Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamba

Mamba

07-01-2009 om 14:13

Woonkamer verven 9010 of 9001?

De woonkamer is dringend toe aan een nieuwe verfbeurt. Ik wil een lichte kleur, zit te twijfelen tussen RAL 9010 en 9001. Heb alleen van de 9010 een kleurstaaltje kunnen bemachtigen. Kan ik voor het plafond trouwens gewoon latex pakken? Er zit een lichte structuur op.
Als ik 1 muur in een andere kleur doe, wordt het dan ruimtelijker of juist niet? Wat zou een goede kleur kunnen zijn?
Voorjaarskriebels, ben ook al heftig aan het opruimen .
Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

07-01-2009 om 14:24

9010 (iets ot)

noemen wij grondverf. En dat doen we op de muur voor we er een andere kleur overheen doen. Dit is een familietic.

Wat wil je bereiken: thema, sfeer, effect?
Zee: blauwtinten, warmte: rood tinten, groter of kleiner: lichte of donkere kleuren.

Ik heb in mijn appartement alle muren Monaco licht wit. (creme) In elke kamer 1 contrast kleur. Slaapkamer: chocolade bruin, woonkamer Kus rood (warme wijnrode tint), studeerkamer geelst (iets te geel naar mijn idee), slaapkamer dochter bouganville roze, maar die heeft ook al Celadon gehad, en toen nog glitters toegevoegd (zeker geen aanrader die laatste actie, tenzij je vanplan bent daarna te verhuizen, want die glitters moet je er met de hand allemaal weer afschuren want niet overschilderbaar, en dat staat niet op de pot van Flexa!)

Plafond gewoon latex idd.

groet,
Angela

Ilona

Ilona

07-01-2009 om 14:35

Creme of groenig....

Mamba,

Voor ik begin, ik haal ze steeds door elkaar. Volgens mij is 9001 cremig en 9010 frisser (noem het iets groenig, het heet Rheinweis).

Wij hebben voor dezelfde keuze gestaan een tijdje geleden. Mijn vader had de plinten alvast gedaan in de creme versie en dat viel ons tegen. Dus, alles Rheinweis gedaan en dat is een stuk frisser.

Het ligt er dus (zoals altijd) aan wat voor sfeer je in huis wilt. Wij combineren met donkere teak meubels en lichte teak meubels en moderne witte keuken. Met name vanwege de keuken gekozen voor de wittere variant en niet voor de cremetint.

Heb je er zo iets aan???

Ilona

Amarins

Amarins

07-01-2009 om 19:51

9010

.... hier op de muren en op het houtwerk en het plafond echt wit(beetje contrast dus). Ik vind 9010 mooi warm-neutraal. Verder een muur oker (moest bij een linosnede passen). Ook handig (voor mij dan) is dat ik 9010 wel onthoud en al die fantasie-namen (tent, jubel, zomer, van die fraaie VT-wonentinten)niet.

Beide

Ik heb 9001 op de muren en 9010 op deuren en kozijnen. Plafonds zijn wit gelatext.
Ik denk dat 9010 de muren te kil maakt. Ik vind deze combinatie persoonlijk erg mooi staan!
Verf ze

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.