Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ACJ

ACJ

29-09-2011 om 16:22

Wonen omgeving arnhem

Vanwege werk gaan we verhuizen van het westen naar Arnhem en omgeving.

Het is belangrijk voor ons een fijne plek te vinden waar we ons straks thuis kunnen voelen. Omdat we geen familie of bekenden in die omgeving hebben hierbij de vraag: waar is het leuk wonen, zijn er sportverenigingen in de buurt en wordt je een beetje opgenomen in het sociale leven (dat hangt natuurlijk ook van jezelf af maar een beetje open sfeer is prettig).

We hebben een puber zoon dus vooral voor hem vind ik het belangrijk dat hij straks kan aarden. Daarom laten we hem ook meebeslissen.

In ouders en school heb ik al iets gevraagd over VO scholen in Arnhem en omgeving.

(Zelf vinden we Elst wel leuk en gaan we na een tip over scholen ook in de buurt van Duiven kijken.)

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Loil

Familie van mij woont in Loil, tegen Didam aan. Voelt heel gemoedelijk en ze hebben een rijk sociaal leven. En dat terwijl ze de hele wereld over gereisd zijn jarenlang en uiteindelijk daar zijn neergestreken. Ze werden gelijk opgenomen. Of er veel te doen is voor pubers weet ik niet. Sportverenigingen zijn er wel.

Geboren en getogen

Ik ben geboren en getogen in Oosterbeek. Mijn ouders waren import maar hebben zich daar altijd welkom gevoeld. Nadeel is wel dat de huizenprijzen er hoog liggen (en als je in Arnhem naar school gaat nogal wat "bulten" op moet fietsen (oa de kema) en wat wel fijn is die ook af moet). Maar verder een prachtig dorp waar je zo in de bossen zit en met voldoende winkels.

mijk

mijk

30-09-2011 om 12:20

Ik zou altijd voor arnhem noord gaan

maar als geboren en getogen Velpse ben ik natuurlijk voor het bos. Bovendien lijkt de Andere kant van de rivier me wel erg plattelands vanuit het westen...En die bulten mis ik hier in Grun nog steeds...

Mijk

Wageningse

Wageningse

30-09-2011 om 19:00

Wageningen

Als import-wageninger kan ik dit stadje van harte aanbevelen. Er is van alles, theater, bios,cafeetjes, terrasjes, veel culturen, de Rijn, het bos, de hei in Ede, Arnhem is vlakbij. Ideaal voor ons.

Niet in zuid

Tenminste, het nieuwbouwgedeelte. Wij wren nieuw en ik vond de sfeer totaal niet hartelijk.

Het stuk malburgen, oudzuid zeg maar, is net over de brug, en heeft wel wat.

Noord is idd veel afeervoller en duurder.
Spinkerkkwartier in opkomst, veel hippe en buiyenl. Winkeltjes.
En klarendal ook in opkomst van asobuurt naar beetje starters/kunstenaars.

Ik heb nergens lang gewoond maar qua toeschietelijkheid miste ik echt wat in die oud-nieuwbouw wijk.

De rivier is wel prachtig en ook de weilanden richting nijmegen hebben zeker hun charme!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elden

Vrienden van mij wonen in Elden ( o wee als je Arnhem zegt, hahaha) en willen er voor geen goud weg.
Misschien is dat een optie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.