Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tops

Tops

04-02-2011 om 22:14

Yoghurt-fruit ontbijt bewaren

Kan je een avond van te voren een yoghurt-gepureerd fruit-brinta ontbijt klaarmaken? Ik vind dat erg lekker maar heb bijna nooit tijd daarvoor in de ochtend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

04-02-2011 om 23:24

Nee

door de enzymen uit het fruit wordt de stevigheid van de brinta afgebroken en wordt het een vieze kledder.

bibi63

bibi63

05-02-2011 om 15:32

Inderdaad

niet alleen de brinta wordt vies, maar ook aan de yoghurt wordt water en vaste stof gescheiden door enzymen en dat wordt een onsmakelijk geheel.
Los daarvan denk ik dat 's avonds fruit pureren ook niet ideaal is. Wordt vaak toch een bruinige drap na een paar uur.
Gr. Bibi

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

06-02-2011 om 19:29

Ik kom ´s ochtends moeilijk mijn bed uit, maar...

Het bruine effect kun je tegengaan met een paar druppels citroensap maar ik vind het een beetje zonde van de vitaminen om het fruit de avond van tevoren al te pureren. Is het niet een idee om vijf minuten eerder op te staan?

Getsie

het idee alleen al. Dat fruit dat dan 12 uur vies aan het worden is.

Kan je niet alles klaarzetten? Ik merk vaak dat spullen pakken moeilijk gaat 's ochtends. Maar dingen doen valt nog wel mee. Bijvoorbeeld alleen maar de bakjes en flesjes en bekers klaarzetten voor de kinderen scheelt al stress in de ochtend.

Birchermuesli ken ik wel als van te voren klaarmaak gerecht. maar dan week je de vlokken in water. De volgende ochtend voeg je dan yoghurt en fruit toe. Daardoor is de boel goed gebleven, er oxideert niets.

Milieuonvriendelijke oplossing

Milieuonvriendelijke (ivm energiegebruik) oplossing: fruit avond van tevoren pureren, invriezen, de volgende dag mbv magnetron ontdooien.

Minder milieuonvriendelijk is het om in éen keer voor een hele week fruit te pureren, dat in dagporties in te vriezen, 's avonds voor het naar bed gaan de bevroren portie in de koelkast te zetten en het daarin te laten ontdooien. Als het meezit is het dan de volgende ochtend wel ontdooid maar niet bruin.

Groeten,

Temet

Zou een

compote van de natuurwinkel een idee zijn? Appel, abricoos etc..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.