen in groningen

Hi,

Er is een kans dat wij binnenkort verhuizen naar Groningen. Man gaat in de stad werken. Nu ben ik op zoek naar leuke/geschikte wijken om ons op te gaan orienteren.

Wensen:
- basis/middelbare school in de buurt
- kindvriendelijk
- ruim opgezet
- vrijstaande of halfvrijstaande huizen
- maximaal een kwartier fietsen vanaf het centrum
- winkels op loopafstand

Dus.... wie denkt er mee?

Ik ben benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

15-05-2013 om 17:21

Waarom 15 min fietsen?

Hoi
Waarom maar 15 min fietsafstand van centrum?
Zelf vind ik Zuidhorn bijvoorbeeld een mooi dorp, met veel voorzieningen, maar wel meer dan 15 fietsen van centrum. Wel goede trein- en busverbinding naar Groningen.
Beijum vind ik vreselijk (ervaring van 20 jaar geleden overigens, wellicht dat het nu beter is).
Verder ken ik Groningen verder niet.

mijk

mijk

15-05-2013 om 17:36

Oh leuk!

Beijum is ook gewoon heel gezellig. In de Hunze of van Starkenborgh staan mooie tweeondereenkappers en ook wel vrijstaande woningen te koop (je kunt mijn achterbuurvrouw worden ik probeer Oregano over te halen maar die wil geloof ik niet)

Over het algemeen kun je in het noorden van de stad net wat goedkoper wonen dan in het zuiden.

Mail me anders maar even ([email protected] mijn achterbuurhuis is echt heel interessant maar dat zet ik liever niet op het forum

Er is overigens een behoorlijk clubje Stadjers op OOL en we wonen hier met veel plezier! (als ik eerdere woneningroningen draadjes mag geloven)

Mijk

GoGroningen

GoGroningen

15-05-2013 om 17:47

Reactie

Hi,

15 minuten omdat ik mijn kinderen de vrijheid niet af wil nemen....

Mijk, dank je wel, ik heb je gemaild.

Ik blijf geinteresseerd!!

Vrijheid

hangt niet af van 15 minuten fietsen van de stad . Het ligt vooral aan de route die ze moeten fietsen en ik heb ze 's avonds liever nog niet alleen door het centrum. Wij wonen in een wijk aangrenzend aan Hoogkerk. Hier zit alles van school tot sportclub zeg maar. Middelbare scholen zijn ongeveer een kwartiertje fietsen, niet langer. Maar ja, dan zoeken die van mij weer een middelbare school uit midden in het centrum . Lagere school staat eind van de straat.
Als je een boot hebt is de wijk reitdiep ook erg mooi. Hier zijn huizen waar je boot achter in je tuin kan aanmeren (soms zelf inclusief carpoort voor deze boot). Het is ook handig als er een goede buslijn is voor al je kids mobiel wilt laten zijn. Dat is bij ons in de wijk redelijk.
Als je wat meer van de pronk bent dan is de wijk terborg een aanrader. (Kinderartsen wonen hier in de wijk, chirurgen in terborg zeg maar )

GoGroningen

GoGroningen

15-05-2013 om 20:56

J@ost

Je hebt helemaal gelijk. Ik ga jouw wijk ook even bekijken. Thanks!!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tineke

Tineke

16-05-2013 om 16:24

Haren natuurlijk

Veel groen, veel ruimte, veel scholen (zowel BO als VO) en genoeg winkels. En in 20 minuutjes fiets je naar centrum Groningen, en genoeg bussen. Wat wil een mens nog meer?

GoGroningen

GoGroningen

16-05-2013 om 18:41

K. heksenvet

Kijk, dat is nog eens fijn... Toevallig heb ik vandaag gekeken naar Haren. Ik zie daar erg leuke huizen en inderdaad alle voorzieningen.

Nog nadelen?

Tineke

Tineke

16-05-2013 om 19:18

Nadelen?

Hmz...ik weet zo gauw geen nadelen...tja, we hebben geen buitenzwembad, maar de papiermolen (zwembad) en de Hoornse Meer zijn ook best dichtbij. De ijsbaan is helaas ook gesloten, maar ieder jaar zijn er toch wel weer leuke alternatieven in de buurt.
De ene buurt is kinderrijker dan de andere, wij hebben toevallig allemaal bejaarden om ons heen, maar zeven huizen verder wonen wel weer kinderen. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar er is ook goede kinderopvang. Qua basisscholen, er is een jenaplanschool, de rest is redelijk standaard. Voor Montessori of Vrijeschool moet je naar de stad. Maar ook die afstanden zijn acceptabel.
Anders moet je gewoon eens langskomen, sfeertje proeven.
Oh ja, een nadeel: sinds de rellen staat Haren op de kaart, en dat blijft nog wel even achtervolgen. Iedereen associeert Haren nu met de rellen, en blijft daar zgn. 'leuke' opmerkingen over maken.

GoGroningen

GoGroningen

16-05-2013 om 20:20

Als het zover is....

Hoi, dank voor je reactie. We gaan ook zeker kijken als het zover is. Gewoon kijken en "voelen"....... Maar tot die tijd zijn alle tips welkom.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Noorderling

Noorderling

16-05-2013 om 20:37

Groningen

Hoornse meer vind ik een mooie wijk. Je zou ook in de kop van noord Drenthe kunnen zoeken Bijvoorbeeld Eelde-paterswolde of Peize. Liggen 8 tot 12 km van de stad.

Wat voor soort huis zoek je?

Want als je op Funda zoekt en een prijs ingeeft zie je allerlei paleisjes voorbijkomen.

GoGroningen

GoGroningen

17-05-2013 om 08:17

Huis

We zoeken een huis met minimaal 5 slaapkamers. Half of helemaal vrijstaand.

Vooralsnog ben ik alleen bezig met het waar. Het is een grote stap en we zijn al regelmatig verhuisd. De voorbereiding is dus erg belangrijk. Aangezien het nog niet zeker is, en het in elk geval nog even duurt, neem ik deze tijd om me te orienteren. Mocht het niet doorgaan, dan weet ik in elk geval hoe leuk Groningen is... mocht het wel doorgaan (ik hoop het van harte) dan heb ik de tijd goed gebruikt.

Ik woon nu op een heel centrale plek in Nederland en we hebben alles in de buurt. Dus ik wil daar niets op inleveren. Voor de kinderen niet, maar voor ons ook niet. Ik wil dus graag in een wijk terecht komen die dichtbij de uitvalswegen ligt, ruim opgezet is, genoeg natuur in de buurt en scholen en winkels niet te ver weg.

Wellicht klink ik veeleisend, maar dat valt echt mee hoor. Ik zet gewoon hoog in en kijk wel wat er haalbaar is.

Ik waardeer het meedenken in elk geval enorm.

Gerdina

Gerdina

17-05-2013 om 10:49

Paddepoel of selwerd

Zijn wijken met een eigen winkelcentrum, je bent zo op de ring en in het Centrum. En volgens mij ook redelijk kinderrijk. Ik ben zelf ruim 3 jaar weg uit Groningen, dus weet niet hoe het nu precies is.
Op het voormalig terrein van het Oosterparkstadion worden ook nieuwe huizen gebouwd, hoewel dat zal nu wel klaar zijn, dat deel zit aan een park(je). Daar hebben wij in de buurt gewoond. Het is wel een volkse buurt.

7 slaapkamers?

Hier in de wijk een groot/ruim goed afgewerkt huis met 7 slaapkamers. Aan de rand van de stad (wijk gravenburg). Winkels 8 minuten fietsen, 2 minuten met de auto . Lager school aan het eind van de straat. Middelbare school op een klein kwatiertje. Wijk grenst aan een natuurgebied.
kennissen hebben hun huis te koop. Hun kinderen zijn grotendeels de deur uit en willen nu richting een waterrijk gebied.
Paddepoel en selwerd hebben vast ook mooie plekjes maar ik wil er echt niet wonen....
Funda ze!

Huis

Huis

17-05-2013 om 22:32

Ten noorden van de stad

Wij hebben een huis, twee onder een kap met vijf slaapkamers en willen best verhuizen. We wonen in een mooi dorp iets ten Noorden van de stad

Haren dus...

Added bonus: botanischetuin, internationale school op fietsafstand.

Hanny61

Hanny61

18-05-2013 om 20:31

Meerstad

Een nieuwe waterrijke wijk aan de rand van Stad. Het is nog allemaal in ontwikkeling, maar het wordt heel mooi! Binnen twintig minuten ben je naar de Martinitoren gefietst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.