Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ombre

ombre

18-06-2009 om 14:48

Wonen naast de begraafplaats?

Ik sta al jaren op de wachtlijst voor een andere woning. De huidige buurt verpaupert steeds meer. Aangezien ik aangewezen ben op sociale woningbouw zijn de wachtlijsten lang.. erg lang.

Ik heb nu een woning aangeboden gekregen die op zich min of meer aan mijn eisen voldoet. De buurt ziet er op het oog veel acceptabeler uit dan waar ik nu woon (zijn afgelopen week zelfs schoten gevallen).

Maar het huis is echt pal naast de begraafplaats. Mijn ingang is op nog geen vijf meter afstand van de ingang naar de begraafplaats. Het balkon (de enige buitenruimte die we hebben) kijkt er direct op uit. Ik aarzel of dit in de loop van de tijd niet ontzettend gaat tegenstaan. Hoe kijken jullie er tegen aan? Zouden jullie hier willen wonen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-06-2009 om 15:04

Je krijdt dan iig rustige buren Sorry, kon het niet laten.
Maar even serieus, ik zou het zelf niet erg vinden. Wel zou ik even nagaan hoe druk het wordt bij een begrafenis. Als een rouwstoet bij jou voor de deur parkeert kan dat knap vervelend zijn.

Dendy

ik geloof dat ik er geen problemen mee zou hebben.

De meeste begraafplaatsen die ik ken zijn rustige, vredige, mooie, groene plekken. Daar zou ik liever op uitkijken dan op een industrieterrein, of een winkelcentrum.

Je hebt dus behoorlijk wat privacy op je balkon, geen last van lawaaierige buren, en het bestemmingsplan wordt waarschijnlijk nooit gewijzigd, dus dikke kans dat je daar tot in lengte van jaren heerlijk vrij en rustig woont.

Ik zou het doen!

Ingrid

Marit

Marit

18-06-2009 om 15:09

Wel rekenen

met het feit dat je straat waarschijnlijk bij iedere begrafenis overspoeld wordt door auto's. Ik zou daar zelf niet zo blij mee zijn.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

18-06-2009 om 15:12

Wij

hebben de begraafplaats pal achter onze achtertuin. Ik vind het heerlijk, lekker rustig en groen .

Bastet

Bastet

18-06-2009 om 15:16

Geen probleem

Ik zou het geen punt vinden,heb als kind jaren tegenover een begraafplaats gewoond.Ik ging er weleens wandelen met mijn moeder.
Groetjes,bastet

De ene begraafplaats is de ander niet

Als het zo'n mooi oud begraafplaatsje is met groen en rust dan ja !

Polly Shearman

Polly Shearman

18-06-2009 om 16:23

Balkon anders dan tuin

als je tuin aan de begraafplaats ligt heb je er geen zicht op lijkt me niet zo storend.
Maar als ik lekker zit te zonnen op mijn balkon, met een gezellig muziekje en een drankje en een sigarettje en er komt dan een gezelschap iemand begraven, dan ga je toch ff naar binnen lijkt mij.
Hoe druk is die begraafplaats? is het een oude?? of komen er dagelijks nieuwe graven bij... dat scheelt nogal denk ik.

groet, polly

ombre

ombre

18-06-2009 om 18:31

Wat een reacties..

Toch overwegend positief.. Ik weet niet hoe druk de begraafplaats is.. het is een oudere begraafplaats.. ziet er op zich wel netjes uit. Er is wel een vrij nieuwe urnen muur.. maar heb zelf nog nooit een crematie meegemaakt. Denk zelf dat voor het bijzetten van een urn alleen de allernaasten naar het kerkhof komen (of heb ik dat mis...). Wat parkeeroverlast betreft is de bijbehorende katholieke kerk wellicht nog een groter probleem. Wel spannend.. ik ga morgen kijken.
Het balkon ziet inderdaad uit over de begraafplaats.. ik vind dat zelf sowieso geen prettig gezicht... dus zal daar ook goed op letten..

't is verder wel een doodlopend stukje met weinig parkeerplaatsen.. maar ik vermoed dat de meeste begravenissen plaats zullen vinden vanaf de bijbehorende kerk.. dus de stoet zal die afstand wel lopend overbruggen.

Rafelkap

Rafelkap

18-06-2009 om 18:32

Tja

liever een begraafplaats (waar je wel de hele tijd wordt herinnerd aan de dood) dan pal naast het abattoir Is er ook een crematorium? Dat lijkt me minder (geen idee of dat stinkt namelijk) Ik begrijp dat je snel weg wilt uit de buurt waar je nu woont, dan is het nieuwe huis een stuk rustiger. Het enige is misschien de parkeeroverlast, maar niet zoveel geluidsoverlast. Ik zou het doen.

Rafelkap

Rafelkap

18-06-2009 om 18:36

Oja: vraag de buren

of je moet tijd hebben om eens een ochtend en middag te bekijken hoe zo'n stoet loopt.
Maar volg je gevoel: als je het desondanks niet zo ziet zitten zou ik nog even wachten.
Ik vrees wel dat hier niet veel gegadigden op af komen, dus dat een volgend woningaanbod op zich kan laten wachten.

Tirza G.

Tirza G.

18-06-2009 om 19:02

Jaren

Vrij dicht op een begraafplaats gewoond. Och. Het went.

Tirza

marije

marije

18-06-2009 om 21:31

Naast de begraafplaats

Ik heb jaren in een appartement gewoond met uitzicht op de begraafplaats. Klinkt bizar, maar wat was 't daar heerlijk rustig. Mijn balkon keek uit over de bedraafplaats, veel groen, veel bomen en zo heerlijk rustig! Zoveel begrafenissen waren er niet en de meeste zijn toch door de week en dan moest ik werken. Als het huis je bevalt; DOEN!

Bastet

Bastet

19-06-2009 om 07:33

Cobi

Dat is iets wat went,echt waar.Ik kom regelmatig op een begraafplaats,en de dood hoort gewoon bij het leven,er is niks macabers aan.
Groetjes,Bastet

Kaarsjes

Ik fietste vroeger wel een 's avonds langs een kerkhof. Er brandden heel vaak kaarsjes. Zag er gezellig uit. Niet eng.

Op de begraafplaats

Vrienden van mij woonden óp de begraafplaats. Boven het kantoortje. Ik heb vaak op hun huis gepast als ze met vakantie waren. We hebben de poes er ook begraven. Pas toen de vader van mijn vriendin overleed en ze vanuit haar raam op zijn graf kon kijken, vond ze het niet meer leuk en zijn ze verhuisd. Het was er prima, lekker rustig.

amk

amk

19-06-2009 om 12:31

In kopenhagen

wordt de begraafplaats gewoon als park gebruikt.
Er zitten mensen te picknicken, kinderen spelen er. Ik heb er destijds een tentamen zitten leren in het zonnetje tegen de steen van een bekende natuurkundige. En het heeft geholpen, na 2 mislukte pogingen haalde ik het nu wel.

http://www.youropi.com/nl/kopenhagen/activiteiten/assistens-kirkeg-rd-6442

ombre

ombre

19-06-2009 om 12:57

Ik doe het niet...

Maar dat heeft voornamelijk toch met andere dingen te maken. Huis is totaal uitgewoond. Heeft vochtproblemen (niet handig met allergische kinderen). De vierde slaapkamer bleek een open zolderruimte te zijn met daarop de combiketel.. dus alleen bruikbaar na grondig verbouwen als slaapkamer.

Te veel minpunten dus.

ombre

ombre

19-06-2009 om 13:34

Huis

is dus eigenlijk zelf een begraafplaats
Succes met verder zoeken,
Marit

Cobi

Mocht je nou eens in Amsterdam zijn, bezoek dan eens de Nieuwe Oosterbegraafplaats. Ok, negentiende-eeuws, maar wel erg mooi (ook een arboretum). Persoonlijk vind ik de verschillende soorten graven ook wel het bekijken waard trouwens, maar ik hou wel van begraafplaatsen als het maar niet van die karakterloze steriele dodenakkers zijn. Alleen een graf met mijn eigen voorletter en achternaam (die komen nogal veel voor) vond ik toch wat minder...

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

20-06-2009 om 08:31

Inspiratie

Wij gingen ook wel wandelen over de begraafplaats hier, toen ik in verwachting was. Konden we inspiratie voor namen opdoen

Ombre: heel veel geluk met het vinden van een woning!

Bastet

Bastet

20-06-2009 om 09:53

Cobi

Tuurlijk,dat is ook zo,en naar voorgevoelens moet je zeker luisteren.Ik kom zo vaak op een begraafplaats omdat mijn dochtertje er ligt,voor mij is het heel gewoon.
Groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.