Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tiepmiep

Tiepmiep

26-02-2013 om 11:34

Wraps maken (lunch)

Heb zin om een lekkere wrap te maken als lunch.
Wat is lekker om daardoorheen te doen, behalve kipfilet?
En dan maar hopen dat de kids het ook lusten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Roomkaas met zalm is lekker

hier is kip met roomkaas,sla en komkommer favoriet. We hebben t ook een keer op mn werk gedaan toen wilden de meeste kinderen het met boterhamworst

Tiepmiep

Tiepmiep

26-02-2013 om 12:57

Lilian

Mmm...kun je mij de juiste hoeveelheden geven?
Is dat kipfilet uit hetr vleeswarenschap en welke roonkaas? (smeerkaas?)

amk

amk

26-02-2013 om 13:56

Geen smeerkaas

van dat Philadelphia gedoe. En dan naar smaak kipfilet of andere dingen.
Zalm wordt gewaardeerd. Komkommer doet het hier ook goed, maar ook rauwe ham of andere dingen waar smaak aan zit, want die roomkaas is vooral voor de plak want redelijk smaakloos.

Sommigen maken het ook met monchou maar dat is tricky want er zijn veel mensen die de uitgesproken smaak van monchou niet kunnen waarderen.

Thursday Next

Thursday Next

26-02-2013 om 16:20

In plaats van roomkaas

kan je ook creme fraise doen met wat kruiden erdoor (peper, dille, bieslook, oregano). Dat is een stuk minder zout, die zout heb je al wel uit de zalm of rauwe ham.

Tiepmiep,

ik heb meestal de roomkaas(uit de koeling) van de Lidl, die vinden ze hier t lekkerst,daar zitten wat kruiden doorheen. We smeren de wrap in met een laagje en leggen er dan wat plakjes gesneden vleeswaar op,daarboven wat komkommer of sla evt nog een plakje tomaat en oprollen maar. Idem met de zalm.

Op mn werk hebben 2 kinderen gekozen voor smeerkaas toen, mij leek t niet lekker maar zij vonden van wel

Hier

Mijn favoriet: eerst honing-mosterdressing erop, dan reepjes gerookte kipfilet, klein gesneden cherrytomaatjes en rucola. Oudste heeft het laatst ook meegenomen naar de overblijf en ze heeft een paar kinderen (die erg nieuwsgierig waren) laten proeven en die waren ook enthousiast

En vegetarisch?

Klinkt heerlijk allemaal, maar hebben jullie suggesties voor vegetarische wraps? Zonder vlees en vis?
Thanks!
gr Nora

Vegetarische variant

Met philadelphia light, rucola, repen gegrilde paprika, plakjes zwarte olijf. Hmmmm! Avocado is hier ook favoriet, met weer die roomkaas en waterkers. Em tomaat of zo!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

27-02-2013 om 14:41

Mango Chutney (verkopen ze ook in een potje bij de AH)/ serrano ham / rucola / ger. pijnboompitjes
Vegetarisch: roomkaas (philadelphia oid), gegrilde paprika en lente-ui in ringetjes.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-02-2013 om 15:50

Appel

Appel in dunne schijfjes, kaneel en eventueel een beetje suiker.

Mmmmm

Wat lekkere combi's komen er voorbij!

Molleke

Molleke

27-02-2013 om 18:59

Vraagje over de bereiding

Ik ben helemaal aangestoken door dit draadje en ben meteen naar de supermarkt gegaan om de nodige spullen te kopen. Ik wil graag morgen voor op mijn werk 2 wraps meenemen. Kan ik die vanavond al bereiden? Het gaat om roomkaas, kipfilet, sla, komkommer en ik dacht nog een aan gedroogde tomaatjes. Van die laatste heb ik nog een potje. Is dat overigens wel lekker bij de voorgenoemde ingredienten?

Molleke

Lijkt mij dat de sla daar niet echt van opknapt. Ik maak mijn lunchwraps altijd terwijl ik het ontbijt maak. Tis zo gedaan
Ga ze morgen ook weer maken en maak dan ook de appel-kaneel variant.

Molleke

Molleke

27-02-2013 om 20:50

Picasso

Ok dan ga ik ze morgenvroeg maken. Gelukkig hebben we op het werk ook een koelkast zodat k ze daar kan bewaren tot lunchtijd.

Bedankt!

amk

amk

27-02-2013 om 21:07

Vegetarisch wel opletten

niet alle roomkazen zijn vegetarisch. Van Philadelphia bv zijn de varianten feta & komkommer en tomaat & pesto niet vegetarisch. Gemaakt met dierlijkstremsel.

Ook boursin met geitenkaas en fijne kruiden is niet vegetarisch.

Hier wel avond van te voren

omdat dochter er dan extra maakt en ze eet ze op school met smaak op haha.

Vic

Vic

27-02-2013 om 21:17

Van tevoren

Met sla is het niet zo'n succes, maar je kunt ze anders beter van tevoren maken. Dan wordt de wrap lekker zacht en minder 'kartonnig'.

Vic

Ik las vandaag een recept voor een lunch wrap een daar stond in dan je de tortilla even moet verwarmen. Doe ik zelf eigenlijk nooit maar ga dat morgen eens wel doen. Best kans dat ze dan ook zachter worden. Doe ik met warme gerechten altijd wel.

En Molleke: alvast eet smakelijk!

Jesse_1

Jesse_1

28-02-2013 om 08:30

Verwarmen

Als je de tortilla van te voren verwarmt is hij beter op te rollen / klaar te maken.
Als je de tortilla een dag van te voren klaar maakt weet ik niet of het zo slim is om de tortilla eerst op te warmen als je er roomkaas of zo opdoet, omdat de kaas dan smelt en je het daarna weer laat afkoelen. Maar er zijn wat dat betreft misschien nog wel ervaringsdeskundigen hier

Molleke

Molleke

28-02-2013 om 10:02

Verwarmen

Ik verwarm ze wel altijd even. Dan zijn ze idd. minder kartonachtig. Alleen heb ik van die hele kleintjes gekocht en er iets te veel tussen gepropt. Ik kon ze amper oprollen .

amk

amk

28-02-2013 om 10:16

De tortilla

verwarm je, niet met inhoud. Vooral omdat ze dan beter te rollen zijn en niet tijdens het rollen scheuren.

Tiepmiep

Tiepmiep

04-03-2013 om 11:45

Bedankt...

...voor het meedenken! Wat een lekkere tips kwamen er voorbij, ik schrijf ze allemaal op!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.