Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Barbe

Barbe

22-02-2012 om 10:27

Wonen in kruiningen/krabbendijke

Hallo,

Wij zijn al een tijdje op zoek naar een woning in Zuid-Beveland (Zeeland) in de regio Kruiningen/Krabbendijke. Bij het bezichtigen van een aantal woningen is ons opgevallen dat er nog veel gelovige, kerkelijkegezinnen wonen. Wij zijn wel gelovig, maar niet kerkelijk. Iemand ervaring of het makkelijk is om daar aanvaard te worden, met name de kinderen?

Vriendelijke groet,

Barbe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lizelot

Lizelot

22-02-2012 om 20:47

Kruiningen

Kruiningen is een leuk dorp,maar Krabbendijke zou ik niet doen.Daar wordt je niet meer aangekeken als je op zondag je auto wast.

ody

ody

24-02-2012 om 16:19

Kruiningen

Is goed te doen, kapelle biezelinge ook. Heb daar familie en vrienden wonen en die zijn ook niet echt kerkelijk.
Kinderen zullen ook best snel vriendjes vinden. Tis er wel heel rustig, zeker op de zondag. Goes is dicht bij daar is het leuk shoppen enzo. Waar komen jullie nu vandaan, grote stad of van een klein dorp?
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Barbe

Barbe

26-02-2012 om 08:04

Ody

We wonen nu in een redelijk grote gemeente bij Antwerpen, maar wel allebei opgegroeid in een klein dorp.. De rust vinden we wel prima, we zitten er alleen wat mee of we er wel gaan tussen passen. Deze week gaan we nog een huis bezichtigen in Krabbendijke, huis spreekt ons erg aan...

ody

ody

26-02-2012 om 09:36

Zal toch wel

Denk dat het ook veel van je zelf af hangt of je opgenomen word in een dorp of niet. Pas jij je aan naar de gewoonte van het dorp en ben je zelf sociaal dan zal dat best wel lukken. zelf woon ik ook in een klein dorpje waar we allebij niet vandaan komen, heb diverse leuke contacten. Kids zijn vaak veel makkelijker dan ons, die hebben meestal in de eerste week al een vriendje gemaakt via de school of uit de buurt door het buiten spelen.Succes met het huis in krabbedijke!!
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Erg kerkelijk

De gemeente Reimerswaal waartoe Kruiningen en Krabbendijke behoren is erg kerkelijk, de SGP is de grootste partij bij verkiezingen. Reken op zeker 40% gereformeerden, van de soort die geen TV kijken en minstens 2x per zondag te kerke gaan.
Klussen, autowassen, stofzuigen, was ophangen buiten etc. op zondag is uit den boze aldaar. Uit persoonlijke ervaring met een gelijksoortig dorp: Het werd de kerkelijke kinderen verboden met mijn kinderen te spelen omdat mijn dochter een broek droeg.
Het is best moeilijk om aansluiting en contacten te vinden als je zelf niet uit die streek komt in zo'n traditioneel kerkelijk dorp. De kerkelijken hebben echt hun eigen kringen waarbinnen ze contact hebben, als je niet ook 3x per zondag in die kerk zit krijg je nooit meer als een oppervlakkig praatje.
Hou zeker ook rekening met wat er aan scholen in, ik zou mijn kind niet op een gereformeerde school willen hebben, waar meisjes verplicht in rok/jurk moeten en alles doordrenkt is met het geloof.
Ik zou nooit meer in zo'n dorp gaan wonen.
Ik zou je adviseren in een andere regio te kijken voor huizen als je niet perse daar moet wonen.

ody

ody

28-02-2012 om 19:45

Niet alle scholen

In kruiningen zijn volgens mij kerkelijk. Vrienden van mij zijn ook niet kerkelijk en hun kids hebben toch genoeg vriendjes en het reuze naar hun zin daar.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.