Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Woonbeurs, is dat wat?

Is hier iemand al eens naar de Woonbeurs geweest? Hij komt er weer aan, ik dacht dat het ivm verhuizing volgend jaar misschien wel aardig/zinnig was om erheen te gaan.

Maar is het wat? Ik ben een beetje bang voor een overdaad aan sfeerdingetjes en workshops Toscaanse decoraties maken oid. De openingspagina van de site neemt dat wantrouwen niet weg: alleen maar dames van dingen als Ariadne-at-Home en VT Wonen (kan iemand zich nog herinneren dat dat vroeger een degelijk DHZ-blad was, met bouwtekeningen erin? maar ik dwaal af...)

Manda, heb jij misschien ervaring? Is er bijvoorbeeld ook zinnige productinformatie te vinden over vloeren, kastsystemen etc? Of kan ik dan net zo goed gaan googlen?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Temet

ik heb zelf als 'exposant' 2 keer op de woonbeurs gestaan. Het is vooral een manier voor studenten en huisvrouwen die toch niets gaan kopen (sorry als ik iemand kwets) om een bak met glimmende foldertjes te verzamelen en met vingers aan stofjes en dingetjes te voelen die ze niet kunnen of willen betalen.

Zeker afgelopen jaren is het alsof je in een 3d tijdschrift loopt. Ach sommige dingen zijn voor consumenten wel leuk, je kan een gratis advies krijgen over indelingen en licht geloof ik maar ik geloof daar niet zo in (is mijn business) en je ziet perfect uitgewerkte gestyleerde ruimten wat inspirerend kan zijn.

Ga lekker wat snuffelen bij wat kasten zaken en wat vloerboeren en je bent een stuk wijzer. Nog beter is het NATUURLIJK als je er een interieurontwerper bij haalt

Bastet

Bastet

24-09-2008 om 12:06

Toch wel

Ik vind wel degelijk dat je heel veel productinfo kunt krijgen,het handige is ook dat er mensen in de stands stan die verstand hebben van hun product,in tegenstelling tot winkelpersoneel.Zelfs info toegepast op jouw persoonlijke omstandigheden is te krijgen.Ik ben er de afgelopen drie jaar heengeweest.
Groetjes,Bastet

Guinevere

Guinevere

24-09-2008 om 12:51

Nee

Eén keer geweest, in Amsterdam. Je moet toegangsgeld betalen om een hoop reclameverhalen te horen, die je in een winkel voor niets krijgt. En meubilairinspiratie kun je beter in een mooie meubelzaak opdoen.

Maxime

Maxime

24-09-2008 om 13:05

Geen prijzen

Hoi,

Ik meen me ook te herinneren dat er nergens prijzen bij stonden, ja uiteraard kon je dat wel vragen bij de standhouder. Ik vond dat ook erg vervelend. Ik wil namelijk wel weten of ik het uberhaupt kan betalen, of dat ik bij bepaalde stand meteen rechtsomkeer kan omdat het totaal niet in mijn budget past. Ik koop liever wat leuke inspirerende magazines en ga wat winkels af.

maxime

Temet

Temet

24-09-2008 om 16:10 Topicstarter

Mmm

3 tegen, 1 voor... Dat wijst in de richting van thuisblijven. Ik hoop op nog meer reacties, maar ik vermoed dat ik het ook dit jaar aan mij voorbij laat gaan. Kan ik die tijd beter besteden aan een bezoek aan een mooie meubelzaak ofzo.

Dank tot zover, en groeten

Temet

Mamvantwee

Mamvantwee

25-09-2008 om 11:15

Vervelend

Ik ben twee keer naar zo'n woonbeurs geweest, met een vriendin die graag wilde. Ik vond het eigenlijk maar een vervelend gedoe: inderdaad een entree betalen en dan tussen veel te veel mensen door naar standjes om reclame aan te horen en tasjes met reclame in je hand geduwd te krijgen. Misschien halen anderen daar inspiratie uit, maar ik vond het niets. Folders belanden direct in de papierbak bij mij...

Temet

Temet

25-09-2008 om 14:28 Topicstarter

Dank, allen

Gisteren nog met partner overlegd of die er misschien zin in en tijd voor had - dat had-ie niet- dus zou ik alleen moeten gaan. Wat ik niet erg zou vinden, als het interessant was, maar ik krijg niet de indruk dat ik wat mis als ik niet ga.

Ik weet het al, ik fiets naar de Rai, sla dan op het laatste moment af naar die geweldige Italiaanse ijstent die daar zit, en koop een lekker ijsje. Stukken goedkoper, kost veel minder tijd en levert vast net zoveel plezier op

Dank voor de reacties

Temet

Vloer gekocht

Ik heb jaren geleden op de woonbeurs een vloer gekocht. Er waren toen speciale aanbiedingen en wij waren, en zijn nog steeds, er heel tevreden mee. We hadden toen net een huis gekocht en vonden het fijn om ideeen op te doen op de woonbeurs. Ik vond het echt leuk.

Groet,
Pina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.